  • 21. Data: 2008-10-09 19:58:27
    Temat: Re: Czy mozna "opatentowac" wizerunek mostu?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry(k) pisze:

    > Choć właściwie to ma sens - ktoś coś wymyślił a ktoś innych chce na tym
    > zarobić - np. sprzedając pocztówki - korzysta z czyjejś pracy więc działkę
    > powinien odpalić... Jak z tym gościem który sprzedawał pocztówki z
    > kompozycjami kwiatowymi z wystawy florystycznej - zarabiał na tym że ktoś
    > inny stworzył coś atrakcyjnego i dostał po łapkach za brak licencji...

    Biedne googlemaps - muszą szukać każdego właściciela każdego budynku na
    Ziemi... Ciekawe komu płacą za wykorzystywanie krajobrazu ;)

    Może bez przegięć, hmm?

  • 22. Data: 2008-10-10 07:04:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 09 Oct 2008 15:53:19 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > Ciekawe, ale mam wątpliwości czy punkt 3 art. 105 obejmuje także
    > zdjęcia...

    Skoro UPRP zarejestrował znak, to oznacza, że wszystko jest OK :-)
    Można jeszcze żądać jego unieważnienia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 23. Data: 2008-10-10 16:45:23
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Skoro UPRP zarejestrował znak, to oznacza, że wszystko jest OK :-)
    > Można jeszcze żądać jego unieważnienia.

    Teraz pytanie, czy ów znak to to, co było widać na miniaturce w
    podlinkowanym piśmie ( http://tinyurl.com/4yj9x4 )?? Czy ogólnie cały most z
    dowolnej perspektywy... Czy może ów znak to ten obrazek i jego nie wolno
    wykorzystywac, bo tak patrząc na inne znaki w "Wiadomościach UP", to wygląda
    jakby te dwa obrazki były zarejestrowanymi znakami...

    Pozdrawiam Przemek

  • 24. Data: 2008-10-11 08:33:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek Lipski pisze:

    > Teraz pytanie, czy ów znak to to, co było widać na miniaturce w
    > podlinkowanym piśmie ( http://tinyurl.com/4yj9x4 )?? Czy ogólnie cały most z
    > dowolnej perspektywy... Czy może ów znak to ten obrazek i jego nie wolno

    Znakiem jest rysunek składający się wyłącznie z czterech kolorów, będący
    stylizacją załączonego zdjęcia (widać nie zdążyli jeszcze zapłacić
    grafikowi za stworzenie znaku).

    ;->

  • 25. Data: 2008-10-13 06:53:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2008, Henry(k) wrote:

> [...]
    > kompozycjami kwiatowymi z wystawy florystycznej - zarabiał na tym że ktoś
    > inny stworzył coś atrakcyjnego i dostał po łapkach za brak licencji...

    Ale porównanie jest nieadekwatne do kawałka dyskusji w tym wątku
    (poszło o prawo własności przemysłowej) - po łapkach dostał z ustawy
    prawy autorstkie, i to właśnie z PA jest owa "ochrona", a nie z ustawy
    prawo własnosci przemysłowej.
    Zaś tu zdjęcie do projektu raczej ma się nijak.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-10-13 07:22:10
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 10 Oct 2008 17:45:23 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

> [...]
    > nie wolno wykorzystywac, bo tak patrząc na inne znaki w "Wiadomościach
    > UP", to wygląda jakby te dwa obrazki były zarejestrowanymi znakami...

    Zastrzeżenie znaku graficznego dotyczy konkretnego obrazka. Po prostu
    Trasa będzie tym zdjęciem (skądinąd dość paskudnym...) opatrywać swoje
    reklamówki.

    Hmm ciekawe: most jako wzór użytkowy ;-)

  • 27. Data: 2008-10-13 16:35:11
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 08 Oct 2008 14:35:49 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Aby
    >zgodnie z prawem opublikować zdjęcie Mostu Świętokrzyskiego należy ze spółką
    >Trasa Świętokrzyską podpisać stosowną umowę"
    http://www.panoramio.com/map/#lt=52.242570&ln=21.035
    213&z=1&k=1&a=1&tab=1
    :)

    WAM