  • 91. Data: 2022-06-26 04:53:23
    Temat: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie zgadzam się z Tobą. Na chwilę obecną właśnie służby "robią coś" i
    > karmią takiego oszołoma fotografującego zbiorniki, który dla klikania
    > absorbuje uwagę służb. Bo nie wiem, czy faktycznie jakikolwiek wywiad
    > wpadłby na pomysł wykorzystania takiego oszołoma - choć tu już różne
    > rzeczy świat widział.

    Akurat tu się zgadzamy.

    > Uważam, ze nie należy robić nic. Ale jeśli ochrona składa zawiadomienie,
    > że mają "na płocie" szpiega, to nie można nie zrobić czegoś, bo
    > zdarzenie trzeba obsłużyć. Właściwa kwalifikacją jest podejrzenie
    > zbierania materiałów dla obcych służb, bo po prostu innego nie ma i
    > należy wykonać czynności, by to wyjaśnić. Ponieważ celnie ktoś zauważył,
    > że pewnie on-line tego nie udostępnia, to istnieją podstawy do
    > podejrzenia, że skoro teraz nagrywa, to mógł w przeszłości. Jak to
    > chcesz weryfikować inaczej, niż przez zbadanie jego nośników?

    Ale dlaczego chcesz na siłę wciskać to pod jakiś paragraf? Jak ja
    zadzwonię po patrol i będę twierdził, że ktoś mi patrzy na kurnik, to
    też będziesz chciał to obsłużyć? Nie można sporządzić jakiejść notatki i
    na tym poprzestać w ogólę bez dotykania tych dupków?

    A jak serio robią coś, co naprawdę może potencjalnie być robotą dla
    jakiś obcych służb (są jakieś mocniejsze przesłanki), to sama ich
    identyfikacja powinna MZ być właściwa, a dalej obserwacja.

    Kiedyś miałem zwyczaj łażenia z aparatem po miejscach gdzie normalni
    ludzie raczej nie chodzą. Mieszkam w obcym państwie, uważanym zresztą za
    częściowo niedemokratyczne i opresyjne (surowe prawo), no i przynajmniej
    kilka razy nadziałem się w czasie takich wycieczek na ukryte posterunki
    policji. Siedzili sobie w krzaczorach i wypatrywali przemytników od
    strony morza. Interacje były zawsze takie, że pytali co tu robię,
    legitymowli, pogadaliśmy sobie trochę i bez żadnych cyrków się
    rozstawaliśmy. Nikt mi nawet aparatu nie sprawdzał. Rozumiałem bez
    problemu potrzebę legitymowania, bo w końcu miejsca były takie, że
    potencjalnie mogłem być odbiorcą jakiejś kontrabandy np. narkotyków, za
    których posiadanie grozi tu kara śmierci. No a jak by to miało wyglądać,
    gdyby dowolna ze stron zrobiła tu jakąś grubszą medialną aferę?

    --
    Marcin

  • 92. Data: 2022-06-26 05:00:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale dlaczego mają łamać prawo, tylko dlatego że uznają że coś chcą
    > zrobić. Do "spisywania" dalej trzeba mieć podstawę prawną albo jest to
    > po prostu przekroczenie uprawnień - nawet jeśli szansa na ukaranie jest
    > mizerna.

    No bo może jest to jednak jakiś obiekt podlegający ochronie a
    zainteresowanie tych dupków nie do końca zdrowe? Warto MZ dysponować
    taką informacją. Czy w takim przypadku legitymowanie jest bezprawne?

    > Dokładnie - z tego samego powodu spisywanie pod pretekstem tej
    > oczywistej bzdury jest przekroczeniem uprawnień.

    Zależy w sumie chyba od obeiktu i różnych okoliczności.

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2022-06-26 06:00:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zamiast z uporem maniaka bić pianę wskaż ów prosty sposób po prostu.

    Nie znam się na procedurach, ale serio, dla większości osób bez
    deficytów społeczno-emocjonalnych jest trudne do wyobrażenia, że w
    opisywanych okolicznościach można postawić matce zarzut zabójstwa. To
    jest działanie na jej szkodę i to w potencjalnie znaczącym stopniu. A
    przecież można i należałoby przyjąć, że jest ona niewinna, czy wręcz
    jest tu również ofiarą. Nie pamiętam jak się tam to wszystko zakończyło,
    ale powinno się skończyc pozwem i gigantycznym odszkodowaniem za takie
    działania.

    Już Ci to Robert kiedyś pisałem, ale MZ zjada Cię chyba rutyna i
    zaczynasz traktować takie rzeczy koszmarnie przedmiotowo. Zupełnie
    wydajesz się tracić z pola widzenia, że tam są żywi i czujący ludzie, w
    tym matka, która być może w żadnym stopniu nie przyczyniła się do
    śmierci tego dziecka, ale już całe życie będzie się sama za to obwiniać.
    No to dołóżmy jej jeszcze zarzut zabójstwa. To jest ciężkie do
    przełknięcia.

    --
    Marcin

  • 94. Data: 2022-06-26 07:46:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No bo może jest to jednak jakiś obiekt podlegający ochronie a
    > zainteresowanie tych dupków nie do końca zdrowe? Warto MZ dysponować
    > taką informacją. Czy w takim przypadku legitymowanie jest bezprawne?

    W granicach swych zadań Policja wykonuje czynności:
    operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe w celu:
    1)
    rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw
    skarbowych i wykroczeń;

    Więc musisz mieć uzasadnione podejrzenie, że zachodzi możliwość
    wystąpienia przestępstwa lub wykroczenia.

    > Zależy w sumie chyba od obeiktu i różnych okoliczności.

    Mamy tu konkretny obiekt i konkretne okoliczności.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2022-06-26 07:50:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > też będziesz chciał to obsłużyć? Nie można sporządzić jakiejść notatki i
    > na tym poprzestać w ogólę bez dotykania tych dupków?

    Robert rozpaczliwie szuka paragrafu i brnie w absurdy bo wpadł w pułapkę
    zastawioną przez jutubera - on zapytał o podstawę prawną, więc robert
    szuka paragrafu popadając w absurdalne stwierdzenie, ze kolo jest
    szpiegiem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 96. Data: 2022-06-26 07:53:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiemy tego o pewnie 99% jakichkolwiek wykonanych fotografii miejsc
    > publicznych, wiec nie ma w tej sytuacji nic wyjątkowego, poza
    > bezsensownym zwróceniem uwagi całą tą draką na konkretne obiekty. No
    > chyba, że to jakieś atrapy i akcja policji byłą celowa :)

    Ba - jak ktoś w tej chwili nieforografuje w miejscu publicznym również
    przecież mogą w pozostałym czasie wykonywać zdjęcia dla określonych sił:P

    Dochodzimy do wniosku, że szpiega można poznać po tym że coś
    fotografuje, albo że czegoś nie fotografuje:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2022-06-26 07:57:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nikt by o ich fotografowaniach nawet nie słyszał, gdyby tamci policjanci
    > nie zrobili draki. Wychodzi trochę na to, że policja przyczyniłą się tu
    > bardziej do zwócenia uwagi na ten obiekt. No bo skoro robią aż takie
    > cyrki to chyba coś musi być na rzeczy?

    Jedyna tajemnica jaka została ujawniona w tym materiale to skrajna
    niekompetencja kulusona. Bo ja mam raczej niskie oczekiwania, ale jak on
    twierdził, że paragraf to wyznacza sąd, to mnie wyrwało z butów;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2022-06-26 08:04:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > jest tu również ofiarą. Nie pamiętam jak się tam to wszystko zakończyło,
    > ale powinno się skończyc pozwem i gigantycznym odszkodowaniem za takie

    Skończyło się z tego co pamiętam po prostu umorzeniem sprawy i artykułem
    w gazecie.

    > No to dołóżmy jej jeszcze zarzut zabójstwa. To jest ciężkie do
    > przełknięcia.

    I to wszystko przez to, bo tak było kulsonowi wygodniej (jakby się
    jaednak okazało że to ona spowodowała tą śmieć to trzeba by... ją drugi
    raz przesłuchać - tyle).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2022-06-26 13:59:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > nie zrobili draki. Wychodzi trochę na to, że policja przyczyniłą się tu
    > bardziej do zwócenia uwagi na ten obiekt. No bo skoro robią aż takie

    W pełni przyznaję Ci rację. Uważam, ze albo nie należało robić nic, albo
    zrobić to do końca dobrze i zgodnie z prawem.

    --
    Robert Tomasik

  • 100. Data: 2022-06-26 14:00:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No bo może jest to jednak jakiś obiekt podlegający ochronie a
    > zainteresowanie tych dupków nie do końca zdrowe? Warto MZ dysponować
    > taką informacją. Czy w takim przypadku legitymowanie jest bezprawne?

    Problem w tym, że "brak podstaw do przetwarzania danych". Czyli po
    wylegitymowaniu, jeśli oszołom nie jest poszukiwany, to nawet w systemie
    nie znajdziesz jego danych. Bez sensu.

    --
    Robert Tomasik