  • 21. Data: 2009-11-10 23:39:00
    Temat: Re: Czy mogę wnieść własny napój?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > "Art. 191. kk § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w
    > celu zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub
    > znoszenia..."
    >
    > Masz tu gdzieś przemoc fizyczną albo groźbę...? Po prostu kino nie wykonuje
    > usługi. Biletr nie naciśnie guziczka i bramka się nie otworzy, klient nie
    > wejdzie. Ewentualnie nie zejdzie Ci z drogi. Jeśli uważasz, że to bezprawne,

    Tia, a jak z kumplami stanę dookoła ciebie ciasnym kołem i tylko tak
    będziemy stać uniemożliwiając ruszenie się z miejsca, to wg. ciebie
    będzie to zupełnie legalne, hmm?

  • 22. Data: 2009-11-10 23:39:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote
    >
    > Przeczytaj ten artykuł w kk, bo ja nie znajduję znamion tego czynu, kiedy
    > jakiś bodyguard stoi w drzwiach i ani nie chce z Tobą dyskutować ani zejść z
    > drogi.

    Słabo czytasz.

  • 23. Data: 2009-11-10 23:42:03
    Temat: Re: Czy mogÄ? wnieĹ?Ä? wĹ?asny napĂłj?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Ojej, odbierasz prawo do swobody zawierania umów? Dlaczego nie dodać do
    > umowy rewizji, włącznie z osobistą?

    Bo jest sprzeczne z rgułami społecznymi i zupełnie nieadkwatnym,
    niesymetrycznym zobowiązaniem umownym. Tak samo jak sprzedaż wiązana.
    Ale jak firma oferuje usługi niezgodne z prawem to są to sprawy dla UOKiKu,
    a nie dla Policji. No chyba, że Cię na tę rewizję siłą biorą albo groźbami
    wlewają w klient sprzedawane przez siebie napoje... ;)

  • 24. Data: 2009-11-10 23:42:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Słabo czytasz.

    tylko tyle?

  • 25. Data: 2009-11-10 23:45:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > Tia, a jak z kumplami stanę dookoła ciebie ciasnym kołem i tylko tak
    > będziemy stać uniemożliwiając ruszenie się z miejsca, to wg. ciebie

    Czy ktoś uniemożliwia mu ruszenie się....? Jest sobie sala kinowa, są drzwi,
    ktoś ma klucz, otwiera albo i nie. Co z tym zrobi klient to inna bajka. Ale
    o żadnej przemocy tu nie ma mowy.

    Wiadmo, że w praktyce to się potoczy zupełnie inaczej i szybciej. I pewnie
    ktoś kogoś otoczy czy popchnie i sam wiesz, że Bóg raczy wiedzieć kto
    dostanie zarzuty. Ale nasza dyskusja jest czystym kazusem akademickim.

  • 26. Data: 2009-11-11 00:06:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Wzywając patrol. Mam bilet i ten oszust nie chce mnie wpuścić domagając
    > się zawarcia dodatkowej umowy nie związanej z umową zasadniczą.

    jakiej umowy?

  • 27. Data: 2009-11-11 00:13:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > jakiej umowy?

    Kupna/sprzedaży.

  • 28. Data: 2009-11-11 00:15:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote
    >
    > Czy ktoś uniemożliwia mu ruszenie się....?

    W wybranym, zupełnie legalnym kierunku.

    > Jest sobie sala kinowa, są drzwi,
    > ktoś ma klucz, otwiera albo i nie.

    Dziwne kina w twojej okolicy... Swoją szosą zamykanie drzwi na klucz
    byłoby zdaje się nieco wbrew przepisom związanym z zasadami
    bezpieczeństwa (p-poż. i tak dalej).

    > Co z tym zrobi klient to inna bajka. Ale
    > o żadnej przemocy tu nie ma mowy.

    Mylisz znaczenie potoczne ze znaczeniem prawniczym.

    > Wiadmo, że w praktyce to się potoczy zupełnie inaczej i szybciej. I pewnie
    > ktoś kogoś otoczy czy popchnie i sam wiesz, że Bóg raczy wiedzieć kto
    > dostanie zarzuty. Ale nasza dyskusja jest czystym kazusem akademickim.

    Duh!

    Wszak w praktyce swoje wiktuały pakujesz do plecaka i nikt nawet nie
    zauważy.

  • 29. Data: 2009-11-11 00:17:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Bo jest sprzeczne z rgułami społecznymi i zupełnie nieadkwatnym,
    > niesymetrycznym zobowiązaniem umownym. Tak samo jak sprzedaż wiązana.

    No popatrz.

    > Ale jak firma oferuje usługi niezgodne z prawem to są to sprawy dla UOKiKu,
    > a nie dla Policji.

    Dla policji jest sprawa przestępstwa przeciwko wolności.

    Chcesz iść tam, gdzie masz pełne prawo się udać, a tu jakiś palant stoi
    i fizycznie blokuje przejście.

  • 30. Data: 2009-11-11 00:20:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote
    > Chcesz iść tam, gdzie masz pełne prawo się udać, a tu jakiś palant stoi
    > i fizycznie blokuje przejście.

    Akurat samo blokowanie przejścia do lokalu nie wyczerpuje znamion tego
    czynu.