  • 1. Data: 2003-02-13 19:40:02
    Temat: obecność na rozprawie
    Od: "Andrzej" <a...@t...pl>

    Witam Wszystkich!!
    Chciałbym dowiedzieć się, jak powniniennem postąpić ...
    Od 5 miesięcy jestem osobą bezrobotną (na zasiłku), żona wystąpiła o
    rozwód - niedawno otrzymałem wezwanie do sądu na posiedzenie pojednawcze.
    Mieszkam obecnie około 400 km od miejsca posiedzenia, płacę alimenty na
    swoje dzieci ... poprostu NIE stać mnie na przyjazd do sądu - jak
    powiniennem postąpić? Czy jest możliwe przesunięcie w czasie (możliwie
    długie), zmiana miejsca posiedzenia, usprawiedliwienie nieobecności - jaki
    to wszystko ma wpływ na sprawę i na mój wizerunek w oczach sądu??
    Czy napisanie "wyjaśnienia" do sądu usprawiedliwi moją nieobecność? Jakie
    niesie to za sobą skutki? Co powinno zawierać to pismo?
    Za pomoc z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2003-02-13 20:25:53
    Temat: Odp: obecno?ć na rozprawie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej <a...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2gsdi$b82$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Mieszkam obecnie około 400 km od miejsca posiedzenia, płacę alimenty na
    > swoje dzieci ... poprostu NIE stać mnie na przyjazd do sądu - jak

    wysłac pismo do sądu powołując się na sygn. akt i wnoskować o przesłuchanie
    w drodze pomocy sądowej uzasadnić dlaczego ...

    Czy jest możliwe przesunięcie w czasie (możliwie
    > długie), zmiana miejsca posiedzenia, usprawiedliwienie nieobecności - jaki
    > to wszystko ma wpływ na sprawę i na mój wizerunek w oczach sądu??

    jest to stosowane zgodnie z prawem i sąd nie wydaje opinii co do takiego
    stanu rzeczy wielu ludzi tak wnosi z uwagi na koszty,które mogą ponieść ...

    > Czy napisanie "wyjaśnienia" do sądu usprawiedliwi moją nieobecność? Jakie
    > niesie to za sobą skutki? Co powinno zawierać to pismo?

    j.w

    pisma do sądu wysyla sie w 2 egz. powołujac sie na sygn. akt by nie błądziły
    po sądzie ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-13 21:04:35
    Temat: Re: obecno?ć na rozprawie
    Od: "Andrzej" <a...@t...pl>

    > wysłac pismo do sądu powołując się na sygn. akt i wnoskować o
    przesłuchanie
    > w drodze pomocy sądowej uzasadnić dlaczego ...
    > Sandra

    Serdeczne dzięki za szybką pomoc
    Andrzej