  • 1. Data: 2004-04-16 18:13:25
    Temat: Cło za auto (fałszerstwo)
    Od: "Black Op" <k...@o...pl>

    W maju 2000 roku kupiłam samochód marki Skoda Favorit (rok produkcji 92) u
    komisanta. Samochód był sprowadzony z Niemiec. Importerem był pan X , który
    rejestrował pojazd poraz pierwszy w Polsce. Następnie odsprzedał go panu Y,
    ten z kolei odsprzedał komisantowi, od którego ja kupiłam samochód. W
    sierpniu 2001r. okazało się, że dokumenty celne są sfałszowane, a samochód
    nie jest oclony.
    Sprawa trafiła do prokuratury a auto pozostawiono u mnie za zobowiązaniem. W
    maju 2003 prokuratura umorzyła ślectwo, ustalając iż dane osobowe importera
    nie figurują w komputerowej ewidencji, są fałszywe. Jednocześnie przekazała
    samochód do Urzędu Celnego celem wszczęcia postępowania celnego. W lutym
    b.r. zostało wszczęte z urzędu postępowanie w sprawie uregulowania sytuacji
    samochodu. Adresatami postanowień toczącego się postępowania jestem ja i pan
    Y.
    Jaka powinna być ostateczna decyzja? Jak długo może toczyć się postępowanie
    celne? ( ponoszę dodatkowe koszty garażowania samochodu i opłaty OC ) Jaki
    było orzecznictwo w podobnych sprawach?