  • 80. Data: 2020-01-17 17:59:56
    Temat: Re: Cofanie licznika....
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ponieważ nie przyjęto żadnej procedury, to trudno mi powiedzieć, czy
    > ją naruszono.

    Piekne.
    Ale ja cie nie pytam, jakie sa procedury tylko co ci mowi zdrowy
    rozsadek.

    > Ustawodawca zajął takie stanowisko.

    Znowu - ja cie nie pytam co "mysli" ustawodawca.
    Ja cie pytam co ty myslisz? Znaczy bardziej jak powinno być, a tylko
    troche jak jest!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 82. Data: 2020-01-17 23:36:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2020 o 17:59, Budzik pisze:

    > Piekne.
    > Ale ja cie nie pytam, jakie sa procedury tylko co ci mowi zdrowy
    > rozsadek.

    Że nie wiem, co facet powinien zrobić, bo nie napisano. Jak w
    rozporządzeniu będzie, że przykładowo warsztat dokonuj.ący koreksty ma
    dokonać wpisu drogą elektroniczną do CEPIK, zanim wypuści pojazd, to nie
    da się go złapać pomiędzy cofnięciem, a wpisem.

    > Znowu - ja cie nie pytam co "mysli" ustawodawca.
    > Ja cie pytam co ty myslisz? Znaczy bardziej jak powinno być, a tylko
    > troche jak jest!

    Osobiście uważam, ze cofanie licznika jest oszustwem. Z tym, że czasem
    usiłowaniem w przyszłości :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2020-01-17 23:38:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2020 o 08:42, Kris pisze:
    > W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 21:41:00 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Następny :-) NIEUPRAWNIONĄ ingerencję. Powinna być procedura na zmianę.
    >
    > Ale że kto cofa ten licznik wtedy?
    > Pracownik stacji diagnostycznej?

    Przykładowo. Albo warsztat ma uprawnienia do wysyłania korekty do CEPIK.
    Albo ma obowiązek wysłać sam takie zgłoszenie i oczywiście może się
    okazać że wysłał, ale jeszcze nie odnotowali, ale wysłanie musi być
    zanim opuści pojazd. Albo mają obowiązek wbić pieczątkę w adnotacje
    urzędowe, że cofnęli licznik. Możliwości jest z tuzin.

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2020-01-18 10:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > ma dokonać wpisu drogą elektroniczną do CEPIK, zanim wypuści pojazd,
    > to nie da się go złapać pomiędzy cofnięciem, a wpisem.

    Czyli samemu sobie juz tego na podwórku nie bedzie mozna wymienic?
    A wszystkie warsztaty beda musiały miec podłączenie do cepiku, loginy
    etc?
    nie uwazasz ze znowu z armaty do much?

    > Osobiście uważam, ze cofanie licznika jest oszustwem. Z tym, że
    > czasem usiłowaniem w przyszłości :-)

    A kogo sie oszukuje wymieniajac niedziałajacy licznik na inny, kóry ma
    mniejszy przebieg bo taki sie akurat kupiło?

    Niby mowi sie ze najgorsze jest okłamywanie samego siebie...

    Problemem nie jest to ze ktos jezdzi starym sprinterem który zamiast
    dwóch milionów ma milion na liczniku bo tu nie ma zadnej szkody!
    Problemem sa tylko oszustwa w momencie sprzedazy! I to nalezało karac!

    I nikt mi tego nie musi napisac zebym to rozumiał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 85. Data: 2020-01-18 11:58:06
    Od: Konopny <o...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 15:21:20 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > To chyba oczywiste
    > W golfach problem od dawna znany że licznik się zeruje po 300tys km, w niektórych
    fiatach zatrzymuje się na 400tys km itp. Takich rzeczy jest więcej.
    > Durne prawo ktoś wymyślił to takie sytuacje będą.

    To nie durne prawo tylko policaje cymbały bez szkoleń.

    https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/por
    ady/news-licznik-cofniety-o-300-tys-km-a-jednak-nie,
    nId,4251967

  • 86. Data: 2020-01-18 12:33:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 10:59, Budzik pisze:

    > Czyli samemu sobie juz tego na podwórku nie bedzie mozna wymienic?

    Teraz też nie można.

    > A wszystkie warsztaty beda musiały miec podłączenie do cepiku, loginy
    > etc?

    A wszystkie warsztaty cofają liczniki?

    > nie uwazasz ze znowu z armaty do much?

    Zdecydowanie nie. Zwłaszcza, że nie sądzę, by zapotrzebowanie na legalne
    cofanie licznika było jakieś szczególnie duże.

    > A kogo sie oszukuje wymieniajac niedziałajacy licznik na inny, kóry ma
    > mniejszy przebieg bo taki sie akurat kupiło?

    Przyszłego nabywcę pojazdu. Przecie ż ten sam efekt osiągniesz, jak po
    wymianie znajdzie się o tym wzmianka w dowodzie rejestracyjnym.

    > Niby mowi sie ze najgorsze jest okłamywanie samego siebie...

    Ty przykładowo się okłamujesz, że cofanie licznika nie ma znaczenia. To
    ciekawe po co to robią?

    > Problemem nie jest to ze ktos jezdzi starym sprinterem który zamiast
    > dwóch milionów ma milion na liczniku bo tu nie ma zadnej szkody!

    Nie ma. Jego sprawa.

    > Problemem sa tylko oszustwa w momencie sprzedazy! I to nalezało karac!

    Też tak uważam.

    ?

    --
    Robert Tomasik

  • 87. Data: 2020-01-18 21:36:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Przykładowo. Albo warsztat
    >ma uprawnienia do wysyłania >korekty do CEPIK.
    Licencje jakieś proponujesz czy byle warsztat ma mieć dostęp do cepik?
    Bo jak byle jaki to działalność na słupa i wpis że Twoje auto ma kręcony licznik.
    Dowcip taki;)

  • 88. Data: 2020-01-18 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Teraz też nie można.

    Ze co?

    > A wszystkie warsztaty cofają liczniki?

    A kto mowi o cofaniu? Mowimy o wymianie zepsutego na działajacy - prosta
    usługa która zapewne kazdy warsztat wykona bez problemu.

> [...]
    >
    > Przyszłego nabywcę pojazdu. Przecie ż ten sam efekt osiągniesz, jak
    > po wymianie znajdzie się o tym wzmianka w dowodzie rejestracyjnym.

    ROTFL
    Wiesz ze narazasz sie na kpiny w temacie gwałtów...?

    > Ty przykładowo się okłamujesz, że cofanie licznika nie ma znaczenia.
    > To ciekawe po co to robią?

    Ale odpowiedz juz dostałes - liczniki ulegaja awariom, producenci nie
    przewiduja pewnych sytuacji, wypuszczaja buble ktore staja po
    przejechaniu okreslonego dystansu etc.

    > Nie ma. Jego sprawa.

    > Też tak uważam.

    > ?

    No to nie rozumiem dlaczego bronisz obecnych przepisów.
    Przeciez wystarczyłoby samo wpisywanie stanu licznika do cepisu podcza
    kontroli.
    Jezeli kilometry sie nie zgadzaja to kazdy kupujacy bedzie to od razu
    widział w cepiku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 89. Data: 2020-01-18 22:02:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 09:02, Marek pisze:
    > https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja
    -kontroluje-kierowcow,998735.html

    > Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli liczmik....

    Bardzo wysokie sankcje za to przestępstwo wskazują zgodnie ze spiskową
    teorią na ukryty cel wprowadzenia Przepisu.
    Bowiem oprócz publikowanego celu zmiany Prawa, istnieje zazwyczaj cel
    ukryty, ważniejszy od pierwszego.
    Otóż uważam, że jest prawdopodobne, iż posiadanie przez Fiskusa bazy
    danych stanów liczników samochodów, pozwoli jeszcze bardziej kontrolować
    rynek paliwowy, podobno opanowany przez mafie paliwowe.
    A więc, czy nie ma przemytu benzyny, czy olej opałowy nie jest
    przerabiany na napędowy itp.
    Oczywiście w tej chwili chodzi tylko o poziom statystyki, czy już
    opanowano problem czy jeszcze można cisnąć. Następnym krokiem
    zwiększania kontroli, co narzuca się jako oczywista oczywistość, będzie
    obowiązek podawania stanu licznika na stacji benzynowej przy tankowaniu
    Pozwoli to zejść z kontrolą paliwa do poziomu kierowcy i samochodu.
    Obym się mylił.

  • 90. Data: 2020-01-19 00:37:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 21:59, Budzik pisze:

    > ROTFL
    > Wiesz ze narazasz sie na kpiny w temacie gwałtów...?

    Cóż ja Ci poradzę :-)

    > Ale odpowiedz juz dostałes - liczniki ulegaja awariom, producenci nie
    > przewiduja pewnych sytuacji, wypuszczaja buble ktore staja po
    > przejechaniu okreslonego dystansu etc.

    Co to ma wspólnego z cofaniem licznika?

> [...]
    > kontroli.
    > Jezeli kilometry sie nie zgadzaja to kazdy kupujacy bedzie to od razu

    Czemu bronię? Przepis, jak przepis. Osobiście uważam, że należałoby
    wprowadzić procedurę odnotowywania zmian tego licznia i karać za jej
    niestosowanie. Sam przepis karny w obecnym kształcie jest trudny do
    realizacji w praktyce.

    --
    Robert Tomasik