  • 1. Data: 2022-06-24 11:48:25
    Temat: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    https://www.youtube.com/watch?v=Kw9zkqrzGc0

    Policjant mówi : ale nie wolno nagrywać naftobazy.
    Audytor : to proszę o artykuł zakazujący
    Policjant : (error404) to kierujemy sprawę do sądu.
    Audytor : ale na jakiej podstawie?
    Policjant : sąd będzie ustalał

    Czy jest możliwość zatrzymania takiej osoby w trybie 48godz i jeśli nie
    znajdą żadnej podstawy to go wypuścić ?

    --
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/_a7Wl6
    IqEAw

  • 2. Data: 2022-06-24 12:17:51
    Temat: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 24-06-2022 o 11:48, Henryk Hajdan napisał:

> [...]
    > Audytor : ale na jakiej podstawie?
    > Policjant : sąd będzie ustalał
    >
    > Czy jest możliwość zatrzymania takiej osoby w trybie 48godz i jeśli nie

    możliwość jest, ale brak podstaw, przez co niestety zapłacimy za nic to
    zatrzymanie jako podatnicy, bo art 231KK wciąż jest głównie tylko
    teoretycznie w prawie, bo ciężko jest skazać z tego paragrafu
    kogokolwiek... A to jak dla mnie byłby książkowy przykład na to.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 3. Data: 2022-06-24 14:22:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 11:48, Henryk Hajdan pisze:

> [...]
    > Audytor : ale na jakiej podstawie?
    > Policjant : sąd będzie ustalał
    >
    > Czy jest możliwość zatrzymania takiej osoby w trybie 48godz i jeśli nie

    Przede wszystkim należałoby wskazać jakąś podstawę prawną. Do 1999 roku
    można było obiekty oznaczać tablicami "zakaz fotografowania", i ścigać
    za ich fotografowanie. Obecnie nie ma takiej podstawy, a zatem samo w
    sobie filmowanie zakazane nie jest.

    Można zacząć kombinować z art. 130§3 kk. Droga oczywiście daleka, ale
    można pod tym zarzutem zatrzymać i przeszukiwać komputer. Jak facet
    takie filmiki udostępnia w sposób mogący być przydatnym dla obcego
    wywiadu, no to mamy zarzut. Zwłąszcza, jak wykażemy, że gość udostępnia
    dane tylko istotnych z punktu widzenia obronności obiektów.

    Czy taką osobę można zatrzymać? O ile widzę sens w zatrzymaniu jej na
    czas przeszukania i zabezpieczenia dowodów (nośniki danych, kamera itp.)
    to później - o ile nie istnieją inne przesłanki - już raczej nie.

    Cała opisana przeze mnie konstrukcja prawna musi jednak wyjść od
    wykazania tego, ze takie informacje mogą być owemu obcemu wywiadowi
    jakoś potrzebne. No bo jak ta sama "naftobaza" jest na Google w
    niegorszej jakości - przykładowo - dostępna, no to już sensu ściganie
    nie widzę osobiście. Natomiast, by to stwierdzić, to trzeba nagranie
    przejrzeć, poddać oględzinom, bo może robił zbliżenia na jakieś istotne
    elementy - o ile one tam w ogóle istnieją.

    Natomiast osobiście sensu ścigania tego nie widzę. Nie widzę, albowiem
    jeśli tam są jakieś ważne do obronności elementy, to należy je
    zabezpieczyć tak, by się nie dało ich sfotografować. Goście od tych
    filmików (jest ich kilku w necie) karmią się głownie tym, ze służby się
    nimi interesują. Bo gdyby nie to, to kto by te ich filmiki ze
    zbiornikami oglądał? Kogo to interesuje? Dlatego zdecydowanie uważam, że
    powinno się ich po prostu "olewać", albo ścigać właśnie z art. 130§3 kk.

    Po pierwszym przeszukaniu i zabezpieczeniu nośników - nawet gdyby
    ostatecznie się okazało, że nie ma na nich niczego cennego dla służb
    obcego cennego - to by się odechciało pajacowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-06-24 15:32:07
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    > Po pierwszym przeszukaniu i zabezpieczeniu nośników - nawet gdyby
    > ostatecznie się okazało, że nie ma na nich niczego cennego dla służb
    > obcego cennego - to by się odechciało pajacowania.

    Też tak uważam. A gdyby dalej pajacowali, to wywalić z pracy w policji.

    Kamil

  • 5. Data: 2022-06-24 16:52:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2022 14:22:11 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Przede wszystkim należałoby wskazać jakąś podstawę prawną.

    Czy trzeba? Bo moze policjant moze wniosek wyslac, czyn opisac,
    a niech sad sobie dobierze, w koncu sie na przepisach zna :-)

    A zapomniales wlasne slowa?
    Cokolwiek sie wpisze, potem mozna skorygowac :-(

> [...]
    > wywiadu, no to mamy zarzut. Zwłąszcza, jak wykażemy, że gość udostępnia
    > dane tylko istotnych z punktu widzenia obronności obiektów.

    Ale zakazu nie ma.
    A inne nie sa ciekawe - drzewa w lesie bedzie katalogował?

    > Cała opisana przeze mnie konstrukcja prawna musi jednak wyjść od
    > wykazania tego, ze takie informacje mogą być owemu obcemu wywiadowi
    > jakoś potrzebne. No bo jak ta sama "naftobaza" jest na Google w

    Ale to akurat chyba najlatwiej.

    > niegorszej jakości - przykładowo - dostępna, no to już sensu ściganie
    > nie widzę osobiście.

    Googla scigac :-P

    Niektore obszary zamalowali, widac je ktos zglosil ... ale na jakiej
    podstawie :-)

    > Natomiast, by to stwierdzić, to trzeba nagranie
    > przejrzeć, poddać oględzinom, bo może robił zbliżenia na jakieś istotne
    > elementy - o ile one tam w ogóle istnieją.

    Ale gdzie jest spis istotnych elementow, ktorych fotografowac nie
    wolno?

> [...]
    > filmików (jest ich kilku w necie) karmią się głownie tym, ze służby się
    > nimi interesują. Bo gdyby nie to, to kto by te ich filmiki ze

    No ale jak widac - sluzby sie interesuja.
    A podstawy prawnej nie ma.

    Jakze to - sledztwo bez powodu ? tak przeciez nie wolno :-P

    > Kogo to interesuje? Dlatego zdecydowanie uważam, że
    > powinno się ich po prostu "olewać", albo ścigać właśnie z art. 130§3 kk.

    No to chyba powinien powstac katalog takich obiektow i oznaczyc
    tablicą "zakaz fotografowania" :-)

    > Po pierwszym przeszukaniu i zabezpieczeniu nośników - nawet gdyby
    > ostatecznie się okazało, że nie ma na nich niczego cennego dla służb
    > obcego cennego - to by się odechciało pajacowania.

    Albo by paru policjantow stracilo prace za przekroczenie uprawnien,
    i odechcialoby sie pajacowania..

    J.

  • 6. Data: 2022-06-24 17:47:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > Policjant mówi : ale nie wolno nagrywać naftobazy.
    > Audytor : to proszę o artykuł zakazujący
    > Policjant : (error404) to kierujemy sprawę do sądu.

    O kufa;) Spotkanie wyjątkowo głupiego kulsona z filozofem ulicznym:)

    > Czy jest możliwość zatrzymania takiej osoby w trybie 48godz i jeśli nie
    > znajdą żadnej podstawy to go wypuścić ?

    Mogą tylko im nie wolno.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2022-06-24 18:03:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > można pod tym zarzutem zatrzymać i przeszukiwać komputer. Jak facet
    > takie filmiki udostępnia w sposób mogący być przydatnym dla obcego

    Robert - wprost zapytam - z kim ty się na łby zamieniłeś? Z antonim czy
    arnoldem?

    "Kto, _w_celu_udzielenia_obcemu_wywiadowi_wiadomości_ określonych w § 2
    , gromadzi je lub przechowuje, wchodzi do systemu informatycznego w celu
    ich uzyskania albo zgłasza gotowość działania na rzecz obcego wywiadu
    przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej,"

    > Zwłąszcza, jak wykażemy, że gość udostępnia
    > dane tylko istotnych z punktu widzenia obronności obiektów.

    Uwaga przetwarzam - baza paliwowa 101 , mościska, estrady :P A koleś
    jest znany chyba wszystkim służbom:P

    BTW - kolo z miesiąc temu wrzucił filmik _z_wewnątrz_ budynku ABW, gdzie
    wlazł... z robotnikami wnoszącymi sprzęt elektroniczny - sądząc po
    złączach - do łączności, zapewne szyfrowanej. I teraz ciekawostka -
    mimo, że ten filmik widziałem (na wykopie), to obecnie jak chciałem go
    drugi raz znaleźć to (z poziomu prostego szukania w googlu - z tym że
    wiem czego szukać) nie ma po nim śladu - ani żadnego śladu że kiedyś był
    np dyskusji na wykopie - więc przynajmniej to odrobili.

    > Czy taką osobę można zatrzymać? O ile widzę sens w zatrzymaniu jej na
    > czas przeszukania

    Przeszukania czego i na jakiej podstawie?

> [...]
    > jakoś potrzebne. No bo jak ta sama "naftobaza" jest na Google w
    > niegorszej jakości - przykładowo - dostępna, no to już sensu ściganie

    https://www.google.pl/maps/@52.2827712,20.8761214,3a
    ,78.2y,281.08h,78.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxWoblUYSsB
    jZN5QjR08vGA!2e0!7i13312!8i6656

    > Dlatego zdecydowanie uważam, że
    > powinno się ich po prostu "olewać", albo ścigać właśnie z art. 130§3 kk.

    No to czemu nie olejecie? A z tym 130.3 to co niby miało by dać, poza
    tym że koleś stał by się jeszcze sławniejszy a policja jeszcze głupsza?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2022-06-24 18:14:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 16:52, J.F pisze:

    > Czy trzeba? Bo moze policjant moze wniosek wyslac, czyn opisac,
    > a niech sad sobie dobierze, w koncu sie na przepisach zna :-)

    No własnie to tak nie działa. I teraz mnie zastanawia czemu takie
    idiotyzmy tem kulson pierdolił? Najprostsza, najprawdopodobniesza i
    najbardziej przrażająca wersja jest taka, że on po prostu nie miał
    pojecia na czym polega jego praca i święcie wierzył w swoje pierdolenie:(

    > A zapomniales wlasne slowa?
    > Cokolwiek sie wpisze, potem mozna skorygowac :-(

    Oddaj jednak sprawiedliwiść robertowi, że on twierdził, że trzeba wpisać
    cokolwiek a potem się poprawi. Ten pocieszny kulson z filmu stwierdził,
    że nic ni trzeba wpisywać, tylko wyśle się kolesia do sądu bo się
    kulsonowi nie podoba i sąd już sobie sam wybierze o co go oskarżyć:P Jak
    dla mnie mistrz kulsonów z interneta:P No może śmieszniejszy (ale na
    innym poziomie) był ten od "ale my jesteśmy w polsce a nie europie!".

    > Niektore obszary zamalowali, widac je ktos zglosil ... ale na jakiej
    > podstawie :-)

    Na podstawie ustawy o informacji niejawnej. Teraz jest spoko - kiedyś na
    geoportalu zaczernili na planach wszystko co tajne/poufne. Na początku
    miałem nadzieję, że to jakaś podpucha i "wyróżnili" nic nie znaczące
    obiekty sprawdzić kto się zainteresuje. No ale nie - wszystkie znane mi
    obiekty były "wyróżnione";) Jakiś mózgowiec to wymyślił. Ciekawe czym
    się zajmował wtedy sasin...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2022-06-24 18:27:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2022 18:14:54 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > najbardziej przrażająca wersja jest taka, że on po prostu nie miał
    > pojecia na czym polega jego praca i święcie wierzył w swoje pierdolenie:(

    Dokladnie :-)

> [...]
    > obiekty sprawdzić kto się zainteresuje. No ale nie - wszystkie znane mi
    > obiekty były "wyróżnione";) Jakiś mózgowiec to wymyślił. Ciekawe czym

    Czekaj czekaj ... bo jesli Ty wiesz, to "wszyscy wiedzą" i ma jakis
    sens ukrywanie.

    A obiekty naprawde tajne moze i pozostaly tajne ..

    Gdzie bylo CIA w Klewkach ? :-)

    J.

  • 10. Data: 2022-06-24 18:31:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2022 18:03:27 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > , gromadzi je lub przechowuje, wchodzi do systemu informatycznego w celu
    > ich uzyskania albo zgłasza gotowość działania na rzecz obcego wywiadu

    No co - gromadzi i przechowuje, a o cel jest podejrzany :-)

    RPG wystarczy ?

    J.