  • 1. Data: 2004-07-22 20:55:51
    Temat: jak biegnie przedawnienie (3-letnie)
    Od: "P." <p...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow

    Po pierwsze:
    dziekuje za odpowiedzi w watku sprzed 2 dni
    (tepsa+justitia=???).
    Najlepsze odpowiedzi, to:
    - przedawnilo sie
    - olac ich/ nic nie robic
    - tel. do Federacji Konsumentow

    Ale jak sie (przed chwila) okazalo klient sie pomylil :-//
    Niezaplacone rachunki maja daty platnosci
    od 15.12.2000 do 15.04.2001,
    tepsa po raz pierwszy i ostatni odezwala sie w styczniu 2004,
    a justitia meczy i meczy od lutego 2004r.

    Pytanka:
    - czy w/w platnosci NA PEWNO sa przedawnione ?
    (czy przedawnienie biegnie od/do _konkretnego_ dnia
    czy jest zaokraglane do miesiaca/roku ?)
    - na co oni (TP/J.) w przyszlosci moga sie powolac
    podwazajac/obalajac przedawnienie ?
    - co powoduje, ze czas do przedawnienia przestaje biec ?
    (bede strzelal: "sadowy tytul wykonawczy/egzekucyjny/...")
    - czym moga klienta jeszcze zaskoczyc ? (jesli moga)

    TIA

    I Pozdrawiam

    --
    P.
    pochloniety malpa o2 kropka pl

  • 2. Data: 2004-07-22 21:09:56
    Temat: Re: jak biegnie przedawnienie (3-letnie)
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    P. wrote:
> [...]
    > - czy w/w platnosci NA PEWNO sa przedawnione ?
    > (czy przedawnienie biegnie od/do _konkretnego_ dnia
    > czy jest zaokraglane do miesiaca/roku ?)

    Od konkretnego dnia

    > - na co oni (TP/J.) w przyszlosci moga sie powolac
    > podwazajac/obalajac przedawnienie ?

    Na przerwanie biegu przedawnienia przez uznanie roszczenia (napisałeś,
    że rzeczywiście dług masz, ale w tej chwili nie masz z czego zapłacić,
    prosisz o rozłożenie na raty itp.)

    > - co powoduje, ze czas do przedawnienia przestaje biec ?
    > (bede strzelal: "sadowy tytul wykonawczy/egzekucyjny/...")

    Zzłożenie pozwu do sądu - przysyłane wezwania do zapłaty nie mają
    znaczenia - po ewentualnym wyroku przedawnienie będzie 10 lat.
    Przedawnienie nie uniemożliwia uzyskania wyroku, przed sądem to dłużnik
    musi wykazać się aktywnością i bronić się przedawnieniem. Więc
    ewentualnych pism z sądu lepiej nie unikać i zwracać uwagi na terminy.
    A jeśli chodzi o firmę windykacyjną - oni raczej do sądu nie występują,
    więc wszystko co przychodzi od nich ignorować.

    > - czym moga klienta jeszcze zaskoczyc ? (jesli moga)

    Wyłączeniem telefonu.

    KG

  • 3. Data: 2004-07-22 22:07:29
    Od: "P." <p...@o...pl>

    "kam" ...

    > Od konkretnego dnia

    ... i jak rozumiem DO konkretnego dnia.

    > Na przerwanie biegu przedawnienia przez uznanie roszczenia

    Ale mi chodzilo o "ich" strone, np:
    termin platnosci: 15.04.2001.
    przedawnienie: 15.04.2004r.
    A "oni" mowia, ze np.: 1.1.2004r. zrobili "cos" co przerwalo
    bieg przedawnienia.
    Krotko mowiac, co ONI moga wymyslec/zamieszac
    aby dopiac swego.

    > Zzłożenie pozwu do sądu

    OK.
    Ten sam przyklad:
    termin platnosci: 15.04.2001.
    przedawnienie: 15.04.2004r.

    Czyli oni musza pozew zlozyc _DO_ 15.04.2004r ???
    (i jak przypuszczam, musza o tym poinformowac (poleconym) zainteresowanego)

    > Przedawnienie nie uniemożliwia uzyskania wyroku,

    Aaaa to ciekawostka (jak dla mnie, czyli laika) !!!!
    Wiedza, ze jest przedawnione i MIMO TO ida ze sprawa do sadu ???
    Przeciez to strata czasu i pieniedzy !!!

    > Wyłączeniem telefonu.

    To bylo grane na samym poczatku :-))))

    P.

  • 4. Data: 2004-07-22 22:19:38
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "P." <p...@o...pl> naskrobał/a w

    > Krotko mowiac, co ONI moga wymyslec/zamieszac
    > aby dopiac swego.

    Mogą wnieść pozew do sądu.

    > (i jak przypuszczam, musza o tym poinformowac (poleconym)
    > zainteresowanego)

    Nie muszą.

    > Aaaa to ciekawostka (jak dla mnie, czyli laika) !!!!
    > Wiedza, ze jest przedawnione i MIMO TO ida ze sprawa do sadu ???

    Przedawnienie działa tylko wtedy, gdy pozwany będzię się bronił przy jego
    pomocy.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I have been experimenting with Artificial Stupidity software and I guess it found my
    Internet connection.

  • 5. Data: 2004-07-23 01:30:21
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Goomich wrote:
    > "P." <p...@o...pl> naskrobał/a w

    > Mogą wnieść pozew do sądu.

    > Nie muszą.

    > Przedawnienie działa tylko wtedy, gdy pozwany będzię się bronił przy
    > jego pomocy.

    Nie rozumiem,- piszesz, że nie muszą informować o wniesieniu pozwu, a zaraz
    potem, że pozwany musi bronić się aktywnie przedawnieniem, zeby zadziałało.
    Jak zatem ma to robic, skoro może nie wiedzieć, iz jego sprawa jest
    rozpatrywana, a dowie się o niej (i o wyroku) w następstwie pierwszej
    czynności egzekucyjnych.

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 6. Data: 2004-07-23 03:53:27
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#x> wrote:

    > Zzłożenie pozwu do sądu - przysyłane wezwania do zapłaty nie mają
    > znaczenia -

    Czy odebrane jakiekolwiek listy polecone (przez dłużnika) nie
    przerywają biegu przedawnienia przypadkiem?

    Gdzie można znaleść jakąś podstawę prawną co przerywa bieg
    przedawnienia a co nie?

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 7. Data: 2004-07-23 04:54:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    PAweł wrote:
> [...]
    > Jak zatem ma to robic, skoro może nie wiedzieć, iz jego sprawa jest
    > rozpatrywana, a dowie się o niej (i o wyroku) w następstwie pierwszej

    Pozew, ewentualnie z nakazem zapłaty, od którego w ciągu 14 dni będzie
    mógł wnieść sprzeciw, dostanie z sądu. Wtedy przychodzi czas na obronę.
    A zanim to nastąpi sprawa może trochę w sądzie poleżeć...

    KG

  • 8. Data: 2004-07-23 04:55:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Miernik wrote:
    > Czy odebrane jakiekolwiek listy polecone (przez dłużnika) nie
    > przerywają biegu przedawnienia przypadkiem?

    nie
    chyba że to z sądu :)

    > Gdzie można znaleść jakąś podstawę prawną co przerywa bieg
    > przedawnienia a co nie?

    kodeks cywilny

    KG

  • 9. Data: 2004-07-23 05:45:09
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> naskrobał/a w news:cdq5gj$c6p$2@news.onet.pl:

    > nie
    > chyba że to z sądu :)

    Jakakolowiek czynność przed organem powołonym itd. przerywa bieg
    przedawnieia, więc kiedy trafi do niego w tej sprawie jakiś list, to ten
    bieg jest dawno przerwany.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Analfabeci muszom umzec.

  • 10. Data: 2004-07-23 05:50:50
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> naskrobał/a w news:cdq5gj$c6p$2@news.onet.pl:

    > nie
    > chyba że to z sądu :)

    Jakakolowiek czynność przed organem powołanym itd. przerywa bieg

    Kobieta to nie czlowiek, to zebro.