  • 1. Data: 2005-11-22 08:11:16
    Temat: darowizna
    Od: "Bartek" <b...@N...torun.org.pl>

    Czesc,
    Jestem wspolwlascicielem samochodu ktorego pierwszym wlascicielem jest moj
    ojciec, chce podarowac auto szwagrowi ale wlasciciel pierwszy tzn. moj
    ojciec nadal pozostanie wlascicielem pierwszym pojazdu (ze wzgledu na znizki
    w ubezpieczalni). Czy szwagier bedzie musial placic podatek? Jesli tak to
    jak sie go nalicza?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-22 12:11:41
    Temat: Re: darowizna
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@N...torun.org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ojciec nadal pozostanie wlascicielem pierwszym pojazdu (ze wzgledu na
    > znizki w ubezpieczalni). Czy szwagier bedzie musial placic podatek? Jesli

    Normalnie dajesz szwagrowi tylko połowe samochodu ,bo tyle masz czyli
    darowizna o wartości 1/2 wartości rynkowej samochodu i podatek od darowizny
    zgodny z kwotą, stopniem pokrewieństwa, uwzględniający sumę wszystkich
    darowizn od ciebie dla szwagra w ciągu 5 lat..
    Czasami sprzedaż jest tańsza 2%, niz darowizna musisz to przeliczyć.
    mareK

  • 3. Data: 2005-11-24 14:23:53
    Od: "Bartek" <b...@N...torun.org.pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkich darowizn od ciebie dla szwagra w ciągu 5 lat..
    > Czasami sprzedaż jest tańsza 2%, niz darowizna musisz to przeliczyć.

    Czesc,
    Dzieki za odpowiedz. Bylem US sie dowiedziec dokladnie, napisze tutaj bo byc
    moze sie komus przyda.
    Otorz jesli darwizna w przeciagu 5 lat nie przekroczyla 4.900zl to nie placi
    sie podatku i nic nie trzeba zglaszac do US. Darujac komus
    wspolwlascicielstwo samochodu daruje sie jemu 50% wartosci auta wedlug
    cennika eurotaxu.