  • 21. Data: 2019-06-20 23:48:46
    Temat: Re: Czy przeprosimy (nakazane przez sąd) są objęte prawami autorskimi?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wiem, ale zatarcie ma swój cel i taka publikacja np. danych osobowych z
    > całym pakietem, wydaje mi sie sprzeczna z tym celem. Sąd może zarządzić
    > podanie wyroku i pełnych danych do publicznej wiadomości i jest to
    > często forma kary. Ktoś po latach chciałby zrobić to samo z wyrokiem, co
    > do którego sąd tak nie zarządził (np.) i to wobec faktu, że wyrok ulgł
    > już zatarciu. Widzę tu pewien koflikt.

    Nie twierdzę, że konfliktu nie ma, natomiast mam wątpliwości, czy prawo
    autorskie jest najszczęśliwszym pomysłem. Powiedzmy, że ktoś napisze, że
    Jan KOWALSKI był skazany, ale skazanie się zatarło. Jest pomysł, jak
    autora ścigać?

  • 22. Data: 2019-06-21 01:03:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > autorskie jest najszczęśliwszym pomysłem. Powiedzmy, że ktoś napisze, że
    > Jan KOWALSKI był skazany, ale skazanie się zatarło. Jest pomysł, jak

    Nie nie, nie autorskie, nawet wcześniej napisałem, że nie. Ochrona dóbr
    osobistych.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-06-21 11:13:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > autorskie jest najszczęśliwszym pomysłem. Powiedzmy, że ktoś napisze, że
    > Jan KOWALSKI był skazany, ale skazanie się zatarło. Jest pomysł, jak

    Zniesławienie?

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2019-06-21 12:25:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zniesławienie?

    Ee. Przecież informacja jest prawdziwa.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2019-06-21 12:50:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ee. Przecież informacja jest prawdziwa.

    A musi być nieprawdziwa? Być może pomyliłem ze znieważeniem.

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2019-06-22 09:17:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie nie, nie autorskie, nawet wcześniej napisałem, że nie. Ochrona dóbr
    > osobistych.

    To już prędzej można rozważyć. Ale nie o to autor pytał :-)

    Zgodnie z art. 23 kc: "Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności
    zdrowie, wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim,
    wizerunek, tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość
    naukowa, artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod
    ochroną prawa cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej winnych
    przepisach." Niby stoi tam "w szczególności", ale wydaje się, że
    ewentualnie mogłaby wchodzić w rachubę tylko "cześć".

    Teraz pytanie, na ile w cześć skazanego godzi publikacja informacji, że
    sąd nakazał mu przeprosić. Czy bardziej nie godzi fakt, że on sam nie
    chciał przeprosić?

  • 27. Data: 2019-06-22 09:23:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Teraz pytanie, na ile w cześć skazanego godzi publikacja informacji, że
    > sąd nakazał mu przeprosić. Czy bardziej nie godzi fakt, że on sam nie

    Jak chcesz bardzo konkretny przypadek: Owsiak zamieścił przeprosiny
    nakazane przez sąd na swoim serwerze/serwisie jako nagranie dźwiękowe
    swojej wypowiedzi. Jakie są (najważniejsze) różnice w dalszym/szerszym
    rozpowszechnianiu tego nagrania wypowiedzianych przez Owsiaka słów a
    rozpowszechnianiem tekstu przeprosin z wyroku sądu?

    "Oddziaływanie emocjonalne" tekstu z wyroku sądu i nagrania
    "słów własnych" mogą być (i często są) znacząco różne.

    --
    A. Filip

  • 28. Data: 2019-06-22 13:37:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.06.2019 o 09:23, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > "Oddziaływanie emocjonalne" tekstu z wyroku sądu i nagrania
    > "słów własnych" mogą być (i często są) znacząco różne.

    O ile samodzielne rozpowszechnianie wypowiedzi Owsiaka, bez jego zgody -
    moim zdaniem - można rozważać na gruncie prawa autorskiego, to już
    informowania o tym, że przeprosił z podlinkowaniem jego wypowiedzi moim
    zdaniem nie.

    Jeśli nawet Owsiak przepraszając odczytał wyrok sądu, to przecież nikt
    nie odmawia ochrony prawem autorskim piosenkarzowi tylko z tego powodu,
    ze nie on tekst i nuty napisał. To są dwie zupełnie rożne "płaszczyzny"
    ochrony i każdą z nich trzeba badać osobno.

  • 29. Data: 2019-06-24 03:04:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ze nie on tekst i nuty napisał. To są dwie zupełnie rożne "płaszczyzny"
    > ochrony i każdą z nich trzeba badać osobno.

    Zgadza się. Ochrona tesktu vs wykonania/interpretacji.

    --
    Marcin