  • 11. Data: 2008-01-13 11:40:58
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Paweł Staszewski napisał:

    > Tak jasne a co czesto cos wynosisz ze sklepu ?

    Momencik, nie widze zwiazku.

    > Bez przesady.
    > Monitoring jest po to wlasnie zeby nikt nic nie kradl a jak ukradnie
    > zeby bylo wiadomo kto.

    Znaczy - jestem traktowany jako zlodziej? I patrza mi na rece czy nie
    krtadne? No to to juz chyba jest zabronione, ze trasktuje sie obywatela
    jak zlodzieja.

    Moze zaczac nalezy panalizowanie profilaktyczne, jak na "raporcie
    mniejszosci" - wiemy, ze ukradnie - trzeba go aresztowac i wymierzyc kare.

    > A jak sobie wyobrazasz sytuacje np.
    > Mam salon z monitoringiem.
    > 1. Ty sobie do niego wchodzisz.
    > 2. Kazesz mi wylaczyc monitoring.
    > 3. Ja wylacam monitoring
    > 4. ktos inny kradnie w tym momecie cos ze sklepu.

    To jest twoj problem.

    > 5. zatrzymuje was wszystkich w sklepie wraz z Toba jako glownego
    > podejrzanego.

    Ograniczasz mi bezpodstawnie wolnosc? To ja wzywam policje i oni juz ci
    wytlumacza, co zlego zrobiles.

    > Powiedz mi co ogranicza ta kamera ? przeszkadza Ci w chodzeniu ?
    > Przytlacza Cie ?
    > Czujesz sie osaczony ?

    tak, czuje sie osaczony, a do tego wiem, ze ktos gdzies nagrywa kazdy
    moment mojej wizyty, a ja sobie nei zycze byc nagrywanym gdy drapie sie
    po dupie...

    > Ok a czy jak idziesz chodnikiem to kazesz wszystkim przechodzacym obok
    > nie patrzec na siebie ?

    Momencik, ja mowie o nagrywaniu - czy kazdy z tych przechodniow idzi ei
    mnie nagrywa?

    > No bez przesady.

    A wlasnie ze z odrobina zasmazki ;)

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 12. Data: 2008-01-13 11:41:00
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Dobra, zmieńmy pytanie:
    >
    > Jaka jest podstawa prawna, umożliwiająca montaż monitoringu takich rzeczy
    > jak kamery i mikrofony w np. sklepie?

    Nie ma.

  • 13. Data: 2008-01-13 11:42:29
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Mis Puchatek <a...@a...pl> writes:

    > Ale to nadzuycie? Ogranicza moje swobody obywatelskie chyba, nie?

    On zarządać *może*, tylko że sklep może (grzecznie) jego żądanie
    zignorować bo przecież on *nie musi* wchodzić do tego sklepu.

    Znacznie ciekawszym "problemem" prawnym jest "tajny monitoring" czyli
    "nagrywanie wizerunku" bez jakiegokolwiek ostrzeżenia, przed
    jakimkolwiek ostrzeżeniem nawet jeśli kamer można się "dopatrzeć" bo
    są (w większości) widoczne.

    IMHO jeśli sklep *z góry* "ostrzega" że będziesz filmowany/nagrywany
    przez monitoring to jest całkiem solidnie kryty i niezbyt wiele da się
    im zrobić.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Czy wśród ludożerców są jarosze?

  • 14. Data: 2008-01-13 11:43:11
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Heming napisał:
    > Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma.

    Hmmmm... niedobrze zatem. Czyli jesli znajdzi esie jakis zapis prawny
    chroniacy mnie przed okiem kamery, to osoba, kotra nei wylaczy
    monitoringu popelni przestepstwo lub wykroczenie? :)

    Trzeba poszukac.

    Mis Puchaty

  • 15. Data: 2008-01-13 11:44:04
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Big Jack napisał:

    > żądać - zawsze, ale twoje żądanie
    > będzie zlane. I dobrze

    Dlaczego uwazasz, ze dobrze? Z ciekawosci pytam...

    Odpowiedz uzasadnij.

    Mis Puchaty

  • 16. Data: 2008-01-13 11:45:57
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Trzeba poszukac.

    Tez nie znajdziesz. Kwestia jest po prostu nieuregulowana.

  • 17. Data: 2008-01-13 11:46:32
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Andrzej Adam Filip napisał:

    > On zarządać *może*, tylko że sklep może (grzecznie) jego żądanie
    > zignorować bo przecież on *nie musi* wchodzić do tego sklepu.

    ale ma prawo wejsc do tego sklepu :)

    > IMHO jeśli sklep *z góry* "ostrzega" że będziesz filmowany/nagrywany
    > przez monitoring to jest całkiem solidnie kryty i niezbyt wiele da się
    > im zrobić.

    No a jesli nie ostrzega, a kamery sa niewidoczne?

    Z reszta kamrey mnogabyc widoczne, ale ja moge nei wiedziec,ze to np.
    kamera?

    (zanim ktos zacznie sie burzyc jak to nie widzisz to glupi jkestews - to
    zapytam, czy jest w stanie rozpoznac wszystkie 100% kamer montowanych w
    sklepach).

    Mis Puchaty

  • 18. Data: 2008-01-13 11:48:00
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Heming napisał:
    > Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tez nie znajdziesz. Kwestia jest po prostu nieuregulowana.

    A coz kamerami w przebieralniach? Podsobno był z tego dym - jak było to
    umotywowane?

    Druga rzecz zalozmy, ze powstalaby inicjatywa ustawodawcza i zostaloby
    to uregulowane - wtedy sklep nie moglby, ale musial sie dostosowac do
    takich przepisów.

    Mis Puchaty

  • 19. Data: 2008-01-13 11:53:17
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > Dlaczego uwazasz, ze dobrze? Z ciekawosci pytam...
    >
    > Odpowiedz uzasadnij.
    >

    > Mis Puchaty
    Wiekszosc ludzi uzna ze to dla ich bezpieczenstwa tak samo i ja.
    A co powiesz na zdjecie z fotoradaru ??
    tez kazesz powylaczac wszystkie fotoradary ?
    A co z monitoringiem miejskim ??
    kazesz powylaczac wszystkie kamery ?
    to niech Ci ukradna wtedy auto sie przekonasz.

    A tak juz by the way jesli bylbym wlascicielem sklepu i chcialbys abym
    wylaczyl monitoring to powiedzialbym ci zebys wyszedl jesli nie zyczysz
    sobie aby moj monitoring cie nagrywal.
    Tez mam prawo do tego.

    Chlopie nie rob juz u nas Ameryki bo przekonasz sie ze powolywanie do
    sadu za byleco to i tobie na dobre nie wyjdzie.

    .

  • 20. Data: 2008-01-13 11:58:41
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Paweł Staszewski napisał:

    > Wiekszosc ludzi uzna ze to dla ich bezpieczenstwa tak samo i ja.
    > A co powiesz na zdjecie z fotoradaru ??
    > tez kazesz powylaczac wszystkie fotoradary ?

    Fotoradary maja suszarke i robia zdjecie _po_ zlamaniu przepisów.

    Jesli kamera bedzie filnmowac mnie tylko kiedy kradne, to moze byc.
    Zgadzam sie tak jak na fotoradar.

    > A co z monitoringiem miejskim ??
    > kazesz powylaczac wszystkie kamery ?
    > to niech Ci ukradna wtedy auto sie przekonasz.

    Ze monitoring jest nieskuteczny.

    Ale zaraz... chcesz mi powiedziec, ze monitoring miejski nie jest
    regulowany zadna ustawą?!

    Zadnymi regulacjami?!

    > A tak juz by the way jesli bylbym wlascicielem sklepu i chcialbys abym
    > wylaczyl monitoring to powiedzialbym ci zebys wyszedl jesli nie zyczysz
    > sobie aby moj monitoring cie nagrywal.
    > Tez mam prawo do tego.

    Moment, jesli piszesz _mam prawo_ to podaj podsatawe prawną, ok?

    Czekam.

    > Chlopie nie rob juz u nas Ameryki bo przekonasz sie ze powolywanie do
    > sadu za byleco to i tobie na dobre nie wyjdzie.

    Od mojego dobra to ty sie trzymaj z daleka, ok?

    Mis Puchaty