  • 141. Data: 2008-01-13 17:38:42
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Heming napisał:
    > Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > [cut]
    >

    > "§ 1. Rozporządzenie reguluje szczegółowy tryb działań pracowników ochrony,
    > polegających na: [...]
    > 2) _legitymowaniu osób w celu ustalenia ich tożsamości_ [...]"

    Moment, ale tak jak stawiasz sprawe, toznaczy,m ze siedzac w parku moze
    podejsc do mnie ochronka z biedronki i mnie wylegitymowac.

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 142. Data: 2008-01-13 17:40:24
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Moment, ale tak jak stawiasz sprawe, toznaczy,m ze siedzac w parku moze
    > podejsc do mnie ochronka z biedronki i mnie wylegitymowac.

    Jesli jest obiektem chronionym przez pracownikow ochrony to tak.

  • 143. Data: 2008-01-13 17:48:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:vasp55-llf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Wg. mnie umieszczenie tego w jednym punkcie oznacza, że ustawodawca miał
    > na myśli obszary o ograniczonym dostępie.

    Nie wiem, co miał na myśli, ale ujął to w taki sposób, ze ochrona ma prawo
    do legitymowania.

    > Polemizowałbym.
    > Jest jakieś orzecznictwo w tym temacie? Albo choć kompetentne komentarze?

    Praktyka jest taka, ze legitymują w razie potrzeby. Czyli przykąłdowo po
    złapaniu na kradzieży. Po stwierdzeniu, że coś zniszczyłeś.

  • 144. Data: 2008-01-13 17:49:55
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    wiadomości news:uurp55-klf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    [cut]

    W ogole nie zgadzam sie z zawezajaca interpretacja art. 36 ustawy, bo gdyby
    bylo tak jak twierdzisz Ty i Olgierd, to przeciez pkt 1 ust 1 tego art. nie
    brzmialby tak jak brzmi, a zamiast wyrazenia "oraz legitymowania osób, w
    celu ustalenia ich tożsamości" byloby "oraz legitymowania osób, w celu
    ustalenia ich _uprawnien_". Lektura roporzadzenia utwierdza mnie w tym
    przekonaniu.

  • 145. Data: 2008-01-13 17:54:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Staszewski pisze:

    > Ale pisalem ze musi byc informacja o fakcie nagrywania.
    > I tez jestem za tym ze musi byc.

    Zasadniczo nie musi.

    [ciach]

    > Rozumiem czyli Ty jak wejdziesz w strefe np. militarna bo byly dni
    > otwarte ale z zachowaniem "braku mozliwosci fotografowania" to Ty i tak
    > zrobisz zdjecie ?

    Jeśli ktoś udostępnia jakiś obiekt do oglądania osobom postronnym to
    albo popełnia przestępstwo, albo obiekt ten nie podpada pod ustawę o
    informacjach niejawnych i można go fotografować do woli.

    > Chcesz sprawdzic Swoja wolnosc ?
    > Lec do stanow i tam gdzie podobno jest wolnosc podejdz do strefy

    ROTFL

    USA i wolność?

  • 146. Data: 2008-01-13 17:56:38
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Praktyka jest taka, ze legitymują w razie potrzeby. Czyli przykąłdowo po
    > złapaniu na kradzieży. Po stwierdzeniu, że coś zniszczyłeś.

    Czy po zlapaniu na kradziezy nie powinni wezwac policji?

    Mis Puchaty

  • 147. Data: 2008-01-13 18:16:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    >Jak będzie ochroną, a Ty odmówisz podania personaliów, to popełnisz
    >wykroczenie.

    Jesteś pewien, bo ja nie do końca. Po pierwsze w kw to akurat wykroczenie
    jest w rozdziale "przeciwko instytucjom państwowym", więc nie wiem, czy nie
    należałoby interpretować tego wykroczenia całościowo, tzn. w kontekście tego
    rozdziału w jakim się znajduje, a nie tylko jednego paragrafu. Ochrona
    organem ani instytucją państwową nie jest.
    Po drugie, ciekawe dlaczego w ustawie o ochronie to uprawnienie zapisano ze
    spójnikiem "i" "ustalania prawa do przebywania"... Czy nie należy
    wnioskować, że legitymowanie dozwolone jest tylko i wyłącznie łącznie ze
    sprawdzeniem uprawnień, a więc np. na terenach zamkniętych etc.??

  • 148. Data: 2008-01-13 18:19:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Co do drugiego to faktycznie jest tam "oraz" a nie "i", ale dalej zastanawia
    mnie dlaczego jest to w jednym punkcie.

  • 149. Data: 2008-01-13 18:20:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał
    > Czy po zlapaniu na kradziezy nie powinni wezwac policji?

    nie mają obowiązku nawet jej zawiadamiać, chyba że dokonali ujęcia osoby a
    nie tylko stwierdzili.

  • 150. Data: 2008-01-13 18:27:22
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał
    >
    > nie mają obowiązku nawet jej zawiadamiać, chyba że dokonali ujęcia osoby a
    > nie tylko stwierdzili.

    czyli jak kogos zlapali to musza wezwac policje?

    przepraszam, za takie pytania, ale dla mnie "zlapanie na kradziezy"
    oznacza tez zatrzymanie...

    Mis Puchaty