  • 41. Data: 2003-05-16 09:04:59
    Temat: Re: Czy musze otworzyc policjantowi bagaznik?
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > 2. Nie wiem co masz na myśli 'zazadac otwarcia' ?
    > Jeśli bagażnik otwiera się za pomocą zewnętrznego przycisku, to NIE
    > wydaj mi się, abym miał obowiązek osobiście go otwierać.

    Policjant nigdy samodzielnie nie otworzy bagaznika ze wzgledow
    bezpieczenstwa.
    Pozatym moze nie wiedziec jak otworzyc np w Seacie otwiera sie poprzez logo
    znaczka.

    > Żarty :-D
    > Jaka 'decyzja' i od razu prokuratora (nie ma on ważniejszych zadań do
    > wykonania ?). Policjant stosuje swoje ustawowe uprawnienia koniec
    > kropka i niczego nie bedzie "Holował".

    Policjant przy twojej odmowie otwarcia moze zatrzymac auto uznajac ze np
    podejrzewa ,ze
    zamek bagaznika jest zaminowany.

  • 42. Data: 2003-05-16 09:36:20
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Kefir" <j...@p...onet.pl> napisał:

    >Moze powiedziec "Prosze otworzyc bagaznik".
    Powiedzieć może ;-) Poprosić też może ;-)
    Odpowiem: bagażnik nie jest zamknięty na klucz.

    >a skoro musisz je wykonac wiec nie jako zadanie...
    Nic mi nie wiadomo, że muszę. Zacytujesz odpowiedni zapis prawny,
    czy tylko jest to twoje prywatne zdanie ?

    >nie kazdy bagaznik ma przycisk...
    Ale ja pisałem o takim.

    >Wowczas, policjant uzyje sily sciagajac panienke z
    >bagaznika, zatrzymuje ja do wyjasnienia itd.
    1. Może użyć siły
    2. Co będzie wyjaśniał ?
    3. Spisze jej dane lub ukaże mandatem za utrudnianie i tyle.
    4. Wymyślasz nowe tematy ;-P

    >Lamane sa twoje podstawowe prawa obywatelskie.
    Podaj jakie ?

    >Mozna to zrobic w imie ustawy ale trzeba miec powod.
    Podałem powód - środek transportu lądowego

    >Ta uzasadniona koniecznosc
    Jaka konieczność ? Wystarczy powód j.w. poczytaj ustawę o Policji oraz
    .rozp. RM w/s legitymowania... z 17.09.1990 r.

    >przeprowadza rewizje bo wydaje mu sie ze w tym samochodzie
    >przewozona jest bron.
    Mylisz 'rewizje' z 'przeglądaniem' bagażu, a o TYM pisano !

    P.S. Na przyszłość tnij zbędny tekst (to z netykiety)

    Artur Golański

  • 43. Data: 2003-05-16 09:54:38
    Od: "Kefir" <j...@p...onet.pl>

    > 3. Spisze jej dane lub ukaże mandatem za utrudnianie i
    tyle.
    Nie mam mandatów za utrudnianie, co najwyzej grzywna
    wymierzona przez sad. O ile pamietam za utrudnianie
    czynnosci co najwyzej wniosek do sadu.
    Mandat jest kara administracyjna czy cos w tym guscie. Gdyby
    tak rozumowac to za kradziez policjant tez moglby ukarac cie
    mandatem

    > Podaj jakie ?
    np. do prywatnosci

    > Podałem powód - środek transportu lądowego

    > Jaka konieczność ? Wystarczy powód j.w. poczytaj ustawę o
    Policji oraz
    > .rozp. RM w/s legitymowania... z 17.09.1990 r.
    Akurat kontrola bagazu, o ile pamietam nalezy do operacji
    operacyjno-sledczych zadan policji wiec zarzadzienie o
    legitymowaniu to inna bajka

    samochodzie
    > Mylisz 'rewizje' z 'przeglądaniem' bagażu, a o TYM pisano
    !
    byc moze, ale dla czlowieka na poboczu to to samo.
    powiedz gdzie lezy granica w tych dwoch czynnosciach, oprocz
    slownej

    > P.S. Na przyszłość tnij zbędny tekst (to z netykiety)
    Staram sie, ale czasami zostawiam wiecej dla zrozumienia
    mojej wypowiedzi.
    Jesli za dlugo, to przezpraszam
    ustawe przestudiuje po powrocie do pracy, wiec moze podesle
    akapity prawne
    --
    Pozdro Kefir
    -------------------------------------

  • 44. Data: 2003-05-16 11:02:30
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Powiedzieć może ;-) Poprosić też może ;-)
    > Odpowiem: bagażnik nie jest zamknięty na klucz.

    Zaden policant nie otworzy sam bagaznika. Nie jest idiota.
    Zawsze jest polecenie alias prosba o tresci "prosze otworzyc bagaznik".
    I to czesto nie wystarczy nacisniecie guziczka trzeba jeszcze wysiasc i
    samemu uchylic
    Mialem taka atrakcje co prawda na granicy ale procedury sa podobne.

    jak masz watpliwosci proponuje to sprawdzic osobiscie a nie pisac cos co nie
    jest prawda.

  • 45. Data: 2003-05-16 12:27:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ROBBO 2" <r...@o...pl> napisał:

    >Policjant nigdy samodzielnie nie otworzy bagaznika ze wzgledow
    >bezpieczenstwa.
    Wybacz, to już problem policjanta. Ma ustawowe prawo do przegladania,
    nawet pod nieobecność właściciela, a czy i jak to zrobi to inna rzecz.

    >Policjant przy twojej odmowie otwarcia
    Ależ ja nie odmawiam - nie jest zamkniety, wystarczy tylko przycisnąć
    przycisk. Pytanie czy mam obowiązek (prawny) osobiście wyjść z pojazdu
    i własnoręcznie otworzyć bagażnik i dalej, jeśli jest pełen rzeczy, to
    także przekładać, przesuwać, by policjant 'łaskawym okiem' raczył go
    przejrzeć ?

    Artur Golański

  • 47. Data: 2003-05-16 12:27:30
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ROBBO 2" <r...@o...pl> napisał:

    >jak masz watpliwosci proponuje to sprawdzic osobiscie a nie pisac cos co nie
    >jest prawda.
    Widzę, że zaczynasz swój sposób polemiki (jak wlele razy pisałem nie
    odpowiada mi on i skończy się jak zawsze)
    Ja nie piszę o tym co policjant może powiedzieć, ale o tym co stanowi
    prawo i do czego policjant jest upoważniony, a ja zobowiązany.
    Dla mnie to policjant może cię poprosić, abyś osiusiał własny samochód
    i ty to możesz zrobić - twoja sprawa !
    Dla mnie także 'sprawdzanie osobiste' nie dowodzi, że coś jest zgodne
    z prawem. Ja chcę je znać i stosować.

    Artur Golański

  • 46. Data: 2003-05-16 12:27:30
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Kefir" <j...@p...onet.pl> napisał:

    >np. do prywatnosci
    Jakie łamanie prywatności. Ustawodawca zezwolił na przeglądanie bagażu
    i tyle.

    >zarzadzienie o legitymowaniu to inna bajka
    Żadna 'inna bajka, tylko rozp. w/s trybu legitymowania, zatrzymywania
    osób, dokonywania kontroli osobistej oraz przeglądania bagaży i
    sprawdzania ładunku przez policjantów (§ 17).
    Czytaj również art. 15.1.5 ustawy o Policji.

    >byc moze, ale dla czlowieka na poboczu to to samo.
    Ja piszę o istniejącym prawie, a nie o 'człowieku na poboczu'

    >ustawe przestudiuje po powrocie do pracy,
    Polecam, bo dyskusja staje się bezowocna ;-)

    >wiec moze podesle akapity prawne
    Błagam NIE ! Mam i znam teksty (wystarczy podać nr art.)

    Artur Golański

  • 48. Data: 2003-05-16 13:18:23
    Od: "Kefir" <j...@p...onet.pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Jakie łamanie prywatności. Ustawodawca zezwolił na
    przeglądanie bagażu
    > i tyle.
    Wg. prawa miedzynarodowego masz swoje prawa.
    Te prawa moga byc ograniczone, ale tylko innym prawem.
    Tak wiec masz [prawo do prywatnosci a moze byc ono
    ograniczone przez ustawodawce gdy.... tu musza byc spelnione
    warunki.
    Co oznacza ze tej prywatnosci nie moze Ci zabrac Policjant,
    gdy nie ma do tego prawa w ustawie.
    Ustawodawca zas zezwolil na kontrole
    "w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia
    czynu zabronionego pod groźbą kary" Rozdz. 1 par 1pkt 4
    cytowanego przez Ciebie rozporzadenia z dnia 17 września
    1990 r.
    Czyli nie zawsze bo jestes w srodku komunikacjoi ladowej ale
    w tedy gdy......i radze dobrze sie skupic na tym zagrozeniu
    kara bo nie mowa jest o mandacie ale o karze w rozumieniu
    kpk czyli karach wymierzonych przez sad. Tak samo nie mowimy
    tu o wykroczeniach czyli nie moze poddac kontroli kierowcy
    czy samochodu bo zle zaparkowal
    Tak swoja droga zwroc uwage na slowo Uzasadnionego o czym
    pisalem wczesniej. Dla sadu nie jest to to samo co "chcialem
    i juz"

    Dotego dochodzi jeszcze paragraf 2 o tym co policjant musi
    wowczas podac...

    Dalej przeczytaj jeszcze rozdz. 4 par 17, pkt. 1 i 3
    Przeglądanie zawartości bagażu ...... przeprowadza się w
    obecności właściciela bagażu ....., a gdy jest to
    niemożliwe - w obecności osoby przybranej przez policjanta.

    Osoba przybrana nie moze byc drugi Policjant bo jest
    zamieszany w sprawe. Musi byc to osoba postronna
    Czyli jesli odejdziesz od samochodu i nie bedziesz chcial
    uczestniczyc w kontroli policjant nic Ci nie moze.... Chyba
    ze Cie zmusi a to juz co innego

    Dalej pozostaje juz tylko pkt 3. ze
    "W razie nieobecności właściciela,...., przeglądania
    zawartości bagażu .... dokonuje się, gdy z ustaleń Policji
    wynika, że zwłoka może spowodować zagrożenie dla życia,
    zdrowia ludzkiego lub mienia.
    a to tez trzeba udowodnic w sadzie

    Do tego dochodzi par 18 o tym ze mozesz zarzadac protokolu
    co bedzie poczatkiem do skargi

> [...]
    > osób, dokonywania kontroli osobistej oraz przeglądania
    bagaży i
    > sprawdzania ładunku przez policjantów (§ 17).

    Dlatego warto je przeczytac w calosci:)

    > Czytaj również art. 15.1.5 ustawy o Policji.
    to samo co w rozporzadzeniu mowi o uzasadnionym podejrzeniu
    popelnienia czynu zabronionego pod grozba kary wg kpk
    ale takrze ust 2. o uprawnieniach osoby kontrolowanej a
    szczegolnie pkt. 6 o najmniejszym naruszaniu dobr osobistych
    osoby kontrolowanej
    i pkt 7 o zazaleniu na czynnosci
    Art. 16.1 tak apropo (jak to sie pisze) w razie
    niepodporzadkowania sie poleceniom (nazwalem w tedy
    zadaniem) moga stosowac srodki sluzace podporzadkowaniu sie
    poleceniom.

    Przeczytaj rozdzial 3, art.14.3 o respektowaniu godnosci i
    ochrony praw czlowieka

    > Ja piszę o istniejącym prawie, a nie o 'człowieku na
    poboczu'
    Jak Cie ktos ubrany w mundur wysadzi z samochodu na srodku
    drogi, zacznie przegladac rzeczy, robic kipisz w samochodzie
    to nie bedzie mialo dla Ciebie znaczenia czy to kontrola czy
    rewizja i jakiego tam innego slowa uzyjesz.

    > Polecam, bo dyskusja staje się bezowocna ;-)
    Lekcje jak widzisz odrobilem

    > Błagam NIE ! Mam i znam teksty (wystarczy podać nr art.)
    Skoncze na urywkach, moze obszernych ale dla osob ktore
    ustawy i rozporzadzen nie maja przed oczami byloby trudno
    zrozumiec o czym mowie.
    Znudzonych przepraszam

    --
    Pozdro Kefir
    -------------------------------------

  • 49. Data: 2003-05-16 16:52:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Kefir" <j...@p...onet.pl> napisał:

    >Te prawa moga byc ograniczone, ale tylko innym prawem.
    A dokładnie ustawą i o tym pisałem !

    >Ustawodawca zas zezwolil na kontrole
    >"w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia
    >czynu zabronionego pod groźbą kary" Rozdz. 1 par 1pkt 4
    >cytowanego przez Ciebie rozporzadenia z dnia 17 września 1990 r.
    1. Nie ustawodawca, a tu (rozporz.) Rada Ministrów
    2. Sęk w tym, że ja NIE potrafię sobie wyobrazić jak mój bagaż
    popełnia czyn zabroniony :-))))
    *** Wytłumaczysz mi to ?

    >Czyli nie zawsze bo jestes w srodku komunikacjoi ladowej
    Nie ja tylko bagaż.

    >kpk czyli karach wymierzonych przez sad. Tak samo nie mowimy
    >tu o wykroczeniach czyli nie moze poddac kontroli kierowcy
    >czy samochodu bo zle zaparkowal
    Skup się na temacie ! Piszemy o kontroli bagażu.

    >Przeglądanie zawartości bagażu ...... przeprowadza się w
    >obecności właściciela bagażu [...]
    >Czyli jesli odejdziesz od samochodu i nie bedziesz chcial
    >uczestniczyc w kontroli policjant nic Ci nie moze....
    No... tu już teoretyzujesz. Rzecz dyskusyjna, na jaka odległość musisz
    odejść, aby można powiedzieć, że byłeś nieobecny. Jesli nieobecny, to
    nie wiesz czy policjant zajrzał do bagażnika i np. nic nie znalazł.
    I z tym 'nic nie może' to też gruba przesada. W sumie zdarzenie mało
    prawdopodobne i czysto hipotetyczne :-/

    >Do tego dochodzi par 18 o tym ze mozesz zarzadac protokolu
    >co bedzie poczatkiem do skargi
    Żaden problem możesz zażądać. Pojedziesz kilka km do komisariatu,
    poczekasz na sporządzenie i co ci da skarga ? Sądzisz, że będzie
    kłopot z podaniem uzasadnionego podejrzenia ?

    >Dlatego warto je przeczytac w calosci:)
    Cieszę się, ze wreszcie przeczytałeś i dyskusja jest rzeczowa, choć
    nie do końca na postawiony temat ;-)

    >ale takrze ust 2. o uprawnieniach osoby kontrolowanej a
    Znów bagaż. Przypominam bagaż, nie osoba !

    >Art. 16.1 tak apropo (jak to sie pisze)
    A propos ;-D

> [...]
    >to nie bedzie mialo dla Ciebie znaczenia czy to kontrola czy
    >rewizja i jakiego tam innego slowa uzyjesz.
    Tak, jak w ustawie 'przeglądanie bagażu' :-)

    >Lekcje jak widzisz odrobilem
    Prawda :-)
    Nie zapominj o *** :-)

    Artur Golański

  • 50. Data: 2003-05-19 06:49:11
    Od: "Kefir" <j...@p...onet.pl>

    > 1. Nie ustawodawca, a tu (rozporz.) Rada Ministrów
    Dokladnie taki sam zapis znajduje sie w ustawie wiec to RM
    zaporzyczyla go od Ustawodawcy.

    > 2. Sęk w tym, że ja NIE potrafię sobie wyobrazić jak mój
    bagaż
    > popełnia czyn zabroniony :-))))
    > *** Wytłumaczysz mi to ?
    Nie chodzi o bagaz tylko o osabe wiozaca ten bagaz, lub w
    ogole np. jest w okolicach napad na bank, wiadomo ze sprawcy
    uciekaja niebieskim fiatem wiec dokonuje sie blokady drogi,
    kontroluje pojazdy, a w szczegolnosci niebieskie fiaty.
    Przypadek jest uzasadniony, a popelniono czyn zabroniony
    kara wiec kontroluje sie pojazdy w zwiazku z popelnieniem
    czynu zabronionego ale nie przez kierowce czy jego bagaz ale
    w ogole.

    kierowcy
    > Skup się na temacie ! Piszemy o kontroli bagażu.
    popraw sobie na kontrole bagazu kierowcy a w tym samym pkt
    mowi sie tez o kontroli osobistej

> [...]
    nieobecny, to
    > nie wiesz czy policjant zajrzał do bagażnika i np. nic nie
    Nawet jakby znalazl to jest to wlamanie i wowczas taka rzecz
    nie moze byc dowodem w sprawie wiec jakie to ma znaczenie.
    Zreszta o obecnosci mowi sie wowczas gdzy osoba widzi, i
    moze potwierdzic podpiesem lub przynajmniej przysiega
    prawdomownosci w sadzie.

    > I z tym 'nic nie może' to też gruba przesada. W sumie
    zdarzenie mało
    > prawdopodobne i czysto hipotetyczne :-/
    Czepliwosc:)

> [...]
    > poczekasz na sporządzenie i co ci da skarga ? Sądzisz, że
    będzie
    > kłopot z podaniem uzasadnionego podejrzenia ?
    Poczekaj na to co napisze.
    Na poczatku dyskusji twoerdziles ze interesuje Cie PRAWO a
    nie widzimisie.
    Jesli nie chce Ci sie nigdzie jezdzic to otworz bagaznik i
    nie zawracaj glowy.
    Jesli chce Ci sie zyc wg. prawa i sie scisle do niego
    stosowac to nie opowiadaj o uciazliwosci.

    > Cieszę się, ze wreszcie przeczytałeś i dyskusja jest
    rzeczowa, choć
    > nie do końca na postawiony temat ;-)
    Nie jest to egz. na studiach i dla wszystkich proponuje
    troche luzu.
    Jesli zaczniemy sie czepiac literowek wowczas zakonczymy
    rozmowe jak nasi politycy.....

    > Znów bagaż. Przypominam bagaż, nie osoba !
    Bagaz jest Twoj, a Tobie jako osobie ktorej kontroluje sie
    bagaz naleza sie pewne prawa. Taka osobe nazywa sie osoba
    kontrolowana.

    --
    Pozdro Kefir