  • 1. Data: 2004-04-16 18:15:03
    Temat: Czy informowac sad?
    Od: "Jakub" <b...@N...gazeta.pl>

    Sprawa wyglada nastepujaco: Sad wydal wyrok na moja korzysc w sprawie o
    oszustwo. Oskarzony mial w wyznaczonym terminie zaplacic kwote na moja rzecz.
    Do kopii wyroku ktora otrzymalem poczta dolaczona byla prosba abym
    poinformowal sad czy oskarzony wywiazal sie w terminie z tego obowiazku. W
    miedzyczasie minal wyznaczony termin, otrzymalem poczta od sadu kopie listu
    informujacego o tym fakcie i wzywajacy oskarzonego do natychmiastowej
    zaplaty. Dzisiaj w koncu wplynely do mnie pieniadze. Mam w zwiazku z tym
    pytaniem: czy powinienem poinformowac o tym fakcie sad? Wydaje mi sie iz to
    oskarzony powinien tym sie martwic, ale moze sie myle? Zreszta nie pisze nic
    w jakim terminie mam poinformowac sad... Czy jesli nie poinformuje sadu o tym
    fakcie to groza mi jakies konsekwencje? Jesli tak to w jakiej formie mam
    przekazac do sadu ta informacje? Wystarczy zwykłym listem? Z gory dziekuje za
    odpowiedz, moje watpliwosci wynikaja z tego ze primo nie chce mi sie myslec
    jak napisac to pismo no i drugie primo tracic na znaczek i stac w kolejce na
    poczcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jakub

  • 2. Data: 2004-04-16 18:52:24
    Temat: Re: Czy informowac sad?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 16. kwietnia 2004 20:15 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Jakub:

    > zwykłym listem? Z gory dziekuje za odpowiedz, moje watpliwosci wynikaja z
    > tego ze primo nie chce mi sie myslec jak napisac to pismo no i drugie
    > primo tracic na znaczek i stac w kolejce na poczcie.

    A co tu myśleć?

    Ja Miejsce, dnia
    Moje dane

    Sąd taki, owaki
    ulica taka owaka

    Wydział taki owaki

    sprawa: informacja o spłacie należności

    Informuję, że obywatel taki owaki dnia takiego owakiego
    dokonał wpłaty kwoty takiej owakiej na moje konto. Kwota
    ta wynika z wyroku o numerze takim owakim.

    z poważaniem

    JA

    Znaczek kostuje niecałe 4zł, przeżyjesz.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-04-16 19:03:54
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > Znaczek kostuje niecałe 4zł, przeżyjesz.
    Ale dlaczego to on ma te 4 zł zapłacić?? ,
    Imho to niech się powiadamianiem martwi dłużnik.Wystarczająco duzo problemów
    człowiekowi narobił i nie wydaje mi się aby Jakub musiał teraz dbać o jego
    interesy.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2004-04-16 20:47:37
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Feanor wrote:

    > Ale dlaczego to on ma te 4 zł zapłacić?? ,
    > Imho to niech się powiadamianiem martwi dłużnik.Wystarczająco duzo
    > problemów człowiekowi narobił i nie wydaje mi się aby Jakub musiał teraz
    > dbać o jego interesy.

    Korona mu z glowy przeciez nie spadnie. Skoro sad poprosil to mozna
    grzecznosc wyswiadczyc, nawet za cene (?!) 4 PLN i nawet jesli nie musi.
    Oni sobie tam sprawe ladnie zamkna i beda mieli spokoj, bo przeciez nie
    trzeba byc jakos szczegolnie rozgarnietym zeby domyslic sie ze gosc ktory
    jest oszustem bedzie mial taka prosbe sadu w glebokim...

    PS: Zawsze wszystko przeliczasz czy Ci sie oplaca? Jesli taka to wyrazy
    wspolczucia.
    PPS: Nie odpisuj. To kosztuje ;))
    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 5. Data: 2004-04-16 22:46:54
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    Jakub napisał(a):

    > Jesli tak to w jakiej formie mam
    > przekazac do sadu ta informacje?

    Listem poleconym z podaniem numeru rozprawy.

    > Wystarczy zwykłym listem?

    Wlasciwie wystarczy, ale nikt w sadzie takiego listu nie dostarczy tam,
    gdzie trzeba.

    > moje watpliwosci wynikaja z tego ze primo nie chce mi sie myslec
    > jak napisac to pismo no i drugie primo tracic na znaczek i stac w kolejce na
    > poczcie.

    Ale goscia wyslac do wiezienia (po tym, jak ci zaplacil), to ci sie
    chce?? Bo tym wlasnie sie skonczy, jesli nie zawiadomisz sadu o tym, ze
    wywiazal sie z zobowiazania. A sad zobowiazal ciebie do poinformowania
    go o tym fakcie - nie oskarzonego.

    P.S. No chyba, ze ci z wiezienia te forse wyslal - i tak siedzi, wiec
    juz sie nie musisz meczyc.

    A.

  • 6. Data: 2004-04-17 01:32:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 16. kwietnia 2004 21:03 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Feanor:

    > Ale dlaczego to on ma te 4 zł zapłacić?? ,

    ,,Do kopii wyroku ktora otrzymalem poczta dolaczona byla prosba abym
    poinformowal sad czy oskarzony wywiazal sie w terminie z tego obowiazku.''

    Nie wiem, sąd tak chciał. Nie umrze od tego, jeśli zawiadomi sąd, prawda?

  • 7. Data: 2004-04-17 09:28:50
    Od: "Jakub" <b...@g...pl>

    > ,,Do kopii wyroku ktora otrzymalem poczta dolaczona byla prosba abym
    > poinformowal sad czy oskarzony wywiazal sie w terminie z tego obowiazku.''
    >
    > Nie wiem, sąd tak chciał. Nie umrze od tego, jeśli zawiadomi sąd, prawda?

    No tak, ale sad chcial zebym poinformowal czy oskarzony wplacil pieniadze
    _w_terminie_. Nie zrobil tego, sad wyslal do niego upomnienie, a kopie tego
    upomnienia do mnie, wiec wszyscy maja pelna swiadomosc tego ze tak sie nie
    stalo. Skoro termin wplaty minal to czy jestem zobowiazany do
    informowania...? To chyba tak jakby chciec zlozyc PIT po czasie; obowiazuja
    wtedy przeciez juz zupelnie inne procedury! ;-) Ew. czy moge informacje o tym
    fakcie zaniesc do sadu osobiscie? Ma on siedzibe w moim miescie...

    --
    Pozdrawiam,
    Jakub

  • 8. Data: 2004-04-17 09:29:39
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Użytkownik "A.S." <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chce?? Bo tym wlasnie sie skonczy, jesli nie zawiadomisz sadu o tym, ze
    > wywiazal sie z zobowiazania. A sad zobowiazal ciebie do poinformowania

    Niezłe, niezłe...

  • 9. Data: 2004-04-17 22:15:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, Jakub wrote:
    [...]
    >+ To chyba tak jakby chciec zlozyc PIT po czasie; obowiazuja
    >+ wtedy przeciez juz zupelnie inne procedury! ;-)

    A nie, nie. Obowiązują *standarowe* procedury: najpierw
    podatnik *standardowo* składa *standardowy* PIT.

    A później *standardowo* dostaje *standardowe* wezwanie "do
    wyjaśnienia" i kończy się to *standardowym* mandatem :>

    Niestandardowo to może być jak wypełni przesłanki do
    permanentnego nieskładania w terminie, KKS chyba coś tam
    przewiduje na okazje nadzwyczajne ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd