  • 1. Data: 2002-09-19 20:07:13
    Temat: Co zrobic aby moc pobierac oplate za parkowanie na dzialce ?
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    Jestem wlascicielem dzialki
    ktora przylega do ulicy
    Wlasnie wykonuje parking przed domem
    i chcialbym miec mozliwosc pobierania oplat od parkujacych
    Nie mam zgloszonej dzialalnosci -
    jedynie wynajmuje lokale uzytkowe
    Jakich formalnosci dopelnic aby moc pobierac oplaty
    parkingowe ?

    TB

  • 2. Data: 2002-09-19 21:53:52
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktora przylega do ulicy
    > Wlasnie wykonuje parking przed domem
    > i chcialbym miec mozliwosc pobierania oplat od parkujacych

    A to na jakiej zasadzie wynajmujesz te lokale użytkowe?
    Czy to przypadkiem nie działalność gospodarcza?

    Pozdrawiam
    Wiewióra

  • 3. Data: 2002-09-20 01:06:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Sep 2002, Wiewióra wrote:

> [...]
    >+
    >+ A to na jakiej zasadzie wynajmujesz te lokale użytkowe?
    >+ Czy to przypadkiem nie działalność gospodarcza?

    Nie jest, choć podlega rygorom składania zeznań podatkowych
    podobnie jak DG; ma osobne miejsce w PIT (no i żadnych
    REGONÓW i innych GUSów/ZUSów/... na głowie). Może podlegać
    VAT :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-09-21 21:11:09
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Nie jest, choć podlega rygorom składania zeznań podatkowych
    > podobnie jak DG; ma osobne miejsce w PIT (no i żadnych
    > REGONÓW i innych GUSów/ZUSów/... na głowie). Może podlegać
    > VAT :)

    Widzę, że co kraj to obyczaj. W Łodzi wynajęcie mieszkania nie jest
    działalnością ale lokalu użytkowego tak /jeśli spory lub kilka/. Jest REGON,
    jest obowiązek płacenia ZUS przez właściciela. Czyżby Łódź była inna?

    Wiewióra

  • 5. Data: 2002-09-22 20:56:00
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    [...]
> [...]
    REGON,
    > jest obowiązek płacenia ZUS przez właściciela. Czyżby Łódź była inna?

    Ciekawe jak sa definiowane pojecia: "spory" i "kilka" w roznych rejonach
    kraju

    TB

  • 6. Data: 2002-09-22 21:36:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Sep 2002, Wiewióra wrote:

> [...]
    >+ Widzę, że co kraj to obyczaj. W Łodzi wynajęcie mieszkania nie jest
    >+ działalnością ale lokalu użytkowego tak /jeśli spory lub kilka/.

    W niektórych krajach ;) wynajem jest DG tylko o ile dotyczy
    "składników majątku związanych z DG" (patrz niżej), inaczej
    mówiąc: wynajem budynku wpisanego do ŚT lub innej właściwej
    ewidencji DG stanowi DG.
    Nie dotyczy "składników majątku *przeznaczonych* na DG"
    (przez wynajmującego) - od 'klasyfikacji' płaci się tylko
    podatek od nieruchomości :)

    >+ Jest REGON,
    >+ jest obowiązek płacenia ZUS przez właściciela. Czyżby Łódź była inna?

    Widać w Łodzi obowiązuje inna ustawa o podatku dochodowym
    od osób fizycznych.
    W reszcie kraju art10.1("źródła przychodów").6("najem")
    stanowi:
    ++++
    6) najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym
    charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych
    produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele
    nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z
    wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą,
    ----
    Znane są przypadki wręcz odwrotnego traktowania najmu, tj.
    "uważania przez urząd" że najem składników DG nie jest DG (!),
    patrz:
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=a711edbdd96491ee&rnum=61
    ale to rzeczywiście przesada i dawno nie widziałem :)
    (a powód oczywisty: aby zablokować "topienie" przychodu z najmu
    w stratach z DG).

    Niemniej... Jeśli to nie jest ŚT w DG - to jest osobnym
    źródłem przychodu :)

    Wzmianki:
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=9db2423b12b21cc6&rnum=3
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=33fb28cafb2877a8&rnum=1
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=12cc7be4e3323d15&rnum=76
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=44332dc1b4bde04f&rnum=67

    Pozdrowienia, Gotfryd