  • 21. Data: 2020-01-09 22:56:18
    Temat: Re: Cofanie licznika....
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-09 o 20:59, Konopny pisze:
    > U nas sa nawet jakie paski wykrywające
    > neodyma przy licznikach wody. Woda tańsza niż auto.

    Możesz coś więcej na ten temat napisać? Nie wiem co to neodym. Czy to
    jest coś takiego co wykryje złodzieja wody, albo oszusta co kombinuje w
    czyimś liczniku wody?

    --
    animka

  • 22. Data: 2020-01-09 23:36:48
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-09 09:02, Marek wrote:
    > https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja
    -kontroluje-kierowcow,998735.html

    > Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli
    > liczmik....

    Jak narazie pewnie nie bo do końca(?) kwietnia można było sobie cofać
    legalnie więc ci bardziej 'ogarnięci' dają sobie radę.

    A co do zasady problem i tak najistotniejszy jest podczas sprowadzania,
    więc dojdzie dodatkowa umowa na słupa podczas trwania której auto straci
    swoje 100 tysięcy i dalej będzie jak jest.

    Za to co się człowiek spoci i nabiega jak podczas badania lub kontroli
    ktoś się machnie o cyferkę to jego.

  • 23. Data: 2020-01-10 00:03:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.01.2020 o 23:36, m4rkiz pisze:
    -kontroluje-kierowcow,998735.html

    > Jak narazie pewnie nie bo do końca(?) kwietnia można było sobie cofać
    > legalnie więc ci bardziej 'ogarnięci' dają sobie radę.

    Cofanie licznika nigdy legalne nie było. Ponieważ stan licznika ma
    realny wpływ na wartość pojazdu (są nawet wzory to uwzględniające), więc
    przy każdej sprzedaży dochodziło ewentualnie do oszustwa. Tylko nikt
    tego w praktyce od wielu lat nie ścigał.

    > A co do zasady problem i tak najistotniejszy jest podczas sprowadzania,
    > więc dojdzie dodatkowa umowa na słupa podczas trwania której auto straci
    > swoje 100 tysięcy i dalej będzie jak jest.

    No ale dalej, to będzie tylko do pierwszego badania technicznego.

    > Za to co się człowiek spoci i nabiega jak podczas badania lub kontroli
    > ktoś się machnie o cyferkę to jego.

    Tu jest inne "słabe ogniwo". Stwierdzenie zmiany (cofnięcia najczęściej)
    licznika, to jedno. Wykrycie sprawcy - to drugie. To wcale nie musi być
    oczywiste. O ile wykazanie, ze sprzedający z cofniętym licznikiem
    samochód oszukuje kupującego i jego ukaranie już było trudne, to
    ustalenie, kto i w którym momencie cofnął licznik już jest bardzo trudne.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2020-01-10 09:39:45
    Od: z <...@...pl>

    Co za różnica? Tu oszust i tu oszust.

  • 25. Data: 2020-01-10 09:40:40
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 09.01.2020 o 20:35, z pisze:

    > Ale nadal nie jest to wyrocznia bo jeżdżą te samochody z większymi
    > przebiegami.
    > To tylko wskazówka za którą kierowcy są zmuszani płacić
    >
    > ALE...
    >
    > Jeśli już musimy z tym żyć to dobrze by było egzekwować tą biurokrację i
    > ścigać oszustów licznikowych.
    >
    > Socjalizm tak ma. Nie poradzisz ;-)

    Dlatego należy wracać do socjalizmu.
    Ty preferujesz system złodziejski?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 26. Data: 2020-01-10 11:16:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 9 Jan 2020 20:26:35 +0100, z napisał(a):

    > A jeśli już to dlaczego akurat to dotyczy tylko pojazdów?
    >
    > Twój komputer powinien mieć licznik (homologowany oczywiście i
    > certyfikaowany dyrektywami)

    Mój komputer akurat mało się przemieszcza, chyba że uwzględnić ruch wirowy
    Ziemi i jej obieg wokół Słońca.
    Nie ma obowiązku zwracania uwagi na stan licznika i nikt nie każe Ci tego
    robić. Rozumiem, że jesteś zwolennikiem wolności, więc dlaczego oburzasz
    się, że inni są zainteresowani tym parametrem?

    > Miałbyś wiedzę ...

    Normalny człowiek coś wie, albo nie wie.
    'Manie' wiedzy to efekt zmagań Mniej niż Zera z językiem polskim, co bardzo
    spodobało się suwerenowi, bo w jego mniemaniu nobilituje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 27. Data: 2020-01-10 19:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > więc przy każdej sprzedaży dochodziło ewentualnie do oszustwa. Tylko
    > nikt tego w praktyce od wielu lat nie ścigał.

    Piszesz o dwóch rzeczach jakby to była jedna...
    Bo to ze sprzedac ze zmnienionym przebiegiem i zatajeniem prawdziwego to
    było oszustwo to jasne.
    Ale czy cofniecie tylko dla siebie rzeczywiście było karalne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 28. Data: 2020-01-10 20:41:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-10 00:03, Robert Tomasik wrote:
    > Cofanie licznika nigdy legalne nie było.

    Oczywiście że było. Sam cofałem.

    > Ponieważ stan licznika ma
    > realny wpływ na wartość pojazdu (są nawet wzory to uwzględniające), więc
    > przy każdej sprzedaży dochodziło ewentualnie do oszustwa. Tylko nikt
    > tego w praktyce od wielu lat nie ścigał.

    Słowo klucz - sprzedaży.

    Drugie słowo klucz - ewentualnie. Ja teścia informowałem że auto ma
    przebieg nieustalony jak kupował moje E39 z przebiegiem coś koło 60kkm
    (po moim zakupie okazało się że każdy moduł miał inne wartości z zakresu
    160-280kkm). A to co za nie zapłacił nie pokryło nawet połowy moich
    inwestycji w to auto bo zapłacił tyle co za założenie gazu i dwa
    komplety dobrych opon.

    > No ale dalej, to będzie tylko do pierwszego badania technicznego.

    Po pierwszym badaniu w kraju auto które miało w DE 300kkm będzie miało w
    CEPIKu 150kkm. A potem ktoś to kupi i będzie jeździł latami.

    Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.

    A interfejs umożliwiający korektę raz na miesiąc w domu do niektórych
    modeli kosztuje tyle co pół litra. Więc to walka z góry przegrana.

  • 29. Data: 2020-01-10 21:09:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 22:56, Animka pisze:

    > Możesz coś więcej na ten temat napisać? Nie wiem co to neodym. Czy to
    > jest coś takiego co wykryje złodzieja wody, albo oszusta co kombinuje w
    > czyimś liczniku wody?

    Neodymem nazywają bardzo silny magnes.
    Niektórzy wynalazcy przykładali taki magnes do licznika wody lub prądu z
    zamiarem zatrzymania obrotów wirnika naliczającego impulsy.
    Nie wiedzieli, że w środku licznika są umieszczone specjalne czujniki,
    które rejestrują takie niecne działania.

  • 30. Data: 2020-01-10 21:14:34
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.01.2020 o 21:09, t-1 pisze:

> [...]
    > Nie wiedzieli, że w środku licznika są umieszczone specjalne czujniki,
    > które rejestrują takie niecne działania.

    taa

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Magiczna_g%C3%B3rka