  • 11. Data: 2014-10-13 21:07:19
    Temat: Re: Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:44:10 +0200, Danusia napisał(a):

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > UE potrafiła już wymusić stosowanie prawa europejskiego wobec amerykańskich
    > firm udostępniających swe usługi na terenie Europy.

    ale to jest fikcja!
    Jesli szukasz czegoś w www.google.pl to masz informację, ze niektóre wyniki
    zostały usunięte.
    Jesli siedząc w Polsce przeniesiesz się wirtualnie do USA co nie jest
    trudne i stamtąd używasz www.google.com to masz wszystkie wyniki jakie
    google zindeksowało, również te usunięte z europejskich wersji
    wyszukiwarki.

    Również masz różne rosyjskie wyszukiwarki.

  • 12. Data: 2014-10-13 21:07:45
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Dnia Thu, 09 Oct 2014 15:43:53 +0200, Krzychu napisał(a):

> [...]
    > reklamy (wchodzisz na allegro i później na innych stronach widzisz
    > reklamy allegro) przetwarza nasze dane osobowe legalnie?

    Legalność przetwarzania danych osobowych ? nawet polska ustawa zezwala na
    przetwarzanie danych ogólnie dostępnych. po co więc udostępniałeś swoje
    dane ?
    Udostępnił je może kto inny ? cóż... to się może zdarzyć

  • 13. Data: 2014-10-16 09:23:07
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 13.10.2014 o 21:07, Karol pisze:

> [...]
    > dane ?
    > Udostępnił je może kto inny ? cóż... to się może zdarzyć

    Stworzyłem coś podobnego do opisanego mechanizmu używanego Google i
    zastanawiam się czy GIODO będzie miało coś przeciw.

    Zbieram unikalny (ale anonimowy) identyfikator użytkownika i dokładną
    geolokalizację, a następnie jestem w stanie stwierdzić czy i kiedy
    użytkownik o danym (anonimowym) id był w określonym miejscu.

  • 14. Data: 2014-10-16 09:28:10
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 16 Oct 2014 09:23:07 +0200
    Krzychu <k...@w...pl.invalid> wrote:

    > Zbieram unikalny (ale anonimowy) identyfikator użytkownika i dokładną
    > geolokalizację, a następnie jestem w stanie stwierdzić czy i kiedy
    > użytkownik o danym (anonimowym) id był w określonym miejscu.

    Zgodnie z ustawą, dane osobowe to takie, które pozwalają na
    identyfikację osoby bez nadmiernego nakładu czasu, sił i środków. Więc
    jeśli rzeczywiście nie da się tego ID powiąząc z konkretnym
    użytkownikiem, tudzież jego miejscem zamieszkania, to nikt nie powinien
    mieć pretensji.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 15. Data: 2014-10-16 13:27:57
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Krzychu <k...@w...pl.invalid> wrote:

> [...]

    jeśli rzeczywiście nie da się tego ID powiąząc z konkretnym
    użytkownikiem, tudzież jego miejscem zamieszkania, to nikt nie powinien
    _____

    A po co wszyscy wymazują pracowicie ze zdjęć i filmów tablice rejestracyjne?
    Dla "cywila" identyfikacja osoby poprzez tablice jest praktycznie
    niemożliwa. No i nie ma domniemania, że właściciel siedzi w pojeździe.

    Aygul

  • 16. Data: 2014-10-16 13:41:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-16 13:27, Ajgul pisze:

    > A po co wszyscy wymazują pracowicie ze zdjęć i filmów tablice
    > rejestracyjne?

    Otóż nie wszyscy, a ci co wymazują - pewnie dla "świętego spokoju".

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 17. Data: 2014-10-17 16:32:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2014, Ajgul wrote:

    > A po co wszyscy wymazują pracowicie ze zdjęć i filmów tablice rejestracyjne?

    Jacy "wszyscy"?
    Jest taki szczegół, którego "przeciętny ludź" może nie brać pod uwagę,
    ale np. duża firma musi się z nim liczyć, szczególnie jeśli ma jakiś
    majątek w innych krajach.
    Skąd wiesz, czy *w którymś* kraju taka tablica nie jest "daną zastrzeżoną"
    dla publikacji?
    Dopóki tam nie pojedziesz, ani np. nie wyślesz swoich towarów handlowych,
    to "oni ci mogą".
    Ale jakbyś był na miejscu, może się np. okazać, że te "dane zastrzeżone"
    leżą na serwerze w ich kraju :P ... i co? Kto je tam umieścił? :>

    > Dla "cywila" identyfikacja osoby poprzez tablice jest praktycznie niemożliwa.
    > No i nie ma domniemania, że właściciel siedzi w pojeździe.

    No i wg *polskiego* prawa to wystarczy.

    pzdr, Gotfryd