  • 1. Data: 2003-02-13 22:27:41
    Temat: PROTEST PRZECIWKO LIKWIDACJI
    Od: p...@i...org.pl

    PROTEST PRZECIWKO LIKWIDACJI
    MEDYCZNEGO STUDIUM MASAŻU LECZNICZEGO
    W KRAKOWIE

    Zwracamy się do wszystkich ludzi o pomoc i przyłączenie się do naszej akcji
    protestacyjnej przeciwko projektowi likwidacji naszej Szkoły.
    Jeśli ktokolwiek z Was zna kogoś wpływowego, kogoś kto mógłby nas wesprzeć w
    walce o ocalenie naszego Studium, bardzo prosimy o przekazanie nam kontaktu
    z takimi ludźmi (adres, telefon).
    Szukamy kontaktu z politykami, ludźmi kultury i dziennikarzami.
    Poniżej zamiszczamy dwa listy, z których dowiecie się więcej o naszej
    akcji - możecie przekazać je dalej. Są to: prośba o pomoc, którą kierujemy
    do wszystkich ludzi, którzy chcieli by się za nami wstawić, oraz "Protest do
    Marszałka Województwa Małopolskiego"

    Jeśli ktokolwiek z Was jest nam w stanie pomóc prosimy o kontakt:

    Medyczne Studium Masażu Leczniczego
    ul. Królewska 86
    30-079 Kraków
    telefon: 0-12 636-63-66

    Telefony do uczniów Studium:
    - Paweł Słowik 0502-102-003
    - Mariusz Pyel 0601-357-552
    - Jakub Kowalski 0608-795-524

    e-mail:
    p...@i...org.pl
    c...@p...fm
    - z uwagi na to że mamy ograniczony dostęp do sieci prosimy glównie o
    kontakt telefoniczny, SMSowy i pocztowy. Sprawa jest bardzo pilna.

    Wszystkim z góry dziękujemy za pomoc i zapraszamy w zamian za jej udzielenie
    na darmowe masaże do naszego Studium:o)
    ------

    Uczniowie
    Medycznego Studium Masażu Leczniczego
    ul. Królewska 86
    30-079 Kraków

    Jesteśmy uczniami Medycznego Studium Masażu Leczniczego w Krakowie.
    Zdecydowana większość z nas to osoby posiadające grupę inwalidzką ze względu
    na wzrok. Wszyscy przyszliśmy do tej szkoły, bo nie interesuje nas darmowy
    chleb od Państwa Polskiego w postaci renty, my chcemy sami kształtować nasze
    życie, chcemy efektywnie w nim uczestniczyć. Niewiele jest zawodów w których
    mogą pracować osoby niewidome i słabowidzące, my mamy wyższe ambicje niż
    robienie szczotek. I na ambicjach się kończy bowiem Władze Województwa
    Małopolskiego ze względów oszczędnościowych chcą przenieść naszą szkołę i
    połączyć z inną, co w konsekwencji prowadzi do jej likwidacji. Dnia 28. 02.
    2003 r. na posiedzeniu Sejmiku Województwa Małopolskiego poddawana będzie
    pod głosowanie uchwała dotycząca likwidacji Medycznego Studium Masażu
    Leczniczego w Krakowie przy ul. Królewskiej 86, kształcącego osoby niewidome
    i słabo widzące w zawodzie technik masażysta. Z projektu uchwały wynika, iż
    kształcenie przeniesione zostanie do Medycznego Studium Zawodowego Nr 6 w
    Krakowie.
    Szkoła do której uczęszczamy posiada 50-letnią tradycję, właśnie w tym roku
    przypada jubileusz. Przez ten okres czasu wykształcono ponad 3.000
    masażystów, pracujących praktycznie na całym świecie. W wielu przypadkach
    nasi rodzice również ukończyli tę szkołę. Medyczne Studium Masażu
    Leczniczego jest szkołą specyficzną. Doświadczona kadra, świetni fachowcy,
    ludzie rozumiejący i znający środowisko niewidomych. To szkoła po
    ukończeniu, której bez problemu znajdujemy pracę. Szkoła, której dyplom
    opieczętowany pieczęcią z napisem Medyczne Studium Masażu Leczniczego jest
    uznawany na całym świecie. W środku pieczęci znajduje się orzeł z koroną
    godło narodowe, które wraz z naszą rzetelną pracą głosi, że oto Polska i
    Polacy coś potrafią. Stoimy u progu wejścia do Unii Europejskiej, czyż nie
    należałoby pozostawić tych aspektów Polskiego życia, którymi możemy się
    pochwalić. Czy poczynienie drobnych oszczędności musi odbywać się kosztem
    osób niepełnosprawnych i to w roku poświęconym szczególnej trosce o osoby
    niepełnosprawne. 50-lat tradycji to wartości niematerialne, które są
    nieporównywalnie większe od wątpliwych oszczędności.
    Przeniesienie szkoły to zmiana nazwy, zmiana pieczęci, to likwidacja szkoły.
    Miejsce w które planowane jest przeniesienie naszej szkoły jest najgorszym z
    możliwych. Nowa Huta, Rondo Kocmyrzowskie, sąsiedztwo targu "Tomeks". Jest
    to siedlisko rozbojów i napaści. Poruszanie się po rondzie jest
    niebezpieczne dla osób widzących a co mają powiedzieć osoby niewidome i
    słabowidzace (nie ma sygnalizacji świetlnej ani dźwiękowej, a przez środek
    ronda przebiegają dwie linie tramwajowe). Adaptacja budynku wymagałaby
    poszerzenia i przebudowy klatek schodowych i utworzenie całkiem nowych
    szlaków komunikacyjnych. Tak więc uważamy, że koszty modernizacji znacznie
    przerosną koszty utrzymania placówki.
    Uważamy, że likwidacja szkoły mieszczącej się w budynku, który został
    wybudowany specjalnie dla inwalidów (początkowo wojennych) a następnie
    staraniem Polskiego Związku Niewidomych udostępniony dla szkolenia
    niepełnosprawnych i przez lata wzbogacany nie powinna nigdy dojść do skutku!
    Ktoś kiedyś powiedział, że o poziomie społeczeństwa decyduje ich stosunek do
    osób niepełnosprawnych.
    Czy ta decyzja ma nam uzmysłowić, że jesteśmy społeczeństwem prymitywnym.
    Skoro w Polsce nie obowiązują prawa Spartańskie i pozwala się żyć, to chcemy
    przeżyć to życie godnie. Chcemy kształcić się w Medycznym Studium Masażu
    Leczniczego w Krakowie. Chcemy aby być może nasze dzieci też były dumne z
    możliwości zdobycia zawodu właśnie w tej jedynej tego typu szkole w Polsce.
    Dla nas i dla przyszłych pokoleń właśnie ta jedna konkretna szkoła jest
    gwarantem spełnienia się w życiu dla nas i następnych pokoleń osób
    niewidomych i słabowidzących.
    Czujemy się bezradni w walce z Władzą Województwa, dlatego też ośmielamy się
    prosić o pomoc. Pozostawienie Medycznego Studium Masażu Leczniczego w
    Krakowie w dotychczasowej strukturze, to nie tylko nasz interes, to powinien
    być interes całego narodu i jego chluba w Unii Europejskiej.

    Uczniowie Studium Masażu Leczniczego w Krakowie
    i ich Rodzice

    ------

    Protest przeciwko likwidacji
    Medycznego Studium Masażu Leczniczego
    przy ul. Królewskiej 86 w Krakowie
    kierowany do Marszałka Województwa Małopolskiego

    Z całą stanowczością pragniemy się przeciwstawić zlikwidowaniu Medycznego
    Studium Masażu Leczniczego w Krakowie i przeniesieniu kształcenia do
    Medycznego Studium Zawodowego Nr 6. Nie kryjemy swojego oburzenia, które
    rodzi się podczas czytania projektu uchwały Sejmiku Województwa
    Małopolskiego w tej sprawie. Aż trudno w to uwierzyć, że w głowach osób
    będących u władzy, osób wydawać by się mogło światłych i wykształconych mógł
    zrodzić się taki projekt. Już dawno osoby niepełnosprawne nie spotkały się z
    taką krzywdą i dyskryminacją. Likwidacja Medycznego Studium Masażu
    Leczniczego przekreśla szanse wielu osób na zdobycie wykształcenia, na
    społeczny rozwój, na godne życie. Zasłanianie się przeniesieniem kształcenia
    do innej placówki jest niemoralne i nieuczciwe wobec uczniów Studium, w
    szeregach których przeważają osoby niepełnosprawne. W chwili obecnej Studium
    mieści się w centrum Krakowa, w okolicy przyjaznej osobom niewidomym.
    Stanowi o tym obecność sygnalizacji dźwiękowej na każdym skrzyżowaniu,
    bliskie położenie szpitali i placówek, w których uczniowie odbywają
    praktyki, doskonały dojazd z dworca i wiele innych elementów. Budynek, w
    którym mieści się Studium został wybudowany z myślą o ludziach
    niepełnosprawnych i im w dalszym ciągu powinien służyć. Miejsce, w którym
    miałaby się mieścić nowa siedziba szkoły jest bardzo odległe od centrum, w
    najniebezpieczniejszej dzielnicy Krakowa - Osiedle Teatralne w Nowej Hucie,
    co dla osób mających kłopoty ze wzrokiem nie jest bez znaczenia. Szkoła
    byłaby w sąsiedztwie ogromnego ronda pozbawionego sygnalizacji świetlnej i
    dźwiękowej. Z pewnością wiele osób w tej sytuacji odejdzie ze szkoły,
    rezygnując tym samym z dalszej nauki i możliwości zdobycia zawodu. Osoby,
    które zostaną w szkole i tak będą oszukane, nie zdobędą bowiem dyplomu
    Medycznego Studium Masażu Leczniczego z ulicy Królewskiej, tak uznawanego w
    świecie, a dyplom jakiegoś Studium Zawodowego, jakich w Polsce wiele. Gro
    osób przybyło do Krakowa z odległych krańców Polski nie bacząc na odległość,
    wiedzieli bowiem, że to tu kształci się masażystów najwyższej klasy, i że
    ukończenie szkoły na Królewskiej otworzy im wrota do kariery zawodowej.
    Los osób niepełnosprawnych staje się obojętny coraz to większym kręgom
    ludzi, co w obchodzonym obecnie roku osób niepełnosprawnych jest bolesne.
    Używanie przez autorów projektu argumentów mówiących o stworzeniu warunków
    do integracji niepełnosprawnych słuchaczy Studium z osobami zdrowymi jest
    żenujące. Medyczne Studium Masażu Leczniczego istnieje od pięćdziesięciu lat
    i przez cały ten okres uczniowie tej szkoły integrowali się z całym
    środowiskiem Krakowskim, bez przerwy uczestniczyli aktywnie w życiu Krakowa,
    jednym słowem Medyczne Studium Masażu Leczniczego wrosło na stałe w
    krajobraz tego miasta. Wystarczy wspomnieć aż osiemnastoletni okres
    współpracy Studium ze Szpitalem imienia Józefa Dietla. Jakże chlubna to
    działalność! Nie zgadzamy się, by w wyniku jednej, nieprzemyślanej naszym
    zdaniem decyzji, zniszczyć szkołę o tak głęboko zakorzenionej tradycji i
    renomie, cieszącej się mianem najlepszej szkoły tego typu w kraju. Tyle mówi
    się obecnie o potrzebie kształcenia, o ochronie osób niepełnosprawnych,
    okazuje się, że to tylko słowa. Apelujemy do wszystkich, w rękach których
    jest los tylu osób. Niech wreszcie władza stanie po stronie szarego
    człowieka. Niech stanie się władzą rzetelną, sumienną, mogącą uczciwie
    spojrzeć w oczy tych, których reprezentuje.
    Liczymy, że nasz protest spowoduje wycofanie projektu uchwały mówiącej o
    likwidacji Medycznego Studium Masażu Leczniczego w Krakowie i przeniesieniu
    kształcenia do Medycznego Studium Zawodowego Nr 6. Prosimy o pisemne
    ustosunkowanie się do powyższego pisma.
    Z poważaniem.

    Uczniowie Medycznego Studium Masażu Lecznicze w Krakowie
    i ich Rodzice

  • 2. Data: 2003-02-13 23:13:50
    Temat: Re: PROTEST PRZECIWKO LIKWIDACJI
    Od: "Anna Porażka" <a...@w...pl>

    Użytkownik <p...@i...org.pl> napisał w wiadomości
    > PROTEST PRZECIWKO LIKWIDACJI
    > MEDYCZNEGO STUDIUM MASAŻU LECZNICZEGO
    > W KRAKOWIE

    Wspieram was calym sercem, tyle tylko, że nie jestem osoba wplywową, nie
    kandyduje nigdzie w obecnym czasie, ale mam nadzieję, że wam się uda.

    A może wogóle wystosowac jakis ogólny protest łacząc się np z Klinikami we
    Wrocławiu, które dzieki mądrości naszych ustawodawców, prawodawców za długi
    zostana zamkniete. A kto do tego doprowadził ??? No oczywiście pewnie
    spadnie na Michnika i Rywina - to oczywiście ironia.

    Trzymam z wami i narazie tyle moge zrobić.

    Ania

  • 3. Data: 2003-02-14 12:45:47
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Anna Porażka" <a...@w...pl> wrote in message

> [...]
    długi
    > zostana zamkniete. A kto do tego doprowadził ???

    Za dlugi sie zamyka - takie jest zycie. Przynajmniej nie zamyka sie juz w
    lochu :-) Czy ja mam tez protestowac, ze moja firma splajtowala albo ze
    zadna kancelaria nie chce mnie przyjac do pracy?

    Depi.

  • 4. Data: 2003-02-14 20:37:34
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Fri, 14 Feb 2003 13:45:47 +0100, "Marcin Olender"
    <d...@g...pl> napisał:

> [...]
    >lochu :-) Czy ja mam tez protestowac, ze moja firma splajtowala albo ze
    >zadna kancelaria nie chce mnie przyjac do pracy?
    Ja inwalidea powiadam, widocznie jeteście na rynku niepotrzebni

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 5. Data: 2003-02-15 10:30:53
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Zdzisław" <s...@p...wp.pl> wrote in message

    > Ja inwalidea powiadam, widocznie jeteście na rynku niepotrzebni

    No właśnie. I nie mogę nikogo za to winić, nigdzie protestować ani od nikogą
    _żadać_ przyjęcia do pracy. Jestem zbędny i musze się z tym pogodzić. Jak
    mamuty i dinozuary ;-)

    Depi.