  • 21. Data: 2003-01-13 09:00:22
    Temat: Odp: Odp: Odp: Czy matka ma prawo...?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Elita.pl <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@e...pl...
    > Coś się nie zrozumieliśmy,

    być może ...

    > W naszym kraju maturę zdaje się w wieku lat 19 - jak sobie wyobrażasz
    > podjęcie pracy i jednoczesne przygotowywanie się do matury?

    w normalnej rodzinie nie widze w tym problemu...

    > Szantaż rodziców na 18 "albo jesteś naszym niewolnikiem, albo sam na
    > siebie zarabiaj" jest jednym z ohydniejszych jakiego mogą się dopuścić!

    nie mówie o niewolnictwie jedynie o normalnych układach z naszymi
    rodzicami..
    w innej sytuacji tak nam pozostanie tylko korzystanie a k.r.o i goła kwota
    alimentów...

    > Coś takiego nie ma prawa się zdarzyć w NORMALNEJ rodzinie, bowiem
    > w normalnej rodzinie, rodzice w miarę rozwoju dziecka dają mu coraz
    większą
    > swobodę, jednocześnie zapewniając byt i starając się by KONIECZNY BUNT
    > dziecka wobec władzy rodziców, nie miał ostrego lub nawet dramatycznego
    > przebiegu.

    w normalnej tak ...nie sądze by w normalnej rodzinie rodzice musieli
    zaciskać zęby ...

    > Dlatego bardzo dobrze, że nasze prawo wyraźnie nakłada na rodziców
    > OBOWIĄZEK utrzymywania uczących się dzieci do wieku 25 lat.

    o art. prosze ?

    > Rodzice mają płacić, nawet jeśli muszą zaciskać zęby z bezsilności,
    > że skończyło się kontrolowanie i kierowanie życiem dziecka.

    nie do końca ...mogą ograniczyć się tylko do alimentów zgodnie z k.r.o mają
    takie prawo ...

    > Dopóki jego dziecko się uczy i nie ma tych 25 lat, tak właśnie powinno
    być.

    powinno być ale i dziecko jest obowiązane zgodnie z art. 95 § 2 do ???

    > Rzekłem!

    Rzekłam

    Sandra

  • 22. Data: 2003-01-13 09:14:19
    Temat: Re: Odp: Odp: Czy matka ma prawo...?
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 23. Data: 2003-01-13 09:44:25
    Temat: Re: Czy matka ma prawo...?
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Najprostrza rada:
    Wynies sie z domu po osiagnieciu pelnoletnosci. Zacznij utrzymywac sie sama
    a nie takie glupoty wygadujesz. Dopuki nie utrzymujesz sie sama to czemu
    niby rodzice nie maja o tym wiedziec i decydowac. Czmu ja mialbym wydawac
    kase na jakis cel i nie byc o tym informowanym ani nie mogac decydowac (
    rzecz o rodzinie nie o kasie panstwowej :( )

    Moze to nie jest porada ... ale tez boli mnie takie stawianie sprawy: niech
    mi nie mowi gdzie mam chodzic czy do wieczorowki czy do dziennej tylko niech
    mi daje kase na ubranie na spedzenie wolnego czasu niech mnie nakarmi i da
    dach nad glowa.

    AJA

  • 24. Data: 2003-01-13 10:16:45
    Od: a...@p...onet.pl

    a...@p...onet.pl wrote:

    > Wbrew pozorom to ty ten test wlasnie polewasz panno madralinska. Odpowiedź
    > i to nad wyraz klarowną dostalaą. A jak chcesz miec to na poziomie tych
    > 20% i bez żadnych komentarzy to zgaduję że w Supraślu czy innej okolicy
    > nie brak prawników.

    Łał! Ale mi dogadałeś.
    > --
    > Marcin
    Pozdrawiam
    A.

  • 25. Data: 2003-01-13 10:33:29
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > kase na jakis cel i nie byc o tym informowanym ani nie mogac decydowac (
    > rzecz o rodzinie nie o kasie panstwowej :(  )

    Święta racja.Ale z punktu widzenia rodzica. Dlaczego nie spojrzysz na to od
    drugiej strony? Ja z najwyższą chęcią poszłabym do pracy, i nie myśl, że nie
    szukałam, tylko może mi tak łaskawie powiesz kto zatrudni siedemnastolatkę,
    uczącą się i to nie o stałych godzinach, bez żadnego doświadczenia? Bo
    zauważyłam, że jakoś nie bardzo ludzie mają na to ochotę. I, Jak już zostało to
    powiedziane, jak mam pracować, jednocześnie przygotowując się do matury i
    egzaminów?
> [...]
    > mi daje kase na ubranie na  spedzenie wolnego czasu niech mnie  nakarmi i da
    Upraszczasz, ale niech ci będzie, że to tak wygląda. Ale ja przecież też chyba
    mam jakiekolwiek prawa, choćby do wyboru szkoły-to w końcu MOJA przyszłość. Na
    Boga, nie jestem przecież ograniczonym umysłowo niewolnikiem( z czym się pewnie
    nie wszyscy tu zgodzą).
    Postaw się na chwilę w mojej pozycji. Pozwoliłbyś, by zamykano ci drogę? Nawet
    jeśli rodzic robi to w dobrej wierze, a twoich argumentów nie chce słuchać?
    jesli naprawdę tak-to głęboki szacunek. Ja nie umiem. Zabij mnie za to.

  • 26. Data: 2003-01-13 15:59:59
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Czy matka ma prawo...?
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Sandra wrote:
    > powinno być ale i dziecko jest obowiązane zgodnie z art. 95 § 2 do ???

    .. robienia kupy kiedy zechce??

    Jak rozmawiasz to nie zadawaj takich durnych pytań bo jest to irytująca
    maniera. Zauważyłem ją już u Ciebie przy dyspucie o stosowaniu konstytucji
    między obywatelami. Do niczego taki styl nie prowadzi poza spamowaniem grupy
    bezsensownymi tekstami.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 27. Data: 2003-01-13 17:03:20
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    <ciach>
> [...]
    słuchać?
    > jesli naprawdę tak-to głęboki szacunek. Ja nie umiem. Zabij mnie za to.

    Widzisz sam cos takiego przechodzilem. Zaczynalem od studiow inzynierskich
    bo magisterskich w tym kierunku nie bylo pozniej magisterskie. I mialem taki
    problem ze ciagle musialem sluchac jak to wyciagam kase. Wiem co nieco na te
    temat. Rozumiem autora pierwszego listu (autorke). Ale najlepsza rada to
    czasem zacisnac jezyk za zebami i przemilczec, to pomaga. Zyc "niby" na
    dobrej stopie z rodzicami. A i po studiach ciezko prace znalesc. Wiec nie
    mysl ze tak latwo sie usamodzielnisz. Ze nie wspomne o wlasnym mieszkaniu.
    To w obecnych czasach graniczy z cudem. Dlatego do tej pory nei meiskzam na
    wlasny rozrachunek. Nie stac mnie.

    Nie zamierzam cie zabijac za cokolwiek, tylko mowie ze czasem naley docenic
    drugiego, i nie nosic nosa wyzej czola.

    Papa
    AJA

  • 28. Data: 2003-01-13 18:39:15
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > .. robienia kupy kiedy zechce??
    >
    > Jak rozmawiasz to nie zadawaj takich durnych pytań bo jest to irytująca
    > maniera.

    Sorki ze sie wtrace ale to odpowiedz podana przez Ciebie jest durna! Czy to
    taki klopot dla Ciebie zajrzec do kodeksu?

    Mimo wszystko uwaza, ze rodzice maja jakies prawo do kontroli zachowania
    swojego dziecka nawet po ukonczeniu 18 lat. I rzeczywiscie, jezeli dziecko
    jest odpowiedzialne to czesto mozne z tej kontroli zrezygnowac lub ja
    ograniczyc. Wszystko zalezy od wzajemnych relacji rodzic - dziecko.

    Pozdrawiam

    Jarek

  • 29. Data: 2003-01-13 18:42:16
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > moją

    Odpowiedź

    > Łał! Ale mi dogadałeś.
    > Pozdrawiam
    > A.

    A tak BTW - chodzi do liceum panstwowego czy prywatnego (za ktore mama Ci
    placi)?

    pozdrawiam
    Jarek

  • 30. Data: 2003-01-13 19:48:23
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jarek Dyrkacz wrote:
    > Sorki ze sie wtrace ale to odpowiedz podana przez Ciebie jest durna!

    Oczywiście i taką miała być.

    > Czy to taki klopot dla Ciebie zajrzec do kodeksu?

    Oczywiście. Za to przedmówczyni już do tego kodeksu zaglądała i zamiast
    stawiać durne pytanie mogła powiedzieć po ludzku.

> [...]
    > jest odpowiedzialne to czesto mozne z tej kontroli zrezygnowac lub ja
    > ograniczyc. Wszystko zalezy od wzajemnych relacji rodzic - dziecko.

    Takoż od ukończenia 15 lat - o ile mnie pamięć nie myli - nabiera praw do
    decydowania o sobie w pewnych sprawach.

    pozdrawiam
    Arek

    --