  • 91. Data: 2020-01-19 00:39:13
    Temat: Re: Cofanie licznika....
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 21:36, Kris pisze:
    > Licencje jakieś proponujesz czy byle warsztat ma mieć dostęp do
    > cepik? Bo jak byle jaki to działalność na słupa i wpis że Twoje auto
    > ma kręcony licznik. Dowcip taki;)

    Teraz też w ramach dowcipu mogą komuś wpisać mniejszy stan licznika.

    --
    Robert Tomasik

  • 92. Data: 2020-01-19 08:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Pozwoli to zejść z kontrolą paliwa do poziomu kierowcy i samochodu.
    > Obym się mylił

    W sumie ciekawa teoria - znajac apetyt urzedników na dane wszelkiego
    rodzaju - mozesz miec racje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 93. Data: 2020-01-19 09:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Cóż ja Ci poradzę :-)

    > Co to ma wspólnego z cofaniem licznika?

    o kur...
    Ma to tyle ze w jednej chwili masz na liczniku pincet a za chwile 150...
    Miałes to wytłumaczone we fragmencie ktory wyciałes...

    > Czemu bronię? Przepis, jak przepis.

    ach, no tak. Kiedys mowili ze wykonywali tylko rozkazy...

    > Osobiście uważam, że należałoby
    > wprowadzić procedurę odnotowywania zmian tego licznia i karać za jej
    > niestosowanie.

    Jak miałaby wygladac taka procedura?

    > Sam przepis karny w obecnym kształcie jest trudny do
    > realizacji w praktyce.

    No własnie. Przy okazji zrobi kłopot niewinnym ludziom. Prawo nie powinno
    tak wygladac i tak działac! Powinno rozwiazywac problem a nie tworzyc
    kolejny!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 94. Data: 2020-01-19 09:01:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 00:39:17 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Teraz też w ramach dowcipu mogą komuś wpisać mniejszy stan licznika.

    Diagnosta albo policjant

  • 95. Data: 2020-01-19 09:03:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 00:38:27 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Czemu bronię? Przepis, jak przepis. Osobiście uważam, że należałoby
    > wprowadzić procedurę odnotowywania zmian tego licznia i karać za jej
    > niestosowanie.

    Ale tak było. Diagnosta miał obowiązek wpisywać stan licznika podczas przeglądu.
    Więc po co jakąś kolejną procedurę wprowadzać

  • 96. Data: 2020-01-19 10:46:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-19 o 09:03, Kris pisze:

    > Ale tak było. Diagnosta miał obowiązek wpisywać stan licznika podczas przeglądu.
    > Więc po co jakąś kolejną procedurę wprowadzać

    Żeby ci policja samochodu ne zabrała na trasie jako dowód rzeczowy
    bo sobie zegary wymieniłeś. I taka procedura nawet jest.
    Ale jak to z fachowcami z grup internetowych dyskutują ci
    którzy najmniej wiedzą.

    Pozdrawiam

  • 97. Data: 2020-01-19 15:47:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2020 o 09:00, Budzik pisze:

    > o kur...
    > Ma to tyle ze w jednej chwili masz na liczniku pincet a za chwile 150...
    > Miałes to wytłumaczone we fragmencie ktory wyciałes...

    Nie ma zakazu mienia mniej kilometrów, niż się miało. Zakazane jest
    cofanie. Stwierdzenie, że się ma mniej, niż się miało daje podstawy do
    podejrzeń, że ktoś cofnął licznik, ale to wymaga udowodnienia w
    postępowaniu.

    > ach, no tak. Kiedys mowili ze wykonywali tylko rozkazy...

    Bo żołnierz jest od wykonywania rozkazów.

    > Jak miałaby wygladac taka procedura?

    Już tu pisałem. Na dobrą sprawę najprościej, to warsztat, który to
    zrobił wpisuje w dowód rejestracyjny cofnięcie licznika (jest miejsce na
    adnotacje), zaś pierwszy uprawniony (kontrola drogowa, nbadanie
    techniczne albo osobista wizyta w Wydziale Komunikacji, jak ktoś chce)
    wprowadza to do CEPiK.

    > No własnie. Przy okazji zrobi kłopot niewinnym ludziom. Prawo nie powinno
    > tak wygladac i tak działac! Powinno rozwiazywac problem a nie tworzyc
    > kolejny!

    Nie powinno. Ale co ja mogę?! :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 98. Data: 2020-01-19 15:49:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2020 o 09:03, Kris pisze:

    > Ale tak było. Diagnosta miał obowiązek wpisywać stan licznika podczas przeglądu.
    > Więc po co jakąś kolejną procedurę wprowadzać

    Żeby karać sprawców - tak zakładam. mim zdaniem prościej ścigać
    właściciela administracyjnie, niż gościa "z korbką".

    --
    Robert Tomasik

  • 99. Data: 2020-01-19 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > cofanie. Stwierdzenie, że się ma mniej, niż się miało daje podstawy
    > do podejrzeń, że ktoś cofnął licznik, ale to wymaga udowodnienia w

    To takie łatwe powiedziec.
    To troche tak jak ostatnio sie mocno wzbraniałes przed tym zeby
    rowerzysta porysował ci auto chociaz ironicznie probowałem ci wtedy
    powiedziec ze zgłosisz na policje to go złapią...
    Co z tego ze ktos okaze sie niewinny jak mu na pol roku auto zabiora i
    narobia klopotów?

    https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/kontrole-licz
    nikow-przebiegu-nowe-
    przepisy-kara-za-cofniecie-licznika/412jg3h

    juz nawet policja widzi ze coś z tymi przepisami jest nie ten tego...

    > Bo żołnierz jest od wykonywania rozkazów.

    ojapierodole

> [...]
    > miejsce na adnotacje), zaś pierwszy uprawniony (kontrola drogowa,
    > nbadanie techniczne albo osobista wizyta w Wydziale Komunikacji, jak

    Czyli wracaja wszystkie moje watpliwości czyli to ze:
    - majac złe wskazania drogomierza nie robie nikomu krzywdy a panstwo mnie
    sciga
    - nie moge sobie sam wymienic
    - kazdy warsztat musi miec dostep do cepiku

    Tyle komplikacji tylko po to zeby nadal nie rozwiazac problemu...

    > Nie powinno. Ale co ja mogę?! :-)

    Mozesz powiedziec: do dupy to prawo, powinno wygladac tak i tak. Jako
    policjant bede codziennie truł dupe mojemu przełozonemu zeby on truł dupe
    swojemu przełozonemu zeby komendant pisał do posłów zeby zmienili ten
    bubel!
    Zamiast tego piszesz: prawo jak prawo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 100. Data: 2020-01-20 23:51:14
    Od: m...@g...com

    https://www.prawo.pl/prawo/informacje-o-stanie-liczn
    ika-co-pokaze-historia-pojazdu-za-co,497274.html
    No cos jest na rzeczy...