  • 1. Data: 2008-01-12 23:29:27
    Temat: Fałszywe dowody osobiste na potrzeby akcji spec slużb
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    USTAWA z dnia 24 maja 2002 r.
    o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu

    Jest dla mnie absolutnie zrozumiałe, że nalezy chronić akcje specjalne:

    Art. 35.
    1. W związku z wykonywaniem swoich zadań Agencje zapewniają ochronę
    środków, form i metod realizacji zadań, zgromadzonych informacji oraz
    własnych obiektów i danych identyfikujących funkcjonariuszy tych Agencji.
    2. Przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych funkcjonariusze
    Agencji mogą posługiwać się dokumentami, które uniemożliwiają ustalenie
    danych identyfikujących funkcjonariusza oraz środków, którymi posługuje się
    przy wykonywaniu zadań służbowych.
    3. Osoby udzielające Agencji pomocy przy wykonywaniu czynności
    operacyjnorozpoznawczych
    mogą posługiwać się dokumentami, o których mowa w ust. 2.
    4. ABW, z zastrzeżeniem ust. 5, na wniosek upoważnionych organów, służb i
    instytucji państwowych, sporządza i wydaje dokumenty uniemożliwiające
    ustalenie danych identyfikujących funkcjonariuszy i pracowników tych
    organów, służb lub instytucji oraz osób udzielających im pomocy przy
    wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych, a także prowadzi centralny
    rejestr tych dokumentów.
    5. Dokumenty i znaki identyfikujące osoby posługujące się nimi jako
    funkcjonariuszy lub pracowników organów, służb lub instytucji państwowych

    aby funkcjonariusz przeprowadzający akcję specjalną był wiarygodny,
    dokumenty te są od strony rejestrów państwowych zapewne wprowadzone tam
    gdzie trzeba, aby były "legalne" dla figurantów, ale zastanawia mnie
    kwestia statystyki publicznej...

    rejestr PESEL jest sobie i jest tam ileśtam obywateli PL
    wg stanu na 31.XII.2006 ludności było: 38125479 [www.stat.go.pl]

    ciekawe czy w tej liczbie są także "wirtualne" osoby stworzone na podstawie
    przepisów jak wyżej ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2008-01-12 23:38:25
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
    > USTAWA z dnia 24 maja 2002 r.
    ciach
> [...]
    > wg stanu na 31.XII.2006 ludności było: 38125479 [www.stat.go.pl]
    >
    > ciekawe czy w tej liczbie są także "wirtualne" osoby stworzone na podstawie

    dowod to pikus gorzej z prawem jazdy czy paszportem. poztym tych
    "lewych" obywateli moze byc z 1k moze 2k...

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 3. Data: 2008-01-12 23:49:23
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 13 Jan 2008 00:38:25 +0100, SlawcioD napisał(a):

    > dowod to pikus gorzej z prawem jazdy czy paszportem. poztym tych
    > "lewych" obywateli moze byc z 1k moze 2k...

    1000 czy 2000 ludzi to trochę większa wioska, więc ciekaw jestem, czy ta
    liczba, która nigdy nie zostanie podana do wiadomościpublicznej z racji
    ochrony ustawą z nałożoną klauzulą "ściśle tajne" fałszuje oficjalną liczbę
    statystyczną...

  • 4. Data: 2008-01-13 03:09:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

    > Jest dla mnie absolutnie zrozumiałe, że nalezy chronić
    > akcje specjalne:

    Takimi sposobami?
    To jaka jest wiarygodność dokumentów wystawiana przez Państwo gdy ono
    samo je fałszuje ?

    [..]
    > ciekawe czy w tej liczbie są także "wirtualne" osoby stworzone na podstawie
    > przepisów jak wyżej ?

    Jak znam życie to generują numer losowo i pewnie w ten sposób wpieprzają
    kogoś w kłopoty.

    Już dawno mówiłem, że od kiedy policjanci zaczęli chodzić w kominiarkach
    to państwo - tworzone przez wszelakie władze - stało się zwykłą bandycką
    grupą, a nie wspólnotą obywateli.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2008-01-13 07:03:18
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Arek pisze:

    > Takimi sposobami?
    > To jaka jest wiarygodność dokumentów wystawiana przez Państwo gdy ono
    > samo je fałszuje ?
    ciach
    > Już dawno mówiłem, że od kiedy policjanci zaczęli chodzić w kominiarkach
    > to państwo - tworzone przez wszelakie władze - stało się zwykłą bandycką
> [...]
    to podaj inny sposob na ochrone funkcjonariuszy i ich rodzine gdy
    dzialaja w srodowisku wysokiego ryzyka (zorganizowana przestepczosc czy
    afery gospodarcze)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 6. Data: 2008-01-13 08:59:08
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Jak znam życie to generują numer losowo i pewnie w ten sposób wpieprzają
    > kogoś w kłopoty.

    Nie mogą generowac losowo całego numeru, bo zawiera on w sobie sumę
    kontrolną.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 7. Data: 2008-01-13 09:02:26
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 13 Jan 2008 09:59:08 +0100, KsZZysiek napisał(a):

    > Nie mogą generowac losowo całego numeru, bo zawiera on w sobie sumę
    > kontrolną.

    Zakładając, że na lewych papierach funkcjonariusz nie gania po urzędach i
    nie wypełnia formularzy - nie widać w tym problemu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 8. Data: 2008-01-13 15:34:14
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał
> [...]
    > wg stanu na 31.XII.2006 ludności było: 38125479 [www.stat.go.pl]
    >
    > ciekawe czy w tej liczbie są także "wirtualne" osoby stworzone na

    Sam jestem ciekawy? Drogi są trzy: są tu uwzględnieni; nie są wliczani, ale
    mają unikalne numery niezajęte przez innych; mają numery innych osób
    faktycznie istniejących

  • 9. Data: 2008-01-13 15:37:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał
    > Takimi sposobami?
    > To jaka jest wiarygodność dokumentów wystawiana przez Państwo gdy ono samo
    > je fałszuje ?

    Każde państwo zapewnia sobie taką możliwość, jak możnaby inaczej prowadzić
    akcję specjalne, chronić niektóre osoby przed zamachem, zemstą itd... Nie
    mówię tu tylko o funkcjonariuszach, ale i o świadkach koronych itd.

  • 10. Data: 2008-01-13 15:42:19
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Każde państwo zapewnia sobie taką możliwość, jak możnaby inaczej prowadzić
    > akcję specjalne, chronić niektóre osoby przed zamachem, zemstą itd... Nie
    > mówię tu tylko o funkcjonariuszach, ale i o świadkach koronych itd.

    W ogóle nie powinno się takich rzeczy funkcjonariuszom umożliwiać. Jeśli
    mają bowiem oni bronić prawa, to absolutnie nie powinno im być wolno go
    naruszać - również na mocy ustaw, które dają im uprawnienia wyższe, niż
    zwykłym Policjantom.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com