  • 1. Data: 2005-11-22 12:12:22
    Temat: Czy każdy policjant może chodzić w kominiarce?
    Od: "Quasim" <z...@p...fm>

    Pytanie nietypowe ale na Marszu Równości widziałem kilku policjantów z
    oddziałów prewencji w kominiarkach (chodzi mi o tych panów z tarczami)

    Czy kominiarki są na wyposażeniu oddziałów prewencji i jeżeli nie są to czy
    mogą zakładać ubiór który nie jest w spisie wyposażenia.
    Czy możne gdzieś to sprawdzić, w Dz.U. szukałem ale bez skutku.

    Drugie pytanie:
    Czy podczas zatrzymania policjant ma zawsze obowiązek podać nazwisko i numer
    legitymacji?
    Pytanie o nazwisko padło jak policjanci chcieli aresztować osobę dającą
    wywiad przed kamerami; bez odpowiedzi osoba została zabrana (takie pytania o
    nazwisko bez odpowiedzi kończyły się o wiele brutalniej poza kamerami)

    Z góry dziękuję.
    Quasim

  • 2. Data: 2005-11-22 19:55:03
    Temat: Re: Czy każdy policjant może chodzić w kominiarce?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Quasim" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czy kominiarki są na wyposażeniu oddziałów prewencji i jeżeli nie są
    > czy mogą zakładać ubiór który nie jest w spisie wyposażenia.

    Ubiór jest w spisie wyposażenia i mogą go nosić z zgodą przełożonego.
    Niejednokrotnie w kominiarkach nawet występują policjanci operacyjni -
    zwłaszcza gdy działają wspólnie z umundurowanymi (bo inaczej mogło by
    dojść do nieporozumień).

    > Czy możne gdzieś to sprawdzić, w Dz.U. szukałem ale bez skutku.

    To jest gdzieś w jakimś zarządzeniu.

    > Czy podczas zatrzymania policjant ma zawsze obowiązek podać nazwisko
    > numer legitymacji?

    Tak, ale nie koniecznie w chwili rozpoczęcia zatrzymania. Przystępując
    do zatrzymania osoby, policjant jest obowiązany:
    1) sprawdzić czy osoba zatrzymana posiada broń lub inne niebezpieczne
    przedmioty mogące służyć do popełnienia przestępstwa lub wykroczenia
    albo stanowić dowody rzeczowe lub podlegać przepadkowi,
    2) odebrać broń i przedmioty, o których mowa w pkt 1,
    3) poinformować osobę o zatrzymaniu i jego przyczynach oraz uprzedzić
    o obowiązku zastosowania się do wydanych poleceń,
    4) doprowadzić osobę zatrzymaną do jednostki Policji.

    Poza tym istnieje obowiązek nie tyle podania imienia i nazwiska oraz
    numeru służbowego, co okazania na żądanie legitymacji służbowej która
    te dane zawiera. Są dwa wyjątki od tej zasady. Przy kontroli drogowej
    policjant się przedstawia i podaje jednostkę oraz policjanci
    nieumundurowani okazują zawsze legitymację przed przystąpieniem do
    czynności.

  • 3. Data: 2005-11-24 11:32:53
    Od: "R.Przybylski" <r...@o...pl>

    Dnia 22-11-2005 o 13:12:22 Quasim <z...@p...fm> napisał:

> [...]
    >
    > Drugie pytanie:
    > Czy podczas zatrzymania policjant ma zawsze obowiązek podać nazwisko i

    Czy ty poważnie zadajesz to pytanie? A jak sobie wyobrażasz akcję z
    bandziorami w roli głównej, gdzie bandzior wypyltuje i legitymuje
    policjanta? Albo zjebstwo na meczach.... legitymować policjantów. Hehe a
    to dobre, a swoją drogą, bardzo dobrze, że polisi ropedzili tą zgraję
    zbokoli. Demonstrować, że są zbokolami?? Przecież to oczywiśte, że
    spowoduje to reakcję "normalnych" i że może dojść do linczu, więc reakcja
    władz Poznania jest jak najbardziej uzasadniona i basta ;-)

  • 4. Data: 2005-11-24 16:06:29
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    R.Przybylski wrote:

> [...]
    > bandziorami w roli głównej, gdzie bandzior wypyltuje i legitymuje
    > policjanta? Albo zjebstwo na meczach.... legitymować policjantów. Hehe

    Podstawa prawna?

    , a swoją drogą, bardzo dobrze, że polisi ropedzili tą
    > zgraję zbokoli.

    Podstawa prawna?

> [...]
    > że spowoduje to reakcję "normalnych" i że może dojść do linczu, więc
    > reakcja władz Poznania jest jak najbardziej uzasadniona i basta ;-)

    Przypominam, że grupa nazywa się pl.soc.prawo.

  • 5. Data: 2005-11-25 07:16:52
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Przypominam, że grupa nazywa się pl.soc.prawo.

    Podstawa prawna ?

  • 6. Data: 2005-11-25 11:04:33
    Od: "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Przypominam, że grupa nazywa się pl.soc.prawo.

    A aktualna wladza "Prawo i Sprawiedliwosc". :))

    Krzysiek Rudnik