  • 71. Data: 2018-08-23 09:18:22
    Temat: Re: Czy można było zapobiec kradzieży OFE?
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    news:5ga85zkuacrj$.19fhfjg3vi1j6.dlg@40tude.net...
    > Troche wiedzy ogolnej a nie szczegolnej Daniusiu - a ZUS to niby co -
    > niezawisla instytucja, ktorej panstwo nie moze nakazac komu i ile ma
    > placic ?

    Dalej brak wiedzy w temacie.
    ZUS wypłaca emerytury z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tzw FUS), który
    powstaje z składek ubezpieczonych i nie wchodzi w skład budżetu państwa.

  • 72. Data: 2018-08-23 09:26:57
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Nie są, ale ich zabranie nadal podważa zaufanie społeczne do
    > gwarantowanego przez państwo systemu emerytalno-rentowego. W tym
    > kontekście - w mojej ocenie - to, czy są one wypłacane z ZUS, czy skądś
    > indziej znaczenia większego nie ma. Kto zagwarantuje, ze kolejna grupa
    > rządząca nie wpadnie na pomysł zmniejszenia emerytur powiedzmy
    > urzędnikom państwowym, albo wszystkim, którzy w nazwisku mają literę "Ż".

    Jest jednak różnica. Obniżone emerytury tzw UB-ckie były płacone przez biuro
    emerytalne MSW i biuro emerytalne MON z budżetu, a nie przez ZUS z FUSu.
    Jak niepowszechnie wiadomo systemy emerytalne MSW, MON, MS nie są
    komaptybilne z ZUS, w każdym resorcie obowiązuje inna ustawa emerytalna
    (zwłaszcza w szegółach) i tam są przepisy kiedy i jak można je zmieniać.

  • 73. Data: 2018-08-23 09:28:13
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]

    emerytalne MSW i biuro emerytalne MON z budżetu, a nie przez ZUS z FUSu.
    Jak niepowszechnie wiadomo systemy emerytalne MSW, MON, MS nie są
    kompatybilne z ZUS, w każdym resorcie obowiązuje inna ustawa emerytalna
    (zwłaszcza w szczegółach) i tam są przepisy kiedy i jak można je zmieniać.

  • 74. Data: 2018-08-23 09:36:12
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
    > Szczegóły znają na Polonia Christiana:
    > "W ubiegłym roku aż 1146 emerytów odebrało sobie życie. Dziewięć lat
    > wcześniej liczba samobójstw w tej grupie wiekowej wynosiła 616. Przyczyną
    > tych tragedii jest między innymi bieda i ubóstwo tej grupy społecznej."

    Nie rozśmieszaj mnie. Pytanie było kogo zabili, a nie kto popełnił
    samobójstwo.
    Jesteśmy na grupie o prawie, więc powinieś wiedzieć że za zabójstwo grozi
    nawet dożywocie. Samobójcy nic nie grozi, ten czyn nie występuje w KK i nie
    jest ścigany prawem.

  • 75. Data: 2018-08-23 09:38:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-23 o 09:18, Danusia pisze:

    > Dalej brak wiedzy w temacie.
    > ZUS wypłaca emerytury z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tzw FUS),
    > który powstaje z składek ubezpieczonych i nie wchodzi w skład budżetu
    > państwa.

    Nieważne skąd płaci, ważne kto podejmuje decyzje o wypłacie, a ta jest
    polityczna i zapisana w ustawie.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2018-08-23 09:40:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-23 o 09:36, Danusia pisze:
    > Użytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
    >
    > Nie rozśmieszaj mnie. Pytanie było kogo zabili, a nie kto popełnił
    > samobójstwo.

    Czyli pytanie było źle zadane przez głupiutką kobietkę, bo mieć krew na
    rękach nie oznacza tylko, że się kogoś zamordowało.

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2018-08-23 11:28:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 20:07:13 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kto zagwarantuje, ze kolejna grupa
    > rządząca nie wpadnie na pomysł zmniejszenia emerytur powiedzmy
    > urzędnikom państwowym, albo wszystkim, którzy w nazwisku mają literę "Ż".

    Kiedyś takimi sprawami zajmował się Trybunał Konstytucyjny.

    Wracając do tematu, można prześledzić, kto i kiedy rozmontował system
    emerytalny:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,147880,9258706,Kto_zeps
    ul_reforme_emerytalna__Wszyscy_maja__za_uszami_.html
    czego konsekwencją był skok na kasę zgromadzoną w OFE.

    Największe emocje na grupie chyba budzą świadczenia kulsonie:
    "W lipcu 2003 r. rząd Leszka Millera opracował ustawę o wyłączeniu z
    powszechnego systemu emerytur mundurowych. Gdy startowała reforma
    emerytalna, mundurowi przyjęci po 1 stycznia 1999 r. byli w powszechnym
    systemie, na powszechnych zasadach. Płacili zwyczajnie składki do ZUS i
    OFE. Gdyby to utrzymać, mogliśmy mieć już dwanaście roczników mundurowych w
    nowym systemie emerytalnym! Posłowie zdecydowali jednak, że policjanci i
    żołnierze powinni mieć odrębny, uprzywilejowany system z prawem do
    emerytury po 15 latach pracy - o 25-30 lat krótszy niż reszta Polaków.

    Za ustawą było całe SLD, a także PO (w tym Tusk , Komorowski i Schetyna ) i
    PSL. Posłowie PiS, w tym Jarosław Kaczyński, wstrzymali się od głosu. Tamta
    decyzja kosztuje nas co roku 8 mld zł."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 78. Data: 2018-08-23 13:34:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 09:28:13 +0200, Danusia napisał(a):

    > Jest jednak różnica. Obniżone emerytury tzw UB-ckie były płacone przez biuro
    > emerytalne MSW i biuro emerytalne MON z budżetu, a nie przez ZUS z FUSu.

    No i co z tego ?
    A jak jutro zmniejsza dyrektorom z bankow, bo "oni wystarczajaco
    nakradli" ? Albo gornikom, bo "oni i tak maja za dobrze".

    Czy tez prozaicznie - bo w budzecie nie ma pieniedzy :-)
    Na szczescie emeryt tez wyborca, wiec raczej mlodym sie dowali
    podatek, niz emerytom obnizy emerytury.
    Gorzej, jak mlodzi wyjada do Londynu :-)

    A jeszcze
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/u
    stawa-dezubekizacyjna-tworcy-pesel-emerytury,163,0,2
    294947.html

    "Nowelizacja ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym m.in. funkcjonariuszy
    policji i ABW, zwana dezubekizacyjną, uderzyła w grupę blisko 300
    informatyków, techników, programistów, a także prawników i
    statystyków, którzy od połowy lat 70. pracowali nad stworzeniem
    systemu Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności. "

    Hm, pracownicy MSW ... emerytura z MSW, czy z ZUS ?

    "Eksperci, którzy tworzyli PESEL, teraz dowiedzieli się, że w wykazie
    przygotowanym przez IPN na potrzeby nowej ustawy zostali umieszczeni
    wśród ,,funkcjonariuszy wykonujących pracę na rzecz totalitarnego
    państwa". Skutek jest taki, że za pracę przed 1990 r. mają mieć
    obniżoną stawkę do 0,0 proc. za każdy rok służby. Co więcej, nawet
    jeżeli po 1990 r. odprowadzali wciąż wysokie składki, to i tak nie
    dostaną więcej, niż wynosi przeciętna emerytura wypłacana przez ZUS
    (ok. 2053 zł brutto). To w niektórych przypadkach kilka razy mniej,
    niż ich obecne emerytury."

    O ile to pierwsze w jakis tam sposob moze sie wydawac uzasadnione, to
    czemu obcinaja tez wypracowane po 1990 ?

    > Jak niepowszechnie wiadomo systemy emerytalne MSW, MON, MS nie są
    > kompatybilne z ZUS, w każdym resorcie obowiązuje inna ustawa emerytalna
    > (zwłaszcza w szczegółach) i tam są przepisy kiedy i jak można je zmieniać.

    No jak to kiedy i jak ?
    Ustawe zawsze mozna zmienic, ale w nocy najlepiej.

    J.

  • 79. Data: 2018-08-23 14:08:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 13:34:31 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > O ile to pierwsze w jakis tam sposob moze sie wydawac uzasadnione, to
    > czemu obcinaja tez wypracowane po 1990 ?

    Ustawę opracowali misiewicze, więc nie należy się niczemu dziwić, bo
    nieuctwo jest agresywne i pewne siebie.

    Nie tylko informatycy zostali resortowymi dziećmi, ale również sportowcy z
    klubów gwardyjskich, czyli milicyjnych:
    https://epoznan.pl/news-news-79656-Pilkarze_zlotej_j
    edenastki_z_mniejszymi_emeryturami._Bo_grali_w_resor
    towych_klubach

    "Wśród milicyjnych klubów była między innymi Olimpia Poznań, ale też
    Gwardia Warszawa, Polonia Bydgoszcz czy Wisła Kraków. To właśnie w tym
    ostatnim klubie grał Kazimierz Kmiecik - jeden z najpopularniejszych
    piłkarzy lat siedemdziesiątych. Był zawodnikiem reprezentacji Kazimierza
    Górskiego, złotym i srebrnym medalistą z Igrzysk Olimpijskich w Monachium i
    Montrealu, a także brązowym medalistą Mistrzostw Świata w 1974 roku. Dziś
    podlega dezubekizacji - Tak, jestem w takiej sytuacji - mówi w rozmowie z
    Gazetą Wyborczą Kmiecik i dodaje - Liczę, że to się wyjaśni. To się musi
    wyjaśnić. Liczę, że decyzje zostaną zmienione. Muszą dojść do tego wniosku.
    W reprezentacji Górskiego grali także Jerzy Kraska z Gwardii Warszawa oraz
    Antoni Szymanowski - wieloletni zawodnik krakowskiej Wisły."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 80. Data: 2018-08-24 09:38:50
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > że policjanci i żołnierze powinni mieć odrębny, uprzywilejowany system z
    > prawem do emerytury po 15 latach pracy - o 25-30 lat krótszy niż reszta

    Ależ bredzisz chłopie. To grupa o prawie, a nie o polityce więc kłamać tu
    nie wypada. Jak coś piszesz to najpierw sprawdź czy to prawda, a nie kopiuj
    bzdur i kłamstw.
    Policjanci i żołnierze mieli swój system emerytalny od zawsze (czyli od 2RP,
    włącznie z komuną). W wyniku działań kilku posłów, wprowadzono w 1999 r. że
    nowi policjanci i żołnierze będą ubezpieczeni w ZUS. Składki za tych
    "młodych" miało oczywiście płacić MSW i MON, a nie oni osobiście. Nie
    dotyczyło to "starych", za których nigdy wcześniej i później składek nie
    płacono. Ustawa emerytalna MSW i MON obowiązywała cały ten czas, emerytury
    wypłacało MSW i MON, nigdy ZUS nie wypłacał emerytur "mundurowych".

    Pomysłodawcą sztuczki z ZUS był Komorowski. Jej celem nie było przejęcie
    emerytur mundurowych przez ZUS, lecz przede wszystkim zmiana "mundurowych"
    ustaw emerytalnych, redukująca waloryzację emerytur mundurowych do zasad
    obowiązujących w ZUS.
    Armia w tamtych czasach została zredukowana z 400.000 do 100.000, ale to
    oznaczało że powstała nowa armia, armia emerytów wojskowych, którzy w
    olbrzymiej większości nie chcieli przechodzić na emeryturę, lecz ich do tego
    zmuszano rozwiązując jednostki wojskowe. Dlatego też na siłę poprawiano
    ustawy.

    Od zawsze było tak, że jeżeli "mundurowy" jest zwalniany z służby bez
    emerytury (np. po 10 latach, albo dyscyplinarnie) MSW lub MON przekazuje do
    ZUS kwotę równą wielkości jego składek tak jak gdyby pracował w jakieś
    firmie. Gdy będzie on przechodził na emeryturę to lata służby i składki będą
    wliczane do jej ustalenia tak jak praca w każdym innym zakładzie w Polsce.

    Aktualnie jest tak, że jeżeli mundurowy przechodzi na emeryturę po 15 latach
    to ta emerytura jest śmiesznie niska, zazwyczaj poniżej 800 zł netto. Jest
    to za mało na życie a tym bardziej na utrzymanie rodziny, trzeba koniecznie
    pracować, ale człowiek który nie ma cywilnych kwalifikacji ma duże problemy
    z znalezieniem pracy (przy dużym bezrobociu w poprzednich latach). Praca w
    "cywilu" nie jest doliczana na bieżąco do takiej emerytury mundurowej, lecz
    dopiero po ukończeniu 60 lat życia wg najniższej stawki procentowej.

    Tyle faktów.

    pozdro