  • 1. Data: 2009-08-05 18:18:58
    Temat: komornik przyjdzie po lodówkę, jak ją ocalić?
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Witam, najpierw dziękuję moim respondentom z innego wątku, którzy bardzomi
    pomogli.

    teraz pytanie:
    Jutro ma przyjść komornik do rodziny z problemem męża alkoholika, który
    zaciągnął długi. Żona wychowuje pięcioro dzieci. Wiadiomo, że komornik
    przyjdzie po lodówkę, odbyła się jakaś licytacja.

    Co zrobić, aby komornik odstąpił od zabrania lodówki od pięciorga dzieci i
    matki je wychowujacej?

    Jak ona ma argumentować? W tej chwili dysponuje intercyzą (od dwóch
    miesięcy). Nie ma jednak dowodu zakupu lodówki, gdyż ta kupiona byla przed
    datą interyzy. Mąż pijak nie byl zatrudniony od 5 lat u żadnego pracodawcy.

    co przedstawić komornikowi, aby nie zabieral tej lodówki?
    Czy zrozumie, że połowa lub jedna szósta tej lodówki należy do matki i
    pięciorga dzieci?

    ---
    pzdr i dziekuję
    Agryppa

  • 2. Data: 2009-08-05 18:31:33
    Temat: Re: komornik przyjdzie po lodówkę, jak ją ocalić?
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > co przedstawić komornikowi, aby nie zabieral tej lodówki?

    Puste miejsce po lodówce, która u sąsiadów będzie stała.

    Inż.prawa

  • 3. Data: 2009-08-05 18:33:25
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Agryppa napisal:
> [...]
    > co przedstawić komornikowi, aby nie zabieral tej lodówki?
    > Czy zrozumie, że połowa lub jedna szósta tej lodówki należy do matki i

    Dlugi meza zaciagniete bez pisemnej zgody zony mozna egzekwowac
    wylacznie z jego majatku osobistego, wiec komornik moze co najwyzej
    gacie mu sciagnac z tylka. W kazdym innym przypadku jego dzialanie
    jest nielegalne. No chyba ze zona jednak na zaciaganie dlugow
    zgode dala.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-08-05 19:03:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h5cidv$nv0$1@news.onet.pl Agryppa <j...@t...pl> pisze:

> [...]
    > przyjdzie po lodówkę, odbyła się jakaś licytacja.
    > Co zrobić, aby komornik odstąpił od zabrania lodówki od pięciorga dzieci
    Ta lodówka jest już zajęta?

    http://www.gofin.pl/17,2,40,70151.html

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-08-05 19:41:15
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Jotte wrote:

    > Ta lodówka jest już zajęta?

    Podobno komornik był w domu dłuznika pod nieobecność żony. Żona nie była
    informowana o wizycie komornika ani o tym, że lodówka była już przedmiotem
    licytacji. Dowiedziała się o tym z przypadkowego zbiegu okoliczności. Dziś
    wiadomo, że lodówka byla już raz wystawona na licytację. Dodam, że lodówka
    cały czas stoi w domu i jest używana.

    ---
    pzdr i dziekuję
    Agryppa

  • 6. Data: 2009-08-05 19:48:06
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > gacie mu sciagnac z tylka. W kazdym innym przypadku jego dzialanie
    > jest nielegalne. No chyba ze zona jednak na zaciaganie dlugow

    chyba ze pieniadze poszly na utrzymanie rodziny - wtedy mozna zabrac z
    majatku wspolnego nawet jesli zona na kredyt sie nie zgadzala.

    --
    Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

  • 7. Data: 2009-08-05 19:51:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h5cn84$5ci$1@news.onet.pl Agryppa <j...@t...pl> pisze:

> [...]
    > okoliczności. Dziś wiadomo, że lodówka byla już raz wystawona na
    > licytację. Dodam, że lodówka cały czas stoi w domu i jest używana.
    Z artykułu, do którego link podałem wynika jasno, że jeśli przedmiot stanowi
    współwłasność to komornik może wystawić na licytacje jedynie udział
    dłużnika, a nie cały przedmiot. Chyba, że współwłaściciel(e) wyrażą zgodę na
    sprzedaż całości.
    Nie dociekam czy lodówka nie stanowiła współwłasności i czy komornik
    posiadał na to dowody.
    Na czynności komornicze przysługuje skarga.
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-zlozyc-skarge-na
    -komornika-sadowego-1419080.html

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-08-05 23:07:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

    > Puste miejsce po lodówce, która u sąsiadów będzie stała.

    a ty zapłacisz karę zamiast nich?

  • 9. Data: 2009-08-06 08:11:11
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > a ty zapłacisz karę zamiast nich?

    To posiadanie lodówki sąsiadów jest karane?

    Inż.prawa