  • 1. Data: 2004-04-16 18:30:27
    Temat: KRUS - dzierżawa pola a pobierana renta...
    Od: "Andrzej" <i...@o...pl>

    Witam! Mam ciotkę w wieku 76 lat, która mieszka samotnie i na początku
    ubiegłego roku odziedziczyła w spadku 1.17 ha pola - żeby pobierać dalej
    rentę spisałem z nią umowę dzierżawy tego pola w gminie - umowa jest
    sporządzona z datą 02 czerwca 2003 i jest poświadczona przez wójta gminy, a
    także w gminie znajduje się jej odpis na dzienniku podawczym. Problem w tym,
    że ani ja ani tym bardziej ciotka, nie wiedzieliśmy że trzeba to jeszcze
    zgłosić do ewidencji gruntów w starostwie i do krus'u... I tak by to pewnie
    dalej wisiało, gdyby nie jakieś druki do rejestracji gospodarstwa - które mi
    przyniosła ciotka parę dni temu, żebym z tym poszedł i to załatwił. Tam się
    dowiedziałem o tej całej "machinie", którą jest krus. Sprawę przedstawiono
    mi tak, że renta ciotki za okres, za jaki umowa nie była zgłoszona będzie
    podlegać zwrotowi z odsetkami i w ogóle że ciotka jest oszustką, wyłudzaczem
    i Bóg jeszcze jeden wiem kim... :((( W krusie natomiast dowiedziałem się że
    oni uznają umowę za wiążącą od dnia zgłoszenia do nich i nic wcześniej nie
    ma mocy prawnej i im szybciej to zgłosimy tym mniejsza będzie kara...
    Mam pytanie - czy krus ma taki przepis? Czy faktycznie umowa sporządzona w
    urzędzie państwowym dla drugiego urzędu może być nieważna??? Przecież to
    jest tylko nie dopełnienie obowiązku zgłoszenia - ale umowa jest - tak mi
    powiedział znajomy prawnik - JAK NAJBARDZIEJ WIĄŻĄCA! Dlaczego oni chcą się
    wyżywać i zabierać tą marną rencinę człowiekowi w podeszłym wieku - Bogu
    Ducha winnemu???

    Ja doszedłem tylko do jednego wniosku na razie - to jest pojmowanie
    sprawiedliwości w tym kraju... :(((

    Pozdrawiam.

    Andrzej
    GG: 5293541 i...@o...pl