  • 1. Data: 2008-08-30 13:15:48
    Temat: a zrzuty ekranu?
    Od: m...@g...com

    hymm a jeszcze jedno, jak to jest z zrzutami ekranu z portalu (portal
    prezentuje zdjęcie, a ktoś robi zrzut ekranu razem z całym portalem).
    Przecież robiąc zdjęcie np. czyjegoś obrazu na wystawie nie naruszamy
    jego praw autorskich.

  • 2. Data: 2008-08-30 18:14:43
    Temat: Re: a zrzuty ekranu?
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 30 Sie, 15:15, m...@g...com wrote:
> [...]
    > prezentuje zdjęcie, a ktoś robi zrzut ekranu razem z całym portalem).
    > Przecież robiąc zdjęcie np. czyjegoś obrazu na wystawie nie naruszamy

    Na jakiej uczelni takie pytania daja w kampaniach wrzesniowych?

  • 3. Data: 2008-08-30 23:36:37
    Od: m...@g...com

    On 30 Sie, 20:14, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

    > Na jakiej uczelni takie pytania daja w kampaniach wrzesniowych?

    Nie mam pojęcia, ale nie chciałbym tam trafić :) Pytam z czystej
    ciekawości. Ktoś wrzuca fotkę na portal - jest jej właścicielem - ja
    robię zrzut ekranu. Analogiczna sytuacja z zwykłymi zdjęciami jakiś
    tworów artystycznych.

    gdyby to było do kampanii wrześniowej to bym siedział w książkach i
    rył, a nie po grupach się szlajał :) trafiło mnie że ciekaw jestem, a
    od praw autorskich nie znam nikogo.

  • 4. Data: 2008-08-31 12:42:06
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 31 Sie, 01:36, m...@g...com wrote:
    ) trafiło mnie że ciekaw jestem, a
    > od praw autorskich nie znam nikogo.

    No to trzeba przeczytac. I potem poszperac w archwium.

  • 5. Data: 2008-09-01 06:31:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2008, m...@g...com wrote:

> [...]
    > prezentuje zdjęcie, a ktoś robi zrzut ekranu razem z całym portalem).
    > Przecież robiąc zdjęcie np. czyjegoś obrazu na wystawie nie naruszamy

    Hola.
    ROBIĄC ZDJĘCIE rzeczywiście IMO nie przekraczamy "dozwolonego użytku".
    A co dalej chcemy zrobić z tym zdjęciem, że tak spytam? ;)
    Nie mylisz aby robienia zdjęcia obrazowi z robieniem zdjęcia obrazowi
    którego okres ochrony P.A. już upłynął, dajmy na to jakiejś Mony
    Lisy?

    Jak sobie zrobisz "zrzut ekranu z portalu", to de facto nie zrobisz
    nic innego, co Twój komp JUŻ robi... bo niby czym innym jest treść
    pamięci karty graficznej?
    Pytanie co z tym "zrzutem" robi się dalej.
    Cytat? ;) - AFAIR wolno :)

    BTW: co najmniej sporna jest "autorskość" samego zdjęcia obrazu,
    jeśli oczywiscie obraz nie stanowi tylko części kompozycji.
    IMHO jest to zdecydowanie "porządne rzemiosło", zero miejsca na
    "twórczość" (to po prostu będzie nieumiejętne zrobienie zdjecia,
    a nie t'f'órczość :]).
    Takie zdjęcie jest po prostu kopią obrazu.
    Kserokopiarkę zastępuje aparat i drukarka :)

    pzdr, Gotfryd