  • 1. Data: 2008-10-08 06:30:29
    Temat: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Od: l...@v...pl

    Nauczyciel, który posiada stopień awansu zawodowego "nauczyciel mianowany"
    przebywa od 6 lat na emeryturze, obecnie pragnie podjąć pracę w szkole, problem
    jednak polega na tym, czy aby nie musi on zostać zatrudniony, jako stażysta ?
    Tak twierdzi Dyrekcja.

    Czy aby nie dochodzi tutaj do pomieszania stopnia awansu zawodowego z podstawą
    nawiązania stosunku pracy ?

    Czy aby nie powinien o być nauczycielem ze stopniem awansu zawodowego
    "nauczyciel mianowany" ale zatrudniony na podstawie umowy o pracę (jeśli nie ma
    np. warunków na zatrudnienie na podstawie mianowania ?

    Dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2008-10-08 20:50:40
    Temat: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma
    > np. warunków na zatrudnienie na podstawie mianowania ?

    Po cholerę nauczycielom wcześniejsza emerytura o którą tak zacięcie walczą
    skoro po 5 latach emerytury dalej chce pracować...?

    Niech zaczyna od stażysty bez wykształcenia. bardzo dobrze ktoś wymyślił.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2008-10-08 21:37:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1259.000003d7.48ec5385@newsgate.onet.pl l...@v...pl
    <l...@v...pl> pisze:

> [...]
    > jako stażysta ? Tak twierdzi Dyrekcja.
    > Czy aby nie dochodzi tutaj do pomieszania stopnia awansu zawodowego z
    Datą newralgiczną jest wejście w życie nowelizacji KN (ustwa z dn.
    18.02.2000) wprowadzającej stopnie awansu zawodowego nauczycieli.
    Rozwiązanie znajdziesz w art. 7 i 10 KN tej ustawy.

    > Czy aby nie powinien o być nauczycielem ze stopniem awansu zawodowego
    > "nauczyciel mianowany" ale zatrudniony na podstawie umowy o pracę (jeśli
    > nie ma np. warunków na zatrudnienie na podstawie mianowania ?
    To co innego.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-10-08 21:41:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gcj6ts$qvh$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj
    <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> pisze:

    > Po cholerę nauczycielom wcześniejsza emerytura o którą tak zacięcie
    > walczą skoro po 5 latach emerytury dalej chce pracować...?
    Bo to jest jego sprawa czy chce się prędzej dorżnąć pracą niż głodować na
    nauczycielskiej emeryturze.
    W końcu szybciej uwolni ZUS od ciężaru swego świadczenia, a jeszcze póki
    życia - dorzuci, więc wszyscy powinni być zadowoleni.

    > Niech zaczyna od stażysty bez wykształcenia. bardzo dobrze ktoś wymyślił.
    Jest takie przysłowie - milcząc głupi ujdzie za mądrego.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-10-09 10:54:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 08 październik 2008 22:50
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gcj6ts$qvh$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Po cholerę nauczycielom wcześniejsza emerytura o którą tak zacięcie walczą
    > skoro po 5 latach emerytury dalej chce pracować...?

    A kto walczy? Mendy z ZNP, z którymi identyfikuje się ZNP i to nie całe.
    Normalni nauczyciele nie mają nic wspólnego z ZNP i ich chorymi akcjami
    mającymi na celu ośmieszenie nauczycieli.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-10-09 16:09:37
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > A kto walczy? Mendy z ZNP, z którymi identyfikuje się ZNP i to nie całe.
    Ano właśnie te mendy miałem na myśli
    > Normalni nauczyciele nie mają nic wspólnego z ZNP i ich chorymi akcjami
    > mającymi na celu ośmieszenie nauczycieli.
    Tyle, że jak ZNP robi strajk to również ci "normalni" strajkują.
    A i niemało ich płaci składki na ZNP.

    --
    Pawełj

  • 7. Data: 2008-10-09 16:20:41
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    >W wiadomości news:gcj6ts$qvh$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

    > Bo to jest jego sprawa czy chce się prędzej dorżnąć pracą niż głodować na
    > nauczycielskiej emeryturze.
    Powiadasz, że on głoduje...
    w 2007 pensja nauczyciela mianowanego to 1829 zł brutto zasadniczej. Do tego
    20% wysługi czyli 365. Czyli już mamy brutto 2194 zł.
    Doliczamy jeszcze dodatki typu wychowawstwo, opiekun stażu - 2250 wyjdzie
    jak nic. Doliczmy jeszcze dodatek wiejski i mieszkaniowy - ponad 2400
    brutto. Weźmy jeszcze pod uwagę że na te 2400 brutto nauczyciel musi się
    wysilać przez 18 godzin w tygodniu. Trafią się jakieś godziny ponadwymiarowe
    czy zastępstw za kolejne 400 zł bruto. No i jeszcze często gęsto część etatu
    lub cały tak samo płatny w drugiej szkole.

    Za to taka sprzątaczka ze szkoły to na emeryturze w luksusach opływa.
    Bo przecież ona zarabia w roku 2007 1100 zł brutto z wszystkimi dodatkami no
    i pracuje 40 godzin na tydzień.

    > Jest takie przysłowie - milcząc głupi ujdzie za mądrego.

    Ładne. Po co więc głos zabierasz?

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2008-10-09 16:25:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pawelj pisze:

> [...]
    > ponadwymiarowe czy zastępstw za kolejne 400 zł bruto. No i jeszcze
    > często gęsto część etatu lub cały tak samo płatny w drugiej szkole.

    Zdziwisz się jak dostaniesz emeryturę - nie będzie ona w tej wysokości w
    jakiej masz wynagrodzenie.
    Ale w sumie byłem przekonany o tym, że każdy o tym wie. Ale znów nie
    doceniłem ludzkiej głupoty.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 9. Data: 2008-10-09 16:27:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 październik 2008 18:09
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gclaf1$q0s$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Tyle, że jak ZNP robi strajk to również ci "normalni" strajkują.

    Czy ja wiem? U nas nie strajkowaliśmy. Strajkowali ZNPowcy i kilku
    gorliwych, bo w sumie skoro szkoła strajkuje, to strajkuje... Ja tam
    pracowałem normalnie.

    > A i niemało ich płaci składki na ZNP.

    No u nas może 4 na 40.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-10-09 16:33:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 październik 2008 18:20
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gclb3p$rhc$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Weźmy jeszcze pod uwagę że na te 2400 brutto nauczyciel musi się
    > wysilać przez 18 godzin w tygodniu.

    A to już kłamstwo. Nie da się pracować tylko 18h w tygodniu. Realny wymiar
    pracy jest zawsze o 1/4 większy.

    > Trafią się jakieś godziny
    > ponadwymiarowe czy zastępstw za kolejne 400 zł bruto. No i jeszcze często
    > gęsto część etatu lub cały tak samo płatny w drugiej szkole.

    Tak, ale wtedy jest to już masakra. Przez 1 rok miałem 32 godziny
    dydaktyczne i byłem nieprzytomny, a na części lekcji improwizowałem
    całkowicie i lekcje maściłem na amen. Miałem na szczęście z tzw. odpadami
    wtedy i klasa i tak nie chciała robić nic, więc ta improwizacja wystarczała
    do jako takiego zapełnienia czasu i zmuszenia ich do pewnego wysiłku
    intelektualnego, ale gdybym chciał uczciwie to przeprowadzić -- nie ma
    szans.

    aczkolwiek owszem, nauczyciele zarabiają dość dobrze przy dość wygodnej i
    lekkiej pracy z dużą ilością swobody i wolnego. Niestety przekładając to na
    realną siłę nabywczą pieniądza robi się mniej fajnie... Kolega pracuje jako
    programista i zarabia 3500 na rękę. Inny 2800. Szpitalny informatyk 2900...
    A ten ostatnio to ma pracę jeszcze bardziej lajtową, tylko że wolnego w
    roku 2 tygodnie a nie 4 miesiące jak nauczyciel.

    Dla mnie liczy się wolność, przyjemna praca i dużo wolnego do spędzenia z
    rodziną. Ale owszem, płacę za to pensją poniżej wydatków miesięcznych.

    --
    Tristan