  • 31. Data: 2009-08-07 08:36:36
    Temat: Re: Czy poborca skarbowy ma prawo żądać gotówki do ręki?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości news:h5gmmd$4f7$1@news.onet.pl...

    > Ale jaki sens ma Twoje pytanie, skoro i tak uwazasz swoje.
    > Skoro - mimo iz wszyscy pisza, ze poborca skarbowy moze, ma prawo zbierac
    > gotowke, to Ty i tak uwazasz, ze nie ma, to sie tego po prostu trzymaj i
    > tyle.
    > Nie rozumiem, po co Ci grupa - Ty WIESZ, ze poborca nei ma prawa chodzic,
    > wiec pisz prostesty, ze nachodzi Cie bezprawnie. Nie marnuj czasu na
    > pisanie na grupe, OK?

    Nic nie zrozumiales z mojego pisania. Ja nie pisze, ze NIE MA prawa. Chce
    sie tylko dowiedziec, DLACZEGO tak jest, ze je ma.
    I dlaczego tak mu sie ufa, ze nie bierze sie pod uwage, ze moze wziasc w
    łapę pół mandatu i wyrzucic papier,
    skoro nikomu innemu w Polsce sie nie ufa.

  • 32. Data: 2009-08-07 08:38:31
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości

> [...]
    > łapę pół mandatu i wyrzucic papier,
    > skoro nikomu innemu w Polsce sie nie ufa.
    Mówiąc najprościej, chciałem poznać Waszą opnię na temat - jak to się ma do
    całego tego wrzasku
    na temat korupcji. Bo to wygląda tak, jak by ktoś z góry założył, że cała
    Polska jest skorumpowana,
    tylko poborcy są uczciwi :)

  • 33. Data: 2009-08-07 08:49:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    Ajgor pisze:

> [...]

    Nie za bardzo rozumiem.
    Co to znaczy 'może wziąć w łapę pół mandatu"?
    Zanim sprawa dojdzie do poborcy jest zewidencjonowana w kilku miejscach
    i tak długo jak nie zostanie wydana decyzja o umorzeniu postępowania z
    powodu ... (no właśnie) tak długo może przyjść ... inny poborca. :)

    --
    spp

  • 34. Data: 2009-08-07 09:07:50
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Nie za bardzo rozumiem.
    > Co to znaczy 'może wziąć w łapę pół mandatu"?

    No wiesz. A dlaczego policjantom odebrano prawo brania kasy?
    Ze wzgledu na korupcje (pomijam tu, ze to i tak pewnie nie dziala). Dlaczego
    to ma dotyczyc policjanta a nie ma dotyczyc poborcy?

    > Zanim sprawa dojdzie do poborcy jest zewidencjonowana w kilku miejscach i
    > tak długo jak nie zostanie wydana decyzja o umorzeniu postępowania z
    > powodu ... (no właśnie) tak długo może przyjść ... inny poborca. :)

    To fakt :)

  • 35. Data: 2009-08-07 09:25:38
    Temat: Re: Czy poborca skarbowy ma prawo ??da? gotówki do r?ki?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-07, Ajgor <n...@...pl> wrote:
    > No wiesz. A dlaczego policjantom odebrano prawo brania kasy?
    > Ze wzgledu na korupcje (pomijam tu, ze to i tak pewnie nie dziala). Dlaczego
    > to ma dotyczyc policjanta a nie ma dotyczyc poborcy?

    Z policją to problemy bywały w momencie gdy o karze/wykroczeniu
    wiedzieli wyłącznie sami zainteresowani więc korupcja wchodziłą w grę. A
    tu już jest pozamiatane - cała instytucja wie, że masz zapłacić, to kogo
    chcesz przekupywać?

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2009-08-07 09:32:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    Ajgor pisze:

    > to ma dotyczyc policjanta a nie ma dotyczyc poborcy?

    Dokładnie z tych powodów które opisuję poniżej.

    Poborca w żadnym wypadku nie nakłada mandatów czy innych kar - jest
    jedynie wykonawcą poleceń innych organów.
    Policjant sam nakładał mandat i pobierał należność - od jego uczciwości
    zależało jak rzetelnie to robił. Nie było skutecznego systemu kontroli.

    > To fakt :)

    No właśnie, w tym przypadku dawaniem w łapę poborcy jest kręceniem bicza
    na siebie samego. :)

    --
    spp

  • 37. Data: 2009-08-07 09:55:20
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości news:4a7bf4b9@news.home.net.pl...

> [...]
    > Policjant sam nakładał mandat i pobierał należność - od jego uczciwości
    > zależało jak rzetelnie to robił. Nie było skutecznego systemu kontroli.

    I nadal nie ma i nie będzie :) Kto policjantowi zabroni wziasc w łapę na
    drodze jak zehce?:)
    I schowac do kiszeni?

  • 38. Data: 2009-08-07 10:03:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    Ajgor pisze:

    > I nadal nie ma i nie będzie :) Kto policjantowi zabroni wziasc w łapę na
    > drodze jak zehce?:)
    > I schowac do kiszeni?

    Ale wątek jest o poborcy?

    ;)

    --
    spp

  • 39. Data: 2009-08-07 10:16:52
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości news:4a7bfbe5$1@news.home.net.pl...

    > Ale wątek jest o poborcy?

    Tak. Oczywiscie. Zreszta juz mnie ten wątek zmeczyl. Dowiedzialem sie co
    chcialem :)

  • 40. Data: 2009-08-07 10:29:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-07, Ajgor <n...@...pl> wrote:
    > U?ytkownik "spp" napisa? w wiadomo?ci news:4a7bf4b9@news.home.net.pl...

    > I nadal nie ma i nie b?dzie :) Kto policjantowi zabroni wziasc w ?ap? na
    > drodze jak zehce?:)
    > I schowac do kiszeni?

    Uhm, a gotówkę zje.

    --