    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Date: Sun, 26 Jun 2022 02:53:23 GMT

    On 2022-06-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie zgadzam się z Tobą. Na chwilę obecną właśnie służby "robią coś" i
    > karmią takiego oszołoma fotografującego zbiorniki, który dla klikania
    > absorbuje uwagę służb. Bo nie wiem, czy faktycznie jakikolwiek wywiad
    > wpadłby na pomysł wykorzystania takiego oszołoma - choć tu już różne
    > rzeczy świat widział.

    Akurat tu się zgadzamy.

    > Uważam, ze nie należy robić nic. Ale jeśli ochrona składa zawiadomienie,
    > że mają "na płocie" szpiega, to nie można nie zrobić czegoś, bo
    > zdarzenie trzeba obsłużyć. Właściwa kwalifikacją jest podejrzenie
    > zbierania materiałów dla obcych służb, bo po prostu innego nie ma i
    > należy wykonać czynności, by to wyjaśnić. Ponieważ celnie ktoś zauważył,
    > że pewnie on-line tego nie udostępnia, to istnieją podstawy do
    > podejrzenia, że skoro teraz nagrywa, to mógł w przeszłości. Jak to
    > chcesz weryfikować inaczej, niż przez zbadanie jego nośników?

    Ale dlaczego chcesz na siłę wciskać to pod jakiś paragraf? Jak ja
    zadzwonię po patrol i będę twierdził, że ktoś mi patrzy na kurnik, to
    też będziesz chciał to obsłużyć? Nie można sporządzić jakiejść notatki i
    na tym poprzestać w ogólę bez dotykania tych dupków?

    A jak serio robią coś, co naprawdę może potencjalnie być robotą dla
    jakiś obcych służb (są jakieś mocniejsze przesłanki), to sama ich
    identyfikacja powinna MZ być właściwa, a dalej obserwacja.

    Kiedyś miałem zwyczaj łażenia z aparatem po miejscach gdzie normalni
    ludzie raczej nie chodzą. Mieszkam w obcym państwie, uważanym zresztą za
    częściowo niedemokratyczne i opresyjne (surowe prawo), no i przynajmniej
    kilka razy nadziałem się w czasie takich wycieczek na ukryte posterunki
    policji. Siedzili sobie w krzaczorach i wypatrywali przemytników od
    strony morza. Interacje były zawsze takie, że pytali co tu robię,
    legitymowli, pogadaliśmy sobie trochę i bez żadnych cyrków się
    rozstawaliśmy. Nikt mi nawet aparatu nie sprawdzał. Rozumiałem bez
    problemu potrzebę legitymowania, bo w końcu miejsca były takie, że
    potencjalnie mogłem być odbiorcą jakiejś kontrabandy np. narkotyków, za
    których posiadanie grozi tu kara śmierci. No a jak by to miało wyglądać,
    gdyby dowolna ze stron zrobiła tu jakąś grubszą medialną aferę?

    --
    Marcin