  • 21. Data: 2018-10-24 12:39:17
    Temat: Re: Co ze Zdanowską?
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2018-10-22 o 13:18, Olin pisze:

    > Ustawa o pracownikach samorządowych jest teraz częścią Konstytucji?

    Tak ciężko było zajarzyć, że skoro konstytucja określa "Zasady działania
    organów państwa" tzn. "organy władzy publicznej działają na podstawie
    i w granicach prawa", a ustawy to jest właśnie prawo stanowione, to
    nawet jeśli będzie to ustawa dotycząca wywozu śmieci na Księżyc,
    to musi być przestrzegana na terenie państwa, które tą ustawę
    ustanowiło, co w przypadku Zdanowskiej nie jest respektowane.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 22. Data: 2018-10-24 12:52:56
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > Osobliwe myślenie. Na takiej podstawie to dowolne wykroczenie lub
    > przestępstwo jest łamaniem Konstytucji.

    Fakt, nie ma ustawy, że np. obywatel nie może zabić innego obywatela,
    ale "Ustawa o pracownikach samorządowych" będąca aktem prawnym,
    jasno określa, kto może być takim pracownikiem i jeśli kandydat
    nie spełnia postawionych warunków, to nie może nim być, inaczej
    złamałby prawo.

    > A po drugie, przeczytaj sobie co sądzą o sprawie fachowcy:

    Każda opcja polityczna ma swoich "fachowców", więc darujmy sobie
    komentowanie stronniczych opinii. ;-)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 23. Data: 2018-10-24 13:18:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 12:52:56 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > jasno określa, kto może być takim pracownikiem i jeśli kandydat
    > nie spełnia postawionych warunków, to nie może nim być, inaczej
    Ty chyba nie wiesz elementarnych rzaczy o prawie. Oczywiście, że nie ma
    ustawy zakazującej zabijać ludzi. Jest ustawa przewidująca za to karę.

    > Każda opcja polityczna ma swoich "fachowców", więc darujmy sobie
    > komentowanie stronniczych opinii. ;-)

    Widzę że nie zadałeś sobie trudu zajrzenia, więc przytoczę interesujący
    kawałek:
    "Z kodeksu wyborczego wynika jednak że w wyborach może kandydować osoba
    prawomocnie skazana na karę grzywny. Przewodniczący PKW Wojciech
    Hermeliński wskazuje na opinię prawną konstytucjonalisty Krzysztofa
    Skotnickiego z Uniwersytetu Łódzkiego.

    Według Skotnickiego osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu na karę
    grzywny za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego może
    kandydować na urząd prezydenta miasta i może pełnić tę funkcję w razie
    uzyskania mandatu z wyborów.

    Dlaczego? Norma szczególna (kodeks wyborczy) uchyla normę generalną
    (ustawa). Przywołał też drugą zasadę, w myśl której norma późniejsza
    uchyla wcześniejszą. A kodeks został uchwalony później (2011) niż ustawa
    o pracownikach samorządowych (2008). "

    Pan Hermeliński, przewodniczący PKW to twoim zdaniem "stronniczy
    fachowiec"?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2018-10-24 14:08:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 12:52:56 +0200, Marek napisał(a):

    > Każda opcja polityczna ma swoich "fachowców", więc darujmy sobie
    > komentowanie stronniczych opinii. ;-)

    Dobry pomysł, który odnosi się również do komentowania stronniczych trolli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

  • 25. Data: 2018-10-24 14:40:14
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 14:08, Olin pisze:

    > Dobry pomysł, który odnosi się również do komentowania stronniczych trolli.

    Moje opieranie się na zapisach prawa nazywasz stronniczym? Śmieszny jesteś.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 26. Data: 2018-10-24 14:49:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-24 o 14:40, Marek pisze:

    >  Moje opieranie się na zapisach prawa nazywasz stronniczym? Śmieszny
    > jesteś.

    Ale inni też opierają się na zapisach prawa, a że prawo jest niespójne,
    trzeba je interpretować. Ty bierzesz wycinek prawa inni biorą całość.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 27. Data: 2018-10-24 18:53:58
    Od: n...@o...pl

    w <pqpp7r$6ll$1@node2.news.atman.pl>, Marek <t...@f...pl> napisał(-a):

    > Moje opieranie się na zapisach prawa nazywasz stronniczym? Śmieszny jesteś.

    Jako że opierasz się na pojedynczym punkcie jesteś stronniczy albo
    niekompetentny. Możesz sobie wybrać.

  • 28. Data: 2018-10-24 18:57:46
    Od: n...@o...pl

    w <pqpi52$vj8$1@node2.news.atman.pl>, Marek <t...@f...pl> napisał(-a):

> [...]
    > to musi być przestrzegana na terenie państwa, które tą ustawę
    > ustanowiło, co w przypadku Zdanowskiej nie jest respektowane.

    Czyli teraz każdy przestępca łamie Konstytucję, bo nie przestrzega zasad
    państwa prawa.
    Zajmij się może czymś innym niż prawem, może akwarystyka? :)

  • 29. Data: 2018-10-24 19:35:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-10-18 o 18:57, n...@o...pl pisze:

    > Czyli teraz każdy przestępca łamie Konstytucję, bo nie przestrzega zasad
    > państwa prawa.
    > Zajmij się może czymś innym niż prawem, może akwarystyka? :)

    Co Ci te rybki zawiniły? :-)

  • 30. Data: 2018-10-26 13:15:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik nie_ma_emaila napisał w wiadomości grup
    com...
    napisał(-a):

    >Czyli teraz każdy przestępca łamie Konstytucję, bo nie przestrzega
    >zasad
    >państwa prawa.
    >Zajmij się może czymś innym niż prawem, może akwarystyka? :)

    Kazdy jak kazdy.
    Sa wolnosci i prawa obywateli wymienione.

    Prawa do zycia nie ma, jest tylko "Rzeczpospolita Polska zapewnia
    każdemu człowiekowi prawną ochronę życia", wiec to nie morderca lamie
    konstytucje, tylko policja, MSW, rzad, Sejm :-)

    ale taka np
    "Każdemu zapewnia się nietykalność osobistą i wolność osobistą. "
    Jak cie ktos pobije ?

    "Zapewnia się nienaruszalność mieszkania. Przeszukanie mieszkania,
    pomieszczenia lub pojazdu może nastąpić jedynie w przypadkach
    określonych w ustawie i w sposób w niej określony."

    Zlodziej moze cie okrasc, ale bez przeszukania mieszkania :-)

    itd - troche zapisow tam jest, do glebszej analizy :-)

    J.