  • 1. Data: 2009-08-05 20:46:09
    Temat: pracownik pracujący podczas zwolnienia...
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    ...tak się zastanawiam. Jeśli np. taki pracownik jest na "lewym" zwolnieniu
    lekarskim - znaczy , niby jest chory, ale de facto pracuje.
    Co grozi pracownikowi to wiem, ale tak mi przyszło do głowy - co grozi
    takiem pracodawcy, ktory wie, że pracownik niby jest chory, ale pracuje u
    niego. Grożą mu jakieś konsekwencje ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-08-05 23:00:53
    Temat: Re: pracownik pracujący podczas zwolnienia...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h5cr2h$g3c$1@news.onet.pl Sundayman
    <s...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Co grozi pracownikowi to wiem, ale tak mi przyszło do głowy - co grozi
    > takiem pracodawcy, ktory wie, że pracownik niby jest chory, ale pracuje u
    Oczywiście.
    Nie dość, że dopuścił do pracy pracownika niezdolnego do pracy, to jeszcze
    być może w toku postępowania wyjdzie, że go do tego zmuszał albo nakłaniał.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-08-05 23:10:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > Nie dość, że dopuścił do pracy pracownika niezdolnego do pracy, to
    > jeszcze być może w toku postępowania wyjdzie, że go do tego zmuszał albo

    pytanie podstawowe, czy pracodawca "na którego" dostał zwolnienie i do
    którego ZLA został zaniesiony to ten sam u którego pracuje w czasie tego
    zwolnienia?

  • 4. Data: 2009-08-06 07:37:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 06 Aug 2009 01:00:53 +0200, Jotte napisał(a):

    > Oczywiście.
    > Nie dość, że dopuścił do pracy pracownika niezdolnego do pracy, to
    > jeszcze być może w toku postępowania wyjdzie, że go do tego zmuszał albo
    > nakłaniał.

    A jeszcze wyłudzenie zasiłku, jeśli byłoby to w okresie zasiłkowym.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2009-08-06 10:06:20
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > pytanie podstawowe, czy pracodawca "na którego" dostał zwolnienie i do
    > którego ZLA został zaniesiony to ten sam u którego pracuje w czasie tego
    > zwolnienia

    Ten sam - bo przecież gdyby to był inny, to jak sądze może nawet nic nie
    wiedzieć o tym, że jego - na przykład nowy - pracownik, jest na zwolnieniu.

  • 6. Data: 2009-08-06 12:48:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sundayman wrote:

    > Ten sam - bo przecie? gdyby to by? inny, to jak s?dze mo?e nawet nic nie
    > wiedzieae o tym, ?e jego - na przyk?ad nowy - pracownik, jest na zwolnieniu.

    to właśnie miałem na myśli.

  • 7. Data: 2009-08-07 06:14:17
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Wed, 05 Aug 2009 18:10:52 -0500, witek napisał(a):

    > pytanie podstawowe, czy pracodawca "na którego" dostał zwolnienie i do
    > którego ZLA został zaniesiony to ten sam u którego pracuje w czasie tego
    > zwolnienia?

    A jak to jest przez pryzmat ZUS, można być u jednego pracodawcy na
    zwolnieniu a drugie pracować?

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 8. Data: 2009-08-07 06:24:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    AdamS pisze:

    > A jak to jest przez pryzmat ZUS, można być u jednego pracodawcy na
    > zwolnieniu a drugie pracować?

    Nie. Jak sie jest chorym to sie jest chorym bez względu na położenie
    geograficzne.
    W czasie zwolnienia lekarskiego pracownikowi nie wolno wykonywać pracy
    zarobkowej. Żadnej.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2009-08-07 13:58:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1ed65a30zbwwo.isym9zrumkp8$.dlg@40tude.net AdamS
    <a...@c...interia.pl> pisze:

    > A jak to jest przez pryzmat ZUS, można być u jednego pracodawcy na
    > zwolnieniu a drugie pracować?
    Jest duża szansa, że ZUS się połapie. Wtedy klops.
    Nie jest natomiast prawdą, że nie można wykonywać _żadnej_ pracy zarobkowej.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2009-08-10 00:42:56
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2009 15:58:38 +0200, Jotte napisał(a):

    > Jest duża szansa, że ZUS się połapie. Wtedy klops.
    > Nie jest natomiast prawdą, że nie można wykonywać _żadnej_ pracy zarobkowej.
    A nie uważacie, że to kolejny okołozusowy bezsens?
    Kierowca zawodowy z katarem czy problemami okulistycznymi
    nie może dostać zwolnienia od pracy za kółkiem aby przesiedzieć okres
    niedyspozysji za biurkiem czy szczotą w ręce i wyrównaniem różnicy w
    zarobkach pomiędzy jedną a drugą robotą.

    --
    pozdro
    poreba