  • 11. Data: 2019-06-17 19:57:31
    Temat: Re: Czy przeprosimy (nakazane przez sąd) są objęte prawami autorskimi?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 16:32, A. Filip pisze:

    > Jak rozumiem według twojej interpretacji można publikować _tekst_ wyroku
    > sądu w którym jest co skazany ma powiedzieć (i powiedział).
    > IMHO Z twojej interpretacji nie wynika że "zapis dźwiękowy/wizualny"
    > wypowiedzenia przeprosin przez skazanego to prawnie dokładnie to samo.
    > Gdyby prawo było oczywiste prawnicy by znacznie mniej zarabiali ;-)

    Zdecydowane masz rację.

    Przeważnie taka publikacja przeprosin, to suche skopiowanie polecenia
    sądu. To - moim zdaniem - pod ochronę prawem autorskim nie podlega.
    Oczywiście, gdyby to był klip, gdzie artysta deklamuje przeprosiny przy
    muzyce i śpiewie huru, oraz na tle wyświetlanych dzieł, to sam klip
    będzie podlegał ochronie prawem autorskim. Ale już sama informacja, że
    Kowalki na polecenie sądu przeprosił - moim zdaniem - nie.

  • 12. Data: 2019-06-17 21:54:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Przeprosiny są w tym wypadku publikacją wyroku sądu. Treść wyroku ne
    > jest chroniona prawem autorskim, toteż i nie znajdziemy ograniczeń w tym
    > zakresie. Każdemu wolno sobie publiczny wyrok sadu rozpowszechniać.

    Z czego wynika, że przeprosiny to treść wyroku? To nawet nie jest treść
    jakiegoś nakazu. To jest wykonanie orzeczenia sądu, nie treść tego
    orzeczenia. Pomijając już, że zdaje się, że sąd nie musi nakazać
    konkretnej treści.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2019-06-17 21:59:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Moim zdanie treść wyroku nie podlega pod Prawo Autorskie - z dalszymi
    > konsekwencjami z tego wynikającymi, w szczególności brakiem ograniczeń
    > do "redystrybucji".

    No ale to nie musi być treść wyroku. Wyrok może zawierać nakazaną treść
    przeprosin, ale czy musi?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-06-18 00:21:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > jakiegoś nakazu. To jest wykonanie orzeczenia sądu, nie treść tego
    > orzeczenia. Pomijając już, że zdaje się, że sąd nie musi nakazać

    W znanych mi wypadkach sąd wskazywał określoną treść, ale nie będę się
    upierał, że inaczej być nie może. Wiesz, większość tych spraw jest takie
    trochę pieniackie. No i jakby tak sąd nakazał kowalskiemu przeproszenie
    Malinowskiego, to ten mógłby opublikować "Przepraszam" i też by
    obleciało. Stąd nie widziałem wyroku, w którym tej treści oświadczenia
    nie określono.

  • 15. Data: 2019-06-18 00:22:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale to nie musi być treść wyroku. Wyrok może zawierać nakazaną treść
    > przeprosin, ale czy musi?

    No jakby nie zawierał, to można by się zacząć zastanawiać, na ile same
    przeprosiny objęte są prawem autorskim.

  • 16. Data: 2019-06-18 22:08:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No jakby nie zawierał, to można by się zacząć zastanawiać, na ile same
    > przeprosiny objęte są prawem autorskim.

    To może inaczej - wyrok się zaciera? No chyba tak. To po zatarciu dalej
    można?
    Shrek

  • 17. Data: 2019-06-19 00:19:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To może inaczej - wyrok się zaciera? No chyba tak. To po zatarciu dalej
    > można?

    Na gruncie PA? Tak. Ochrony dóbr osobistych? Mam spore wątpliwości.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-06-19 00:23:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.06.2019 o 00:19, Marcin Debowski pisze:

    > Na gruncie PA? Tak. Ochrony dóbr osobistych? Mam spore wątpliwości.

    Zatarcie polega na tym, że z punktu widzenia prawa skazanie uważa się za
    niebyłe. Ale faktu skazania to nie zmienia.

  • 19. Data: 2019-06-19 00:40:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zatarcie polega na tym, że z punktu widzenia prawa skazanie uważa się za
    > niebyłe. Ale faktu skazania to nie zmienia.

    Wiem, ale zatarcie ma swój cel i taka publikacja np. danych osobowych z
    całym pakietem, wydaje mi sie sprzeczna z tym celem. Sąd może zarządzić
    podanie wyroku i pełnych danych do publicznej wiadomości i jest to
    często forma kary. Ktoś po latach chciałby zrobić to samo z wyrokiem, co
    do którego sąd tak nie zarządził (np.) i to wobec faktu, że wyrok ulgł
    już zatarciu. Widzę tu pewien koflikt.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-06-19 07:05:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > często forma kary. Ktoś po latach chciałby zrobić to samo z wyrokiem, co
    > do którego sąd tak nie zarządził (np.) i to wobec faktu, że wyrok ulgł

    Dodatkowo przed publikacją wyroki są jednak anonimizowane - ma to chyba
    jakiś cel.

    Shrek