  • 1. Data: 2004-09-17 09:16:53
    Temat: Czy przysługuje mi adwokat?
    Od: "Dasju" <d...@p...onet.pl>

    Witam.Ostatnio bliski mój znajomy popadł w konflikt z prawem (wdał się w bójkę)
    niestety po przyjeżdzie policja od razu uznała go za inspiratora i zakuła w
    kajdanki.Rzekomej ofierze zrobiono obdukcję i finał taki ze kumplowi postawiono
    zarzut pobicia czy coś takiego.Byłem ostatnio u niego i o dziwo dowiedziałem
    sie ze nie przysługuje mu adwokat (tak go poiformowano na policji).Czy to
    możliwe?Poza tym jak to jest,ze nie został poddany ogledzinom lekarskim po
    przyjeżdzie karetki i równiez nie zrobiono mu obdukcji.

    Pozdrawiam,
    Dasju

  • 2. Data: 2004-09-17 15:11:59
    Temat: Re: Czy przysługuje mi adwokat?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dasju wrote:
> [...]
    > sie ze nie przysługuje mu adwokat (tak go poiformowano na policji).Czy to

    Widocznie z urzędu mu nie przysługuje. Jak sobie wynajmie, ewentualnie
    złoży wniosek o wyznaczenie z urzędu ze względu sytuację majątkową to
    będzie miał.
    art.78, 79 kpk polecam

    > Poza tym jak to jest,ze nie został poddany ogledzinom lekarskim po
    > przyjeżdzie karetki i równiez nie zrobiono mu obdukcji.

    mógł się postarać

    KG

  • 3. Data: 2004-09-17 15:29:04
    Od: d...@p...onet.pl

    > Widocznie z urzędu mu nie przysługuje. Jak sobie wynajmie, ewentualnie
    > złoży wniosek o wyznaczenie z urzędu ze względu sytuację majątkową to
> [...]

    Czy jest gdzieś w necie KPK?

  • 4. Data: 2004-09-17 19:20:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    d...@p...onet.pl wrote:
    > Czy jest gdzieś w necie KPK?

    choćby www.sejm.gov.pl

    KG

  • 5. Data: 2004-09-18 06:11:25
    Od: d...@p...onet.pl

    > choćby www.sejm.gov.pl
    >
    > KG

    Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.Jeszcze jedno pytanko:Jaką linię obrony w
    tym opisanym przypadku można byłoby zastosowac?

    Dodam kilka szczegółów:
    Cały incydent rozegrał się koło posesji oskarzonego,natomiast zaczepki słowne i
    grożby na samej posesji.
    Oskarżony przed zajściem otrzymywał grożby od rzekomego poszkodowanego.
    Dokładnie rzeczujmując są to szwagrowie którzy żyli w niezgodzie i doszło
    przypadkiem do bójki.

    Pozdrawiam,
    Dasju

  • 6. Data: 2004-09-18 06:18:04
    Od: d...@p...onet.pl

    > choćby www.sejm.gov.pl
    >
    > KG

    Czy zatem prawo stanowi,że kazdy oskarżony musi miec obroncę czy nie jest to
    konieczne?Czy proces moze sie odbyc bez obrońcy?Czy obrońca z urzędu jest
    opłacany przez oskarżonego (jak to jest w teorii i praktyce)?Jeżeli oskarżony
    jest autentycznie BIEDNY nie posiada środków na utrzymanie bez prawa do zasiłku
    czy wtedy wniosek o obrońcę z urzędu moze byc odżucony???

  • 7. Data: 2004-09-18 07:52:26
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik d...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > jest autentycznie BIEDNY nie posiada środków na utrzymanie bez prawa do
    > zasiłku czy wtedy wniosek o obrońcę z urzędu moze byc odżucony???

    Nie każdy oskarżony musi mieć obrońcę.
    O ile nawet sąd wyznaczy obrońcę z urzędu to po skazaniu co do zasady obciąża
    kosztami postępowania skazanego. Natomiast w skład kosztów postępowania wchodzą
    między innymi koszty wynagrodzenia obrońcy z urzędu. Wiec najprawdopodobniej w
    przypadku skazania i tak koszty obrony z urzędu poniesie skazany.

    --
    JOHNSON :)