  • 61. Data: 2018-08-21 13:28:00
    Temat: Re: Czy można było zapobiec kradzieży OFE?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2018 08:57:06 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Unia cos tam kombinowała, więc możliwe, że tak.

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/g
    us-emerytury-pierwszy-filar-drugi-filar-ppe,246,0,24
    03830.html

    Nie jest tak zle - unia zazadala danych ... ale jak patrze na te
    liczby, to juz by kraj zbankrutowal, gdyby to doliczyc.

    Ale ... "przyszla emerytura" jest malo wymierna, a "srodki na
    subkoncie" bardzo konkretne :-)

    > Ale my przekraczaliśmy
    > zadłużenie zapisane w konstytucji (barierę ustawową rząd PO zniósł, bo
    > przekroczył wcześniej). Tu zadłużenia ZUS-u nie wlicza. Stąd pomysł na
    > zabranie obligacji z OFE i zamienienie je na obietnice w systemie
    > ZUS-owskim. To pozwoliło nas dalej zadłużać.

    Tak to jakos bylo, ale chyba nie tylko polska konstytucja, co unijne
    zasady, i grozily nam konsekwencje.
    Co ciekawe - inne kraje maja wiekszy dlug, i im jakos nie groza ...

    IMO - politycznie to Tusk glupio zrobil, bo cala negatywna opinie
    wzial na siebie, a limit zadluzenia podniosl nastepcom na dlugo.
    Moze sie nie spodziewal, ze beda nastepcy ?

    J.

  • 62. Data: 2018-08-21 13:43:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 11:03:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po skasowaniu emerytur mundurowych "bo tak", przestał być bezpieczny.

    No i dobrze, funkcjonariusz musi wiedziec, ze jak bedzie dzialal
    bezprawnie, to sie na emeryturce nie skonczy.

    Ale praktyka jest smieszna, jesli nie tragiczna ...

    J.

  • 63. Data: 2018-08-21 14:46:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 13:28:00 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tak to jakos bylo, ale chyba nie tylko polska konstytucja, co unijne
    > zasady, i grozily nam konsekwencje.
    > Co ciekawe - inne kraje maja wiekszy dlug, i im jakos nie groza ...

    Ja zapamiętałem, że chodziło o rodzime regulacje, z którymi UE nie ma nic
    wspólnego:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Progi_ostro%C5%BCno%C5
    %9Bciowe_w_Polsce

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 64. Data: 2018-08-21 16:56:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 14:46:35 +0200, Olin napisał(a):

    > Ja zapamiętałem, że chodziło o rodzime regulacje, z którymi UE nie ma nic
    > wspólnego:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Progi_ostro%C5%BCno%C5
    %9Bciowe_w_Polsce

    Ale juz w wymienionej tam ustawie mamy

    "... w rozumieniu rozporządzenia Rady (WE) nr 479/2009 z dnia 25 maja
    2009 r. o stosowaniu Protokołu w sprawie procedury dotyczącej
    nadmiernego deficytu załączonego do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę
    Europejską (Dz. Urz. UE L 145 z 10.06.2009, str. 1, z późn. zm.1)),"

    Unia pilnuje kondycji czlonkow.

    J.

  • 65. Data: 2018-08-22 08:38:26
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Po skasowaniu emerytur mundurowych "bo tak", przestał być bezpieczny.

    Tylko że emerytury mundurowe nie są płacone przez ZUS, trochę wiedzy w
    sprawach w których zabierasz głos jest bardziej niż potrzebne.

  • 66. Data: 2018-08-22 08:42:49
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
    > Niezawodna Wikipedia podaje, że ludzie Kaczyńskiego mają emerycką krew na
    > rękach:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Porozumienie_Centrum

    To znaczy kogo zabili, konkretnie imie i nazwisko.

  • 67. Data: 2018-08-22 09:05:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 08:38:26 +0200, Danusia napisał(a):

    > Tylko że emerytury mundurowe nie są płacone przez ZUS, trochę wiedzy w
    > sprawach w których zabierasz głos jest bardziej niż potrzebne.

    Troche wiedzy ogolnej a nie szczegolnej Daniusiu - a ZUS to niby co -
    niezawisla instytucja, ktorej panstwo nie moze nakazac komu i ile ma
    placic ?

    J.

  • 68. Data: 2018-08-22 11:58:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 08:42:49 +0200, Danusia napisał(a):

    > To znaczy kogo zabili, konkretnie imie i nazwisko.

    Szczegóły znają na Polonia Christiana:
    "W ubiegłym roku aż 1146 emerytów odebrało sobie życie. Dziewięć lat
    wcześniej liczba samobójstw w tej grupie wiekowej wynosiła 616. Przyczyną
    tych tragedii jest między innymi bieda i ubóstwo tej grupy społecznej."

    Read more:
    http://www.pch24.pl/coraz-wiecej-emerytow-popelnia-s
    amobojstwo--przyczyna-jest-bieda,37007,i.html#ixzz5O
    tpzbR9Z

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 69. Data: 2018-08-22 20:07:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-08-18 o 08:38, Danusia pisze:
    > wiadomości news:5b7bd55a$0$672$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Tylko że emerytury mundurowe nie są płacone przez ZUS, trochę wiedzy w
    > sprawach w których zabierasz głos jest bardziej niż potrzebne.

    Nie są, ale ich zabranie nadal podważa zaufanie społeczne do
    gwarantowanego przez państwo systemu emerytalno-rentowego. W tym
    kontekście - w mojej ocenie - to, czy są one wypłacane z ZUS, czy skądś
    indziej znaczenia większego nie ma. Kto zagwarantuje, ze kolejna grupa
    rządząca nie wpadnie na pomysł zmniejszenia emerytur powiedzmy
    urzędnikom państwowym, albo wszystkim, którzy w nazwisku mają literę "Ż".

  • 70. Data: 2018-08-22 21:15:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Z mundurówkami problem pojawia się, gdy ktoś nie całe zycie jest mundurowym. O ile
    można sobie wyobrazić "stan spoczynku" policjanta czy strażaka czy żołnierza, to jak
    to robić gdy ktoś był w służbie nie całe zawodowe zycie? Włożenie ich do ZUS
    upraszcza sprawę.

    -----