  • 1. Data: 2002-05-07 18:38:21
    Temat: Czy obecnie mozna zwolnic pracownika na zwolnieniu lekarskim ?
    Od: "Marcin" <m...@w...z.pl>

    Pamiętam, że kiedyś były propozycje aby pracodawca
    miał taką możliwość (zwolnić pracownika przebywającego
    na zwolnieniu lekarskim), ale czy to już obowiązuje ?
    (mam na myśli również kontynuajcę zwolnienia)

    Marcin

  • 2. Data: 2002-05-07 19:10:02
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    jeszcze nie

  • 3. Data: 2002-05-08 07:31:24
    Od: s...@p...fm (sente)

    nie można

  • 4. Data: 2002-05-08 14:53:05
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "sente" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

    Co znaczy jeszcze? A może już można - wiesz, od jak dawna jest na
    zwolnieniu?

    Art. 41. Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie urlopu
    pracownika, a także w czasie innej usprawiedliwionej nieobecno?ci pracownika
    w pracy, jeżeli nie upłyn?ł jeszcze okres uprawniaj?cy do rozwi?zania umowy
    o pracę bez wypowiedzenia.

    Art. 53. Par. 1. Pracodawca może rozwi?zać umowę o pracę bez wypowiedzenia:
    1) jeżeli niezdolno?ć pracownika do pracy wskutek choroby trwa:
    a) dłużej niż 3 miesi?ce - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy
    krócej niż 6 miesięcy,
    b) dłużej niż ł?czny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i
    zasiłku - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej 6
    miesięcy lub jeżeli niezdolno?ć do pracy została spowodowana wypadkiem przy
    pracy albo chorob? zawodow?;
    2) w razie usprawiedliwionej nieobecno?ci pracownika w pracy z innych
    przyczyn niż wymienione w pkt 1, trwaj?cej dłużej niż 1 miesi?c.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-05-08 15:21:05
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Co znaczy jeszcze? A może już można - wiesz, od jak dawna jest na
    > zwolnieniu?

    Choćby nie wiem jak długo był na zwolnieniu to jeśli po ich upływie zgłosi
    swoją gotowośc do pracy to pracodawca nadal nie może go zwolnić.

    pozdr.
    T.

  • 6. Data: 2002-05-08 16:59:48
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 7 May 2002, Marcin wrote:

    > Pamiętam, że kiedyś były propozycje aby pracodawca
    > miał taką możliwość (zwolnić pracownika przebywającego
    > na zwolnieniu lekarskim), ale czy to już obowiązuje ?

    Nie można. Można natomiast nie uwzględnić obecności pracownika który
    przychodzi na jeden dzień tylko po to aby przerwać bieg terminu do którego
    pracodawca musi z chorym utrzymywać stosunek pracy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-05-08 17:11:25
    Od: "Łukasz K." <l...@w...pl>

    > Pamiętam, że kiedyś były propozycje aby pracodawca
    > miał taką możliwość (zwolnić pracownika przebywającego
    > na zwolnieniu lekarskim), ale czy to już obowiązuje ?
    > (mam na myśli również kontynuajcę zwolnienia)

    nie

  • 8. Data: 2002-05-09 07:25:57
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Choćby nie wiem jak długo był na zwolnieniu to jeśli po ich upływie zgłosi
    > swoją gotowośc do pracy to pracodawca nadal nie może go zwolnić.

    A KP czytałeś (chociaż ten malutki fragmencik, który zacytowałem)?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-05-10 18:25:56
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > A KP czytałeś (chociaż ten malutki fragmencik, który zacytowałem)?

    Oczywiście, sęk w tym, że na KP nie poprzestałem.

    pozdr.
    T.

  • 10. Data: 2002-05-13 08:36:25
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Oczywiście, sęk w tym, że na KP nie poprzestałem.

    No, to oświeć może mnie (i innych grupowiczów) jakie to prawo (poza
    konstytucją, gdzie na ten temat nic nie zalazłem) stoi wyżej, niż ustawa
    sejmu RP?
    Pomijając oczywiście postanowienia umowy, bo ta zawsze może być lepsza dla
    pracownika niż KP.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775