  • 41. Data: 2009-04-22 14:35:41
    Temat: Re: Czy migać migaczem za takim znakiem .....
    Od: "o" <...@p...st>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:109aae7rfiovb$.1k7n9f2x88p58$.dlg@40tude.net...
    > czy faktycznie akurat w takim układzie miganie lewym
    > kierunkowskazem przyczynia się do czytelności i zwiększenia
    > bezpieczeństwa?

    Jak jedziesz "prosto" to po co migać ?
    To jest inny przypadek

  • 42. Data: 2009-04-22 15:00:58
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "o" <...@p...st> napisał w wiadomości news:gsna01$alq$1@news.wp.pl...

    > Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak jedziesz "prosto" to po co migać ?
    > To jest inny przypadek

    inny... ale poddaje pod wątpliowść wasze "bezpieczne miganie".

  • 43. Data: 2009-04-22 16:03:05
    Od: "o" <...@p...st>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > inny... ale poddaje pod wątpliowść wasze "bezpieczne miganie".

    Ty chyba kpisz sobie ze mnie :-(
    poreba opisuje przypadek lekko wijącej się drogi z przyległościami, po
    której jedzie prosto, więc komu chce migać?
    Ty pytałeś o prostopadły skręt w lewo na klasycznym skrzyżowaniu, przy
    którym trzeba migać.
    Ktoś jeszcze w innym poście dopytuje czemu "L-ka" jadąca prosto nie miga.

  • 44. Data: 2009-04-22 18:15:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > No to pewni bez wątpliwości, jak z miganiem na drodze:
    > \\
    > /\\_
    >
    > podwójną linią- droga główna, pojedynczą- boczne, lekki
    > (15-20°)łuk w prawo na drodze z pierwszeństwem przejazdu,
    > szerokiej i ruchliwej, u nasady łuku, z prawej, skrzyżowanie
    > z podporządkowaną, pośrodku wklęsłej części łuku, z lewej,
    > skrzyżowanie z inną podporządkowaną.

    Czy jezei pojade *bez migania* beda jakies dwuznacznosci odnosnie tego gdzie
    chce pojechac?
    Bo w sytuacji opisanej przez tworce watku takie watpliwosci sa - osoby " z
    gory" nie wiedza, czy "nie migajacy" chce pojechac prosto w droge
    podporzadkowana, czy w lewo z pierwszenstwem.
    Czy w Twoim prztypadku ktos moze rowniez miec watpliwosci, co do zamiaru nie
    migajacego kierowcy?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 45. Data: 2009-04-22 18:32:20
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 13:11:57 +0200, BETON powiedział:

    > Ja jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
    > nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

    Jak wiesz najlepiej czy migać, to po co pytasz?
    Wszyscy Ci tłumaczą, że masz migać, a Ty i tak nadal się spierasz?
    Oj, Ty tu chyba nie na polowanie przyszedłeś...

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 46. Data: 2009-04-22 19:43:17
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Michał napisał:

    > Zmianą kierunku jest:
    >
    > 1. skręcanie,
    > 2. zawracanie,
    > 3. zmiana pasa ruchu.
    >

    > Czyli wychodzi na to, że jadąc drogą krętą zmieniasz kierunek jazdy (pkt 1)
    > :)
    >

    > Pozdrawiam,
    > Michał

    przeczytaj może prawo o ruchu drogowym i przestań bredzisz,
    jak masz prawo jazdy to je oddaj a jak nie masz to całe szczęście

  • 47. Data: 2009-04-22 19:57:05
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    r...@w...pl pisze:

    > Tu użyj rozumu a nie sugeruj się PoRD i obserwując skrzyżowanie intuicyjnie
    > sam określ czy jest taka potrzeba,

    Jak jest skrzyżowanie, to jest potrzeba.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 48. Data: 2009-04-23 14:03:03
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 20:15:01 +0200, SDD napisał(a):

    > Czy jezei pojade *bez migania* beda jakies dwuznacznosci
    > odnosnie tego gdzie chce pojechac?

    Jednak większość wypowiadających się w wątku twierdzi, że
    nakaz migania wynika bezpośrednio z pord - łuk (niezależnie
    od jego promienia) powoduje zmianę kierunku jazdy.
    Niektórzy dodają jeszcze argument większej czytelności i
    przewidywalności - gdy droga z pierwszeństwem przejazdu
    (PP) ma skrzyżowanie z podporządkowaną (DP).

    > Bo w sytuacji opisanej przez tworce watku takie
    > watpliwosci sa /.../ Czy w Twoim prztypadku ktos moze
    > rowniez miec watpliwosci, co do zamiaru nie migajacego
    > kierowcy?

    W przypadku gdyby pierwsza DP, na początku łuku, stanowiła
    przedłużenie PP?

    Akurat w opisywanym przeze mnie przypadku jedynie miganie
    prawym jest jednoznaczne (niezależnie pod jakim kątem do PP
    dochodzi pierwsza, prawa DP). Zarówno 'lewe miganie' jaki
    i jego brak są niejednoznaczne. Nawiasem mówiąc przy wejściu
    w łuk nie widać drugiej, lewej DP. Dopiero w połowie łuku są
    odpowiednie znaki i skrzyżowanie jest widoczne. Może
    oznaczenia powinny być przed łukiem?

    Mam po prostu wątpliwości, czy łuk jest faktycznie
    kodeksową zmianą kierunku ruchu.

    Sam niezależnie co napisano w ponad stustronnicowej ustawie,
    staram się kierować zdrowym rozsądkiem i w podobnych do
    opisywanych przypadkach migam tak aby nie wprowadzać w błąd
    innych, co do swoich zamiar na drodze. IMHO 'ostrość' skrętu
    PP ma tu znaczenie.

    --
    pozdro
    poreba

  • 49. Data: 2009-04-28 09:18:41
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'BETON'
    Wpis z dnia 21-04-2009:

    > Ja jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
    > nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

    Łuk to masz w takiej sytuacji http://i42.tinypic.com/2rc64ub.gif

    A tu dla porównania znaki T-6 -
    http://www.v10.pl/prawo/Tabliczki,do,znakow,drogowyc
    h,114.html

    "Tabliczka wskazująca rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem *przez
    skrzyżowanie* "

    --
    TomaSz.

  • 50. Data: 2009-04-28 09:23:47
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'aari^^^'
    Wpis z dnia 22-04-2009:

    > Jak wiesz najlepiej czy migać, to po co pytasz?
    > Wszyscy Ci tłumaczą, że masz migać, a Ty i tak nadal się spierasz?

    Ksywka zobowiązuje :)

    --
    TomaSz.