  • 1. Data: 2004-07-23 05:22:53
    Temat: Czy kontroler moze mi wejsc do domu ??
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam

    http://info.onet.pl/954145,11,item.html

    Maja wrocic kontrole, czy sie placi abonament RTV. Mam w zwiazku z tym
    pytanko : czy kontroler ma mi prawo wejsc do domu i spradzic moj np tv ?
    Bo swojego czasu slyszalem, ze moge go nie wpuscic do domu. On podobno ma
    prawo wezwac policje i wtedy moze wejsc. Ale potem podobno nie moze tknac
    mojego tv. Jezeli go sam nie wlacze to moze co najwyzej zapisac, ze uzywam
    tv jako podstawki pod kwiatki - bo powiem, ze nie dziala.
    Tak jest czy cos sie juz zmienilo ?

    Fantom

  • 2. Data: 2004-07-23 08:52:29
    Temat: Re: Czy kontroler moze mi wejsc do domu ??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Problem odwieczny. Kontrolera wpuścić nie musisz. Policja może zostać
    wezwana, ale nie sądzę, by w wyniku ich przyjazdu próbowali wchodzić do
    Ciebie do domu. To jest sprawa cywilna, a nie karna. Karna by była, jakby
    dało się dowieść, że używałeś a nie płaciłeś. No ale tego dowieść podczas
    przeszukania nie sposób. Zawsze możesz powiedzieć, że telewizor stoi od
    dziś. A, że stary? No bo dotychczas leżał w szafie. Nie ma ustawowego zakazu
    trzymania swojego własnego telewizora w szafie.

  • 3. Data: 2004-07-23 10:23:41
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    > Nie ma ustawowego zakazu
    > trzymania swojego własnego telewizora w szafie.

    a jest ustawowy zakaz trzymania telewizora na stoliku?
    w szafie TV tez moze odbierac programy....
    --
    Proszę mi wybaczyć. Przechadzałem się po parapecie, by się rozejrzeć.
    gubernator William J. le Petomane

  • 4. Data: 2004-07-23 10:29:26
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <b...@w...pl> napisal(a):

    > a jest ustawowy zakaz trzymania telewizora na stoliku?
    > w szafie TV tez moze odbierac programy....

    Abonament jest od posiadania, nie od używania. Tylko jak udowodnią od
    kiedy posiadam? Firmie można rzeczywiście po fakturach udowodnić, ale,
    niestety, prawo do grzebania w dokumentacji księgowej mają tylko organy
    kontroli skarbowej...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 5. Data: 2004-07-23 10:32:52
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    > Abonament jest od posiadania

    czyli haracz...
    nawet uzywajac go do przegladania sie musze zaplacic?

  • 6. Data: 2004-07-23 10:48:17
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2004 07:22:53 +0200, Fantom naskrobał(a):

> [...]
    > mojego tv. Jezeli go sam nie wlacze to moze co najwyzej zapisac, ze uzywam
    > tv jako podstawki pod kwiatki - bo powiem, ze nie dziala.

    niech wzywaja Policje - poprosić ich o sądowy nakaz rewizji. Policja bez
    nakazu może wejść tylko w ścieśle określonych przypadkach ( wymienia KPK ).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-07-23 21:52:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a jest ustawowy zakaz trzymania telewizora na stoliku?
    > w szafie TV tez moze odbierac programy....

    No może za bardzo uprościłem. Abonament jest od telewizora gotowego do
    pracy. jeśli w szafie będzie podłączony do wszystkich kabelków, to również w
    szafie. A jak na stoliku nie będzie podłączony, to nawet na stoliku nie. W
    sytuacjach kontrowersyjnych wypowie się sąd.

  • 8. Data: 2004-07-24 14:12:37
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > http://info.onet.pl/954145,11,item.html

    Nie wierzę, że poczta ma moce przerobowe aby chodzić po mieszkaniach.
    Artykuł już spełnił jakiś tam % swojej roli, psychologicznie niektórzy się
    wystraszyli i zapłacą... oczywiście nie wszyscy, ale jakiś tam znikomy %
    zapewne zarejestrował odbiorniki... po przeczytaniu artykułu.

    Problem niepłacenia RTV jest ciężki do rozwiązania, bo jesli nie płaci się
    na telefon czy prąd to po prostu odcinają, a dostęp do TV trudno jest odciąć
    skoro wystarczy byle drut wystawić za okno lub nawet nie za okno i lepszą
    lub gorszą jakoscią patrzeć na obraz.

    A jak ta kwestia jest rozwiązana w innych krajach, gdzie jest abonament TV
    ?? Jak się go płaci i komu ?

    Pozdr
    kw1618

  • 9. Data: 2004-07-24 15:28:05
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>
    napisał/a:
    >A jak ta kwestia jest rozwiązana w innych krajach, gdzie jest abonament TV
    >?? Jak się go płaci i komu ?
    To zależy od kraju.
    W Europie odpowiednik abonamentu płaci się np. w Wielkiej Brytanii:
    http://www.tvlicensing.co.uk/index_frameset.html
    Inna rzecz, że tylko u nas obowiązują zielone książeczki jak za króla
    Ćwieczka.
    Dla tych, co napiszą, że i u nas są konta etc. Owszem są, ale poczta
    (jak ongiś się pytałem) bez książeczki nie uzna reklamacji.:-)

  • 10. Data: 2004-07-26 01:33:42
    Od: "Szymon Jezierski" <m...@g...pl>

    Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > mojego tv. Jezeli go sam nie wlacze to moze co najwyzej zapisac, ze uzywam
    > tv jako podstawki pod kwiatki - bo powiem, ze nie dziala.

    Nie ma prawa wejść do Twojego domu o ile sam go nie wpuścisz.