    From: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co zrobić z mamą biorącą za dużo kredytów
    Date: Fri, 10 Nov 2006 14:24:13 +0100

    Problem jest następujący:

    Moja mama (59 lat) ostatnio wpadła w jakiś chorobliwy ciąg brania kredytów.
    Ma rencinę (czy emeryturę) 600 zł i w jakiś dziwny sposób udaje jej się brać
    kolejne kredyty w różnych bankach. W Polsce jest tych kredytów już na kilka
    tys. zł. Ma już problem ze spłatą istniejących, a ciągle bierze nastepne.
    Praktycznie nie ma ona możliwości spłacenia tych kredytów. Lecz, zanim banki
    sie zorientują i BIK zostanie poinformowany, to jeszcze trochę ich
    pozaciąga.

    Dodam, ze mama mieszka za granicą i tam robi dokładnie to samo. Co jakiś
    czas Przyjeżdża do Polski na kilka dni, bierze kolejne np. 2000 zł,
    rozpieprza je na nic w te kilka dni i wraca do siebie. Ustawia sobie
    zlecenie stałe, które nie działa, bo nie ma z czego. Wogóle nie zastanawia
    się, czy jest w stanie spłacić te kredyty.

    Do tej pory nie przejmowałem się zbytnio. Będzie miała problem ze spłatą -
    jej problem, jej życie.

    Natomiast dziś dowiedziałem się, że ktoś zyczliwy podsunął jej myśl, że może
    sobie wziąść jeszcze kredyt na hipotekę swojego mieszkania. Ona się nad tym
    zastanawia. I to mnie przeraziło!

    Nie zrozumcie mnie źle. Nie chodzi o spadek. Niech sobie przepuści
    mieszkanie, majątek. Mnie nic do tego. Jednak boję się sytuacji, w której
    mamusia beztrosko straci mieszkanie, a później ja będę zobowiązany przyjąć
    ją u siebie. Taka sytuacja wogóle nie wchodzi w grę i chciałbym temu
    zapobiec.

    Co mogę zrobić? Czy mogę sam zgłosić taki problem do BIK-u? Jaki jest sposób
    na rozwiązanie takiego chorobliwego zaciągania kredytów. Ubezwłasnowolnienie
    również nie wchodzi w grę, choćby dlatego, że jak powiedziałem, mamusia
    mieszka za granicą.

    Dzięki,
    Łukasz