  • 1. Data: 2003-01-12 11:52:35
    Temat: spadek (chybya dziwna syt.)
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Mam pewien problem. Otoz wiele lat temu zmarl moj dziadek, zostawiajac
    dom/ziemie/etc.. Problem w tym, ze mial to zapisane jako wlasnosc
    majatkowa przed zawarciem slubu (z moja babcia). Dziadek zmarl, babcia
    zyje, ale dom nie jest jej (czy jest? wg urzedniczek nadal jest dziadka
    i trzeba sporzadzic testament itp - nie wiem jak to fachowo sie
    nazywa...). Pytanie czy po smierci dziadka dom/ziemia - automatycznie
    dostaje zona (babcia), czy trzeba cos jeszcze wypelniac i w ogole?

    --
    pozdrawiam rafi
    [winietki i w ogole podatki od podatkow...]

  • 2. Data: 2003-01-12 16:28:35
    Temat: Re: spadek (chybya dziwna syt.)
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    ErkA - zdarzyło Ci się kiedyś napisać takie coś:
> [...]
    > nazywa...). Pytanie czy po smierci dziadka dom/ziemia - automatycznie
    > dostaje zona (babcia), czy trzeba cos jeszcze wypelniac i w ogole?

    Nie ma czegoś takiego jak sporządzenie testamentu po śmierci . W tej
    sytuacji mają zastosowanie normalnie przepisy o dziedziczeniu
    nietestamentowym.

    :: Cudny ::.

    http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu
    ser&userid=2416320

  • 3. Data: 2003-01-12 19:59:39
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Witajcie!
    >
    > Mam pewien problem.

    Sprawa prosta jak drut. Ile jest dzieci? Ile dzieci mial dziadek?

    Jezeli np. dwojke dzieci, to w chwili jego smierci to co mial (czyli

    tez ten dom) w 1/3 dostaje jego zona (babcia), 1/3 jedno dziecko

    1/3 drugie dziecko. Jezeli mial wiecej dzieci to babcia dostaje minimum

    1/4 reszte po rowno dla dzieci. Dom jest jej, ale nie dopelnila wszystkich

    formalnosci i musi wystapic do SADU, aby otrzymac postanowienie

    o stwierdzeniu nabycia spadku. Tak samo musi zrobic reszta dzieciakow.

    Koniec.

    Pozdrawia - Konrad