  • 91. Data: 2008-01-13 15:57:55
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Any User napisał:

    > Trudno powiedzieć, gdyż nie wiadomo przede wszystkim, co w danym
    > markecie się znajduje. Ale generalna zasada jest taka, że im bardziej
    > prymitywna kamera, tym paradoksalnie trudniej ją zagłuszyć.

    Pytanie prawne: czy zagluszanie kamer, rejestrujacych moj wizerunek, za
    pomoca urzadzenia (troche sf) zagluszajacego obraz na kamerach w
    odleglosci 10--12 m ode mnie jest niezgodne z istniejacym obecnie prawem?

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 92. Data: 2008-01-13 16:00:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał
    > Czy moge zgodnie z prawem nakazac wylaczenie monitoringu, kamer itp?

    Nie możesz -. każdy może Cię nagrywać, z wyłączeniem Twojego domu i innych
    miejsc do których on nie ma dostępu.
    Mógłbyś tylko wytoczyc sprawę, gdyby np. rozpowszechniali takie nagrania z
    Tobą w roli głownej, ewentualnie.

  • 93. Data: 2008-01-13 16:06:39
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    > miejsc do których on nie ma dostępu.
    > Mógłbyś tylko wytoczyc sprawę, gdyby np. rozpowszechniali takie nagrania z

    No ale jak osoba nagrywana bedzie miala ustaniowiony regulamin to co
    wtedy? :D

    Jacek

  • 94. Data: 2008-01-13 16:07:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > O widzisz, poruszyles kolejny ciekawy temat - chce wejść do MediaMArktu w
    > kominiarce, ochrona mnie nie chce wpuścić. Mogą?

    Nie. Nie ma zakazu chodzenia w kominiarkach.

  • 95. Data: 2008-01-13 16:10:04
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    wiadomości news:ijip55-34f.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Brednie.
    >
    > Orchoniarzyna nie jest uprawniony do legitymowania klientów.

    Odpowiem po twojemu:

    Brednie.

    Orchoniarzyna jest uprawniony do legitymowania klientów.

  • 96. Data: 2008-01-13 16:10:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dlatego wezwe patrol, zeby bylo wiadomo co kto moze. :) Znaczy jak
    > ochronka nie pokaze mi licencji i nie bedzi echciala wpuscic. Bo jak
    > pokaze licencje to ja juz wiem, ze to moj swiadomy wybór.

    Ochrona nie ma obowiązku okazania Ci licencji, bo jej posiadać nie musi.
    Musi mieć identyfikator w widocznym miejscu. Bez tego nie jest ochroną,
    tylko pracownikiem sklepu. Jak będzie ochroną, a Ty odmówisz podania
    personaliów, to popełnisz wykroczenie. Inna sprawa, ze dokumentu tożsamości
    obowiązku mieć nie musisz, a ochrona nie ma możliwości zweryfikowania
    podanych przez Ciebie danych.

  • 97. Data: 2008-01-13 16:10:51
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie. Nie ma zakazu chodzenia w kominiarkach.

    No ale wg panujacej tutaj opini wiekszosci, wlasciciel MM moze przeciez
    w swoim regulaminie umiescic zapis ze do sklepu nie wolno wchodzic w
    kominiarkach :)

    Jacek

  • 98. Data: 2008-01-13 16:13:11
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Heming pisze:

    > Orchoniarzyna jest uprawniony do legitymowania klientów.

    Sama kurtka z napisem ochrona nie uprawnia do legitymowania klientow.
    Problem oczywiscie lezy gdzie indziej. Ochroniarz nie ma prawnej
    mozliwosci zweryfikowania Twoicha danych, bo przeciez nie ma obowiazku
    noszenia dokumentow tozsamosci przy sobie :D

    Jacek

  • 99. Data: 2008-01-13 16:15:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Nikt nie będzie Ciebie legitymował, ponieważ sklep nie jest takim
    > miejscem. Uprawnienie to określa się - na podstawie ustawy - w planach
    > ochrony i dotyczy rafinerii, banków, kolei, etc.

    Polemizował bym ze słowem "nikt". Normalnie oczywiście ochrona nie
    legitymuje kupujących, bo i po co miała by to czynić. Faktycznie ustawa o
    Ochronie osób i mienia upoważnia (art. 36.1.1) ochronę do tego. To zdanie
    jest tam dość niefortunnie skonstruowane, bo o wiele czytelniej by było,
    jakby legitymowanie było w osobnym punkcie. Ale konstrukcja "oraz"
    powoduje, ze ochrona ma prawo do ustalania uprawnień nie tylko w celu
    ustalania uprawnień na obszarach chronionych.

  • 100. Data: 2008-01-13 16:16:12
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik castrol napisał:

    > No ale wg panujacej tutaj opini wiekszosci, wlasciciel MM moze przeciez
    > w swoim regulaminie umiescic zapis ze do sklepu nie wolno wchodzic w
    > kominiarkach :)

    a z obandazowaną twarzą? :)

    Mis Puchaty