  • 11. Data: 2008-10-08 15:37:56
    Temat: Re: Czy mozna "opatentowac" wizerunek mostu?
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Paź, 14:35, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Czy naprawde polskie prawo daje mozliwosc "opatentowania" (czy jak to
    > tam zwac) wizerunku takiego obiektu jak most? I co, wrzucajac na www
    > obrazki z wakacji mam najpierw obdzwonic wlascicieli wszystkich
    > budynkow, ktore mam na zdjeciach?
    >
    >   MJ

    Ciekawe ze nigdzie nie moge znalezc Mostu Swietokrzykiego jako
    wpisanego rejest wzorow przemyslowych.
    Ale i tak mozna ich poslac na drzewo z okazji art 115 podpunkt 1):
    gospodarczą;

    pozatym http://www.pk.edu.pl/kultura/polana/09-flaga/most2.j
    pg

    chyba ze cos im sie pozajaczkowalo i myla wizerunek mostu z logiem/
    znakiem towarowym.

  • 12. Data: 2008-10-08 16:20:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Chyba tak (dopóki komuś nie zechce się pójść do sądu żeby ten znak
    > unieważnić).

    No dobrze. Ale nawet jesli ksztalt mostu jest na znaku towarowym, to
    czy ja nie moge opublikowac jego zdjecia? Jest znak "E.Wedel", to
    chyba znaczy, ze nie moge robic czekoladek i opatrywac ich tym
    znakiem, a nie, ze nie moge w ksiazce dac ilustracji osoby jedzacej
    takie czekoladki?

    MJ

  • 13. Data: 2008-10-08 16:38:32
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 08 Oct 2008 14:35:49 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > tam zwac) wizerunku takiego obiektu jak most? I co, wrzucajac na www
    > obrazki z wakacji mam najpierw obdzwonic wlascicieli wszystkich

    Tak - ale tylko w wykorzystywaniu komercyjnym. Dla siebie czy na www "moje
    wycieczki" możesz fotografować i umieszczać do woli.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2008-10-08 17:20:39
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:drtdp8duh5cy$.17rjclb8foop0$.dlg@40tude.net...

    > Tak - ale tylko w wykorzystywaniu komercyjnym. Dla siebie czy na www "moje
    > wycieczki" możesz fotografować i umieszczać do woli.

    Masz na to jakieś kwity ?? Tzn. możesz, to podeprzeć jakimiś ustawami itp. ?

    Pozdrawiam Przemek

  • 15. Data: 2008-10-08 21:48:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie musze. Ale wlasciciel tego samochodu nie domaga sie ode mnie
    > oplat.
    > A spolka zarzadzajaca tym mostem - jak najbardziej.

    Tyle, ze nie ma racji moim zdaniem.

    > Znaczy miejska spolka dokonuje na ludziach wymuszenia rozbojniczego,
    > domagajac sie oplat za publikacje zdjec mostu? O prosze, przed mostem
    > stoi tabliczka:
    > http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ea6edd0fd3
    a88abf

    Tu nic złego nie widzę.

    > Firma wysyla takie maile, jak zacytowalem, a na swojej stronie pisze:
    > http://trasa.com.pl/portal/tra/5/5/Ochrona_wizerunku
    .html

    Moim zdaniem nie mają racji w odniesieniu do publikowania fotografii. Co do
    organizowania jakiś imprez, to mogą ewentualnie rządać pieniędzy za wynajem
    terenu na zasadach ogólnych.

  • 16. Data: 2008-10-08 21:50:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > chyba znaczy, ze nie moge robic czekoladek i opatrywac ich tym
    > znakiem, a nie, ze nie moge w ksiazce dac ilustracji osoby jedzacej

    Moim zdaniem ta rejestracja nie pozwala na rozpowszechnianie zastrzeżonego
    w niej zdjecia. Ale nie dotyczy żadnego innego.

  • 17. Data: 2008-10-09 07:55:59
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Oct 2008 18:20:39 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > Masz na to jakieś kwity ?? Tzn. możesz, to podeprzeć jakimiś ustawami itp. ?

    Prawo własności przemysłowej - art 105 i 115.

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20010490508&type=3&name=D20010508Lj.pdf

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 18. Data: 2008-10-09 14:53:19
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1q5vwvv2ver87.1t3pagr0jlzyy.dlg@40tude.net...

    > Prawo własności przemysłowej - art 105 i 115.
    >
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20010490508&type=3&name=D20010508Lj.pdf

    Ciekawe, ale mam wątpliwości czy punkt 3 art. 105 obejmuje także zdjęcia...

    Pozdrawiam Przemek

  • 19. Data: 2008-10-09 18:03:58
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 9 Oct 2008 15:53:19 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > Ciekawe, ale mam wątpliwości czy punkt 3 art. 105 obejmuje także zdjęcia...

    Ja też nie jestem pewien - może ktoś skoryguje...

    Choć właściwie to ma sens - ktoś coś wymyślił a ktoś innych chce na tym
    zarobić - np. sprzedając pocztówki - korzysta z czyjejś pracy więc działkę
    powinien odpalić... Jak z tym gościem który sprzedawał pocztówki z
    kompozycjami kwiatowymi z wystawy florystycznej - zarabiał na tym że ktoś
    inny stworzył coś atrakcyjnego i dostał po łapkach za brak licencji...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2008-10-09 19:02:16
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:vtk7vwqhw0dm$.1ul4gtzkyq8u1$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > kompozycjami kwiatowymi z wystawy florystycznej - zarabiał na tym że ktoś
    > inny stworzył coś atrakcyjnego i dostał po łapkach za brak licencji...

    Mi się wydaje, że kompozycja kwiatowa z wystawy, a most to jest pewna
    różnica.
    Most przecież jest ogólnodostępną (lub co najmniej "ogólnowidoczną") częścią
    krajobrazu. W pewnych sytuacjach trudno jest go pominąc na zdjęciu (nawet
    fotografując coś innego), a zamazywanie jest absurdem.

    Pozdrawiam Przemek