  • 1. Data: 2008-10-08 12:35:49
    Temat: Czy mozna "opatentowac" wizerunek mostu?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Znalezione na innej grupie:

    -----------------
    From: "Grzenio" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.regionalne.warszawa
    Subject: Re: HGW rozdaje nagrody za nic

    nie wiem czy to kogos jeszcze interesuje ale odpowiedz dostalem:
    "W odpowiedzi na Pana e-mail uprzejmie informujemy, że nazwa i wizerunek
    "Mostu Świętokrzyskiego" są chronione prawem na podstawie ustawy z dnia 30
    czerwca 2000r. Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Z 2003r. Nr 119, poz.
    1117, z poźn. zm.)
    ŚWIADECTWA OCHRONNE: Prawo: ochronne nr 175062, Prawo ochronne nr 175061,
    Prawo ochronne nr 168478, Prawo ochronne nr 173826, Prawo ochronne nr
    168479, Prawo ochronne nr 168480, wydane są przez Urząd Patentowy RP.
    Jeśli Pan podtrzymuje chęć publikacji zdjęcia Mostu Świętokrzyskiego,
    prosimy o oficjalne zwrócenie się do nas z podaniem informacji o planowanej
    publikacji oraz o podstawowych informacjach rejestrowych o wydawcy. Aby
    zgodnie z prawem opublikować zdjęcie Mostu Świętokrzyskiego należy ze spółką
    Trasa Świętokrzyską podpisać stosowną umowę"

    tyle odpowiedz
    Grzenio
    -----------------

    Czy naprawde polskie prawo daje mozliwosc "opatentowania" (czy jak to
    tam zwac) wizerunku takiego obiektu jak most? I co, wrzucajac na www
    obrazki z wakacji mam najpierw obdzwonic wlascicieli wszystkich
    budynkow, ktore mam na zdjeciach?

    MJ

  • 2. Data: 2008-10-08 12:43:01
    Temat: Re: Czy mozna "opatentowac" wizerunek mostu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > tam zwac) wizerunku takiego obiektu jak most? I co, wrzucajac na www
    > obrazki z wakacji mam najpierw obdzwonic wlascicieli wszystkich

    A czy robiąc zdjęcie samochodowi, który również jest chroniony przez tę
    ustawę musisz dzwonić do właściciela koncernu? Ochrona jaka przysługuje
    mostowi dotyczy ewentualnej budowy podobnego mostu, a nie jego fotografii,
    bo to zupełnie inne pola eksploatacji.

  • 3. Data: 2008-10-08 12:45:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:
    [..]
> [...]
    > tam zwac) wizerunku takiego obiektu jak most? I co, wrzucajac na www
    > obrazki z wakacji mam najpierw obdzwonic wlascicieli wszystkich

    Nie.
    We Francji była przez jakiś czas taka głupota, ale z tego co mi się
    obiło o uszy to sądy już to uwaliły.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 4. Data: 2008-10-08 13:11:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > A czy robiąc zdjęcie samochodowi, który również jest chroniony przez
    > tę ustawę musisz dzwonić do właściciela koncernu? Ochrona jaka

    Nie musze. Ale wlasciciel tego samochodu nie domaga sie ode mnie
    oplat.

    A spolka zarzadzajaca tym mostem - jak najbardziej.

    > przysługuje mostowi dotyczy ewentualnej budowy podobnego mostu, a nie
    > jego fotografii, bo to zupełnie inne pola eksploatacji.

    Znaczy miejska spolka dokonuje na ludziach wymuszenia rozbojniczego,
    domagajac sie oplat za publikacje zdjec mostu? O prosze, przed mostem
    stoi tabliczka:

    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ea6edd0fd3
    a88abf

    Firma wysyla takie maile, jak zacytowalem, a na swojej stronie pisze:
    http://trasa.com.pl/portal/tra/5/5/Ochrona_wizerunku
    .html

    MJ
    PS. Zastanawiajace jest przy tym, ze wlasnie ten konkretny obiekt byl
    prominentnie eksponowany w kilku filmach/serialach.

  • 5. Data: 2008-10-08 13:46:41
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał:

> [...]
    > tam zwac) wizerunku takiego obiektu jak most? I co, wrzucajac na www
    > obrazki z wakacji mam najpierw obdzwonic wlascicieli wszystkich

    Jak widać, można to próbować zrobić, rejestrując fotkę z mostem
    i trasą jako "znaki towarowe": ;-)
    http://tinyurl.com/4yj9x4

    "kolory znaku: niebieski, zielony, szary, biały" :-)))

    Krystian

  • 6. Data: 2008-10-08 13:59:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> writes:

    > Jak widać, można to próbować zrobić, rejestrując fotkę z mostem
    > i trasą jako "znaki towarowe": ;-)
    > http://tinyurl.com/4yj9x4
    >
    > "kolory znaku: niebieski, zielony, szary, biały" :-)))

    I to ma moc prawną? O Jezu...

    MJ

  • 7. Data: 2008-10-08 14:19:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 08 Oct 2008 15:59:23 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > I to ma moc prawną? O Jezu...

    Chyba tak (dopóki komuś nie zechce się pójść do sądu żeby ten znak
    unieważnić).

  • 8. Data: 2008-10-08 14:49:18
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > I to ma moc prawną? O Jezu...

    :-)
    Ciekawe jest także określenie "wizerunek mostu" w cytowanym
    przez Ciebie fragmencie, skoro według KC i PA wizerunek
    dotyczy osoby (fizycznej). ;-)
    Prawo własności przemysłowej nie wypowiada się oczywiście
    o ochronie czyjegokolwiek/czegokolwiek ;-) wizerunku.
    Ale gdyby napisali "W odpowiedzi na Pana e-mail uprzejmie informujemy,
    że budowla Mostu Świetokrzyskiego jest znakiem towarowym chronionym
    prawem na podstawie ustawy z dnia 30 czerwca 2000r." to brzmiałoby
    kuriozalnie... ;-)

    Krystian

  • 9. Data: 2008-10-08 15:03:05
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe jest także określenie "wizerunek mostu" w cytowanym
    > przez Ciebie fragmencie, skoro według KC i PA wizerunek
    > dotyczy osoby (fizycznej). ;-)

    A według Konstytucji wizerunek dotyczy zwierzęcia :)

    pozdr
    lublex

  • 10. Data: 2008-10-08 15:21:28
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "lublex" <l...@o...pl> napisał:

    > Użytkownik "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> napisał w
    > wiadomości news:gcihae$qac$1@inews.gazeta.pl...

    > A według Konstytucji wizerunek dotyczy zwierzęcia :)

    Racja. A zatem fotografie orła mogę być publikowane
    wyłącznie po uzyskaniu zgody... ptaka ;-)

    Krystian