  • 101. Data: 2010-02-17 07:59:20
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Jeszcze raz ten sam przykład: sprzedając pojazd mechaniczny masz
    > obowiązek zgłosić to w ciągu 30 dni do włąściwego wydziału
    > komunikacji. Jeśli tego nie zrobisz grozi ci.... nic.

    no nie do konca. Jezeli w ciagu 30 dni nie zglosisz, to skutkiem jest, ze
    masz pojazd niezgloszony.
    Jezeli wypowiedzenie wymaga formy pisemnej to skutkiem braku formy pisemnej
    jest brak wypowiedzenia.
    Ale tak jak mowie - to na chłopski rozum, z tego co piszecie o klauzuli
    rygoru niewaznosci - prawo jest tutaj jasne, aczkolwiek mało czytelne i
    przez to odrobine głupie.
    Mowiac inaczej - co taki zapis oznacza w umowie? Jak rozumiem, nic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 102. Data: 2010-02-17 07:59:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Ale zeznał już, że usługodawca go poinformował o zerwaniu umowy.

    No tak, ale nie w formie pisemnej, ergo moglby "teoretycznie" przypuszczac,
    ze to jest prawnie niewazne.

    > Poza tym jaki sąd uwierzy w bzdurę, że ktoś przez miesiące potrzebne
    > do trafienia na wokandę nie miał usługi i się nie zorientował,
    > dlaczego?

    nie wiemy, jak to była usługa. Jezeli np. telefon, moglo go np. nie byc w
    domu przez pol roku.
    Poza tym, jezeli np. zerwanie swiadczenia usługi nastapiło np. 01.01 a gosc
    zorientował sie 01.02 to IMO sad powinien uznac np. ze zerwanie z dnia
    01.01 nie miało mocy prawnej.
    ale to wszystko teoretycznie - z tego co piszecie, ze wzgledu na brak
    rygoru niewaznosci, umowa mogla zostac zerwana wlasciwie kiedykolwiek i w
    jakikolwiek sposób.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu

  • 103. Data: 2010-02-17 08:18:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > no nie do konca. Jezeli w ciagu 30 dni nie zglosisz, to skutkiem jest, ze
    > masz pojazd niezgloszony.

    Ale sprzedany.

    > Jezeli wypowiedzenie wymaga formy pisemnej to skutkiem braku formy pisemnej
    > jest brak wypowiedzenia.

    Tylko jeśli tak zapisano w umowie.

    Zwracam uwagę, że także w samym KC są wymienione umowy wymagające formy
    pisemnej, ale nadal mające skutek mimo nie zachowania tej formy.

> [...]
    > przez to odrobine głupie.
    > Mowiac inaczej - co taki zapis oznacza w umowie? Jak rozumiem, nic.

    Wyrażenie życzenia zachowania takiej formy.

  • 104. Data: 2010-02-17 08:22:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > No tak, ale nie w formie pisemnej, ergo moglby "teoretycznie" przypuszczac,
    > ze to jest prawnie niewazne.

    Musiałby mieć zdiagnozowane zaburzenia osobowości powodujące powstanie
    kilku tychże.

    > nie wiemy, jak to była usługa. Jezeli np. telefon, moglo go np. nie byc w
    > domu przez pol roku.

    To usługa nie jest zasadniczo potrzeba ergo strat do zasądzenia nie ma.

    > Poza tym, jezeli np. zerwanie swiadczenia usługi nastapiło np. 01.01 a gosc
    > zorientował sie 01.02 to IMO sad powinien uznac np. ze zerwanie z dnia
    > 01.01 nie miało mocy prawnej.

    Dzień w tą czy w tamtą - niewielka różnica.

    > ale to wszystko teoretycznie - z tego co piszecie, ze wzgledu na brak
    > rygoru niewaznosci, umowa mogla zostac zerwana wlasciwie kiedykolwiek i w
    > jakikolwiek sposób.

    Najistotniejsze jest to, żeby druga strona była o tym skutecznie
    poinformowana. Struganie wariata "wiedziałem, ale oficjalnie nadal nie
    wiem, bo nie dostałem na piśmie" w sądzie nie przejdzie.

  • 105. Data: 2010-02-17 08:23:32
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a):
    > nie wiem, zawsze wydawało mi się, ze zapis w przepisach, ustawach brzmiacy
    > "powinno" jest rownowazny z zapisem "musi/ma obowiązek".
    Mnie się też tak wydawało, ale zostałem wyprowadzony z błędu (i to nie
    jeden raz).
    AK.

  • 106. Data: 2010-02-17 08:28:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał
    > Jezeli wypowiedzenie wymaga formy pisemnej to skutkiem braku formy
    > pisemnej
    > jest brak wypowiedzenia.

    Otóż właśnie nie. Zakładając, że wypowiedzenie dotarło w innej postaci, to
    jest wypowiedzenie złożone w innej formie. Ale jest wypowiedzenie.
    Gdyby było, tak jak mówisz, to załóżmy, że były dwie strony, zgodnie
    rozwiązali umowę ustnie (nie zachowali formy pismenej, na którą się umówili
    wcześniej) i co? Chcesz twierdzić, że umowa nadal trwa, wiąże ich stosunek,
    bo nie ma papierka?! Nawet mimo obopulnej zgody na rozwiązanie, ale braku
    formy? Nie, jeśli nie zastrzegli twardego skutku nieważności, to po prostu
    nie zachowali formy, ale czynność prawna miała miejsce. Problemem może być
    tylko udowodnienie, że do niej doszło, w razie sporu.

  • 107. Data: 2010-02-17 08:43:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl> napisał
    >to są takie same rewelacje, jak o tych 73-74-76, kiedy akurat par. 77
    > mówi bardzo konkretnie o umowach, a te poprzednie jedynie ogólnikowo o
    > "czynnościach prawnych".

    Sąd coś stwierdził, Johnson Ci to wytłumaczył, masz jeszcze kilka opinii,
    nie daje Ci to nic do myślenia...., że może jednak chociaż na minutkę warto
    by pomyśleć inaczej? Odwrócić rolę, przyjąć, że przepis może oznaczć coś
    innego niż Ci się wydaje... Jesteś na tyle obeznany w prawie, że uporczywie
    ignorujesz argumenty sądu i innych osób.
    Nie mówię, że masz się z nimi zgadzać, ale spróbuj pomyśleć o ich
    argumentach prawnych chociaż na chwilę, a nie na zdrowy rozsądek czy wiedzę
    potoczną... Nie dopuszczasz możliwości, że pewne konstrukcje prawa cywilnego
    moga być odmienne niż to się na chłopski rozum wydaje... Gdybym nawet miał
    jakieś zdanie na dany, ale kilka osób zupełnie inaczej interpretowało
    przepisy, to bym chociaż przez chwilę się zastanowił, czy to ja nie ulegam
    jakiemś swojemu błędnemu podejściu.

    Nie twierdzę, że sąd ma zawsze racje, nie namawiam Cię do tego, abyś się
    pokornie w swojej sprawie zgadzał, ale przynajmniej postaraj się zgłębić i
    zrozumieć czym się kierował, wydając takie a nie inne rozstrzygnięcie,
    zamiast ciągle powtarzać, że to bez sensu...

    > Dziecinada, i tyle.

    Zastanów się u kogo... Johnson podał Ci konkretne argumenty prawne. Mogą Cię
    nie przekonać, ale może warto by przynajmniej nie naskakiwać na kogoś, tylko
    dlatego, że nie potwierdza Twojego zdania...
    Przyszedłeś na grupę o prawie, żeby wysłuchać niewiążących opinii ludzi,
    którzy mniej czy bardziej mają z nim coś wspólnego, czy przyszedłeś tylko po
    to, aby Cię poklepali po ramieniu i powiedzieli, tak, Ty masz rację...?

  • 108. Data: 2010-02-17 09:02:49
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl> napisał
    > Kiedy mnie nie chodzi o odszkodowania (straty trudno wycenić, groziłoby to
    > chyba wieloletnim procesowaniem się) - ale o uznanie owego
    > "rozwiązania umowy" za nieważne i niebyłe.

    IMHO Spór powinien iść raczej w stronę tego, że "odłączenie" nie jest żadną
    formą oświadczenia woli, nie świadczy o wypowiedzeniu. Może to świadczyć o
    trudnościach techniczynych, a może w ogóle nie krzystałeś i do Ciebie nie
    dotarło... Zresztą co w przypadku, gdy klient sam by się odłączył, albo
    zadzwonił na portiernie usługodawcy z informają, że już "nie chce usługi",
    czy też by to uznano za skuteczne wypowiedzenie....
    Natomiast uporczywe trzymanie się tego, że musi być forma pisemna (bo
    inaczej nie ma wypowiedzenia) jest wątpliwe.

  • 109. Data: 2010-02-17 09:09:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Nieco wkurzony wrote:

    > Zachowujesz się jak wieśniak i burak. Którym pewnikiem jesteś. :/

    Zleźcie z epitetów proszę, bo to do niczego nie doprowadzi.

    > Widzisz w powyższym jakąś sprzeczność?

    No ja np. widzę.
    Jaka by to usługa nie była, to o ile nie jest wykonywana *na*
    rzeczy stanowiącej własność zamawiajacego/zleceniodawcy, to
    onże nic *jeszcze* nie ma.
    Czy to najem, komis (zlecenie zakupu), albo i leasing o którym
    wspominasz, odbiorca usługi właścicielem *nie jest*, co najwyżej
    stanie się nim po *skończeniu* usługi, jego stan prawny jest
    mniej więcej taki jak u allegrowicza któremu sprzedawca nie
    chce wydać przedmiotu wylicytowanego "za 1 zł" :>
    Ma roszczenie, ale *nie ma* własności tego czegoś.
    Ba, w przypadku np. umowy o dzieło może to być spory plus,
    bo można wykonawcy kazać się wypchać razem z *jego* nie
    skończonym w terminie, sknoconym itd dziełem - bo ono NIE
    JEST (do skończenia umowy) własnością zamawiającego.
    Dawałeś do umowy własne "materiały"? nie? - to skąd teza
    że *już* jesteś właścicielem czegoś?

    pzdr, Gotfryd

  • 110. Data: 2010-02-17 09:21:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Prowadząc przedsiębiorstwo (wtedy) muszę mieć podstawę do dokonania przelewu.
    > Taką podstawą jest dla mnie faktura.

    IMO mylisz się i nadinterpretujesz.
    Z tego, że wprowadzisz sobie w firmie regulamin "płacimy tylko
    na podstawie faktury", nie wynika że osoby trzecie są takim
    zapisem zobowiązane.
    Jak wyegzekwujesz że *w umowie* będzie zapis iż "podstawą
    płatności jest prawidłowo wypełniona faktura", to możesz
    się czepiać że nie miałeś wcześniej obowiązku zapłacić.
    Jakoś tak wszyscy którzy mi mają coś zapłacić bardzo dbają
    o ten zapis ;>
    Jak z umowy to nie wynika, to sorry sir - zapłata należy
    się z tytułu umowy i basta.
    A o to, że nie mogłeś na czas odliczyć VAT i kosztów możesz
    sobie IMO szkody policzyć (w wysokości odsetek?) i o nie
    sądzić się cywilnie.
    I to jeszcze pod warunkiem, że poszedłeś do nich i Ci
    nie wydali tej faktury - bo (za wyjątkami w rodzaju wybranych
    zapisów z Prawa Telekomunikacyjnego i być może innych, choć
    o innych nie wiem) nie ma obowiązku *dostarczania* faktury,
    jak jest wystawiona to OK, "klient sobie przyjdzie i weźmie".
    Life is brutal :], masz jakiś argument na podważenie tak
    przedstawionego opisu (że zapłata należy się "z umowy" a nie
    "z faktury")?

    pzdr, Gotfryd