  • 1. Data: 2009-08-06 08:45:08
    Temat: Umowa dla banku
    Od: karol <k...@k...pl>

    Witam!

    Czy bank na prawo "żądać" umowy zawartej pomiędzy firmą A i B w
    przypadku gdy firma A ubiega się w tym banku o kredyt?
    Firma B jest większościowym usługobiorcą dla firmy A i zapewnia jej
    około 85% dochodu.
    Umowa zawarta między A i B ma klauzule obustronnej poufności.
    Jak bronić sie przed takimi praktykami?

  • 2. Data: 2009-08-06 08:49:51
    Temat: Re: Umowa dla banku
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 6, 10:45 am, karol <k...@k...pl> wrote:
> [...]
    > około 85% dochodu.
    > Umowa zawarta między A i B ma klauzule obustronnej poufności.

    Ma prawo prosic o co chce. Twoje prawo odmawiac, ale musisz liczyc sie
    z ryzykiem, ze oni odmowia kredytu.

  • 3. Data: 2009-08-06 08:54:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "karol" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Czy bank na prawo "żądać" umowy zawartej pomiędzy firmą A i B w

    A czy ma prawo 'zadac" zaswiadczenia Kowalskiego o dochodach z pracy?
    A czy ma "obowiazek" udzielac firmei A kredytu? Przeciez jesli sie nie
    podoba, to mozna sobie isc do innego banku. Mozna takze isc do Wani lub
    Saszy. Oni udziela kredytu na piekne oczy (i jeszcze piekniejsze
    oprocentowanie) - gdyz maja duzo skuteczniejsza windykacje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-08-06 09:18:04
    Od: karol <k...@k...pl>

    > A czy ma prawo 'zadac" zaswiadczenia Kowalskiego o dochodach z pracy?

    Oczywiście, że ma.
    W przypadku firm odpowiednikiem tego jest deklaracja podatkowa roczna,
    KPiR z 3 ostatnich miesiecy i amortyzacyjna za osiągniete dochody.
    Rozumiesz już sens pytania o zawartą umowę?

> [...]
    > Saszy. Oni udziela kredytu na piekne oczy (i jeszcze piekniejsze
    > oprocentowanie) - gdyz maja duzo skuteczniejsza windykacje.

    Czy comiesięczne wpłaty z tytułu wystawiancyh FV nie są dowodem współpracy?
    Pytanie kolejne; a co jesli w umowie znajduja sie zapisy, które mogą
    zostać wykorzystane jako poznanie know-how? Przecież tak naprawdę bank
    to ludzie.

  • 5. Data: 2009-08-06 09:24:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > Pytanie kolejne; a co jesli w umowie znajduja sie zapisy, które mogą
    > zostać wykorzystane jako poznanie know-how? Przecież tak naprawdę bank to

    To tylko dowod na owocna *historie* wspolpracy.
    Umowa rzuca swiatlo na potencjalna *przyszla* wspolprace. Plik faktur z lat
    2008 - 2009 moze dotyczyc umowy wygasajacej z koncem 2009 roku a moze
    dotyczyc umowy wygasajacej z koncem 2019 roku.
    Skoro zaproponowana przez bank forma udokumentowania zdolnosci kredytowej Ci
    nei odpowiada, to po prostu wynegocjuj inna (moze np. firma B poreczy
    kredyt, itp.) lub zmien bank. Nie ma przeciez innej mozliwosci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-08-06 09:27:28
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 6, 11:18 am, karol <k...@k...pl> wrote:

> [...]
    > Pytanie kolejne; a co jesli w umowie znajduja sie zapisy, które mogą
    > zostać wykorzystane jako poznanie know-how? Przecież tak naprawdę bank

    Dzizas.

    Ludzie czy wy naprawde jestescie w stanie funkcjonowac w obrocie
    gospodarczym jedynie na podstawie prostych biurokratycznych schematow?

    Jeszcze troche i zacznie sie promowanie rozwiazania polegajacego na
    traktowaniu przedsiebiorcow jak konsumentow bo sobie biedaki nie sa w
    stanie poradzic z prowadzeniem biznesu.

    Zrozum, ze i ty, i bank to przedsiebiorstwa, podmioty profesjonalne.
    Bank moze Cie prosic o jakies papiery i ty mozesz bank prosic o jakies
    papiery. Wasza sprawa jak sie dogadacie i nikt tu was w niczym
    zasadniczo nie ogranicza.

    Jakos ludzie biora kredyty np. na start-upy gdzie im cholernie zalezy
    na zachowaniu poufnosci i jakos sa w stanie dogadac sie z bankiem
    jakie papiery maja pokazac.

    Z bankiem tez mozna podpisac umowe typu NDA.

    Wszystko kwestia biznesowych negocjacji.

    Jesli nie potrafisz negocjowac lub nie masz do tego warunkow - szukaj
    innego banku lub zgodz sie na warunki tego banku.

  • 7. Data: 2009-08-06 09:46:46
    Od: karol <k...@k...pl>

    Dokladnie, to dotyczy przeszłosci, a nie przyszlosci.
    Czy zaswiadczenie o dochodach przy umowie o prace jest gwarancja
    przyszlości?
    Umowa o prace moze byc rownie szybko rozwiazana jak i ta pomiedzy
    firmami A i B.
    Zaleta firmy jest taka, ze moze sie przeorganizowac, ma do tego jescze
    innych odbiorcow.
    Nie rozumiem zatem sensu checi obejrzenia umowy pomiedzy podmiotami.

  • 8. Data: 2009-08-06 09:50:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    karol pisze:

    > Nie rozumiem zatem sensu checi obejrzenia umowy pomiedzy podmiotami.

    A bankowcy nie rozumieją braku chęci pokazania tej umowy.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-08-06 09:50:45
    Od: karol <k...@k...pl>

    > Jakos ludzie biora kredyty np. na start-upy gdzie im cholernie zalezy
    > na zachowaniu poufnosci i jakos sa w stanie dogadac sie z bankiem
    > jakie papiery maja pokazac.

    Podaj chociaz jeden przyklad gdzie byl brany kredyt na start-up + branza
    wymagała poufności!

    > Z bankiem tez mozna podpisac umowe typu NDA.

    Jasne. Nie chodzi o bank, bo ten spija smietanke z "tradycyjnych"
    instrumentow.
    Chodzi o ludzi. Nie slyszales nigdy o sytuacjach gdzie podchwycony
    został pomysl lub dostawca?

    > Jesli nie potrafisz negocjowac lub nie masz do tego warunkow - szukaj
    > innego banku lub zgodz sie na warunki tego banku.

    Negocjiuje, tylko potrzebne sa mi konstruktywne argumenty do rozmowy,
    ktorych tu szukam.
    Generalnie poszedlem w kierunku: "pokaze umowe, ale w ten sposob bede
    bardziej wiarygodny, wiec dajcie mi mniejsze oprocentowanie".

  • 10. Data: 2009-08-06 09:51:13
    Od: karol <k...@k...pl>

    spp pisze:

    > A bankowcy nie rozumieją braku chęci pokazania tej umowy.

    Zone tez chca poznac?