  • 11. Data: 2018-10-22 11:59:06
    Temat: Re: Co ze Zdanowską?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 10:50:23 UTC+2 użytkownik Olin napisał:

    > Burmistrz Rabki zupełnie nie ma takiego problemu, choć również dostała
    > prawomocny wyrok, ale ona akurat ma piSSdzielskie sympatie, więc suweren
    > nie powinien być zaskoczony:
    > https://natemat.pl/252223,kim-jest-ewa-przybylo-burm
    istrz-rabki-zostala-skazana-prawomocnym-wyrokiem

    Najbardziej szokujące z tego artykułu jest że "Na narty do Rabki-Zdroju jeździ
    Andrzej Duda."
    Tak dalej być nie może.

  • 12. Data: 2018-10-22 12:01:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 11:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Ale biorac pod uwage, ze pierwotna decyzja o wygasnieciu mandatu byla,
    > gdy kara nie byla zatarta ... to NSA za rok powininien uznac, ze sprawa
    > jest bezprzedmiotowa, czy utrzymac decyzje w mocy i dopiero w kolejnych
    > wyborach moze wygrac ?

    ale przy starcie w wyborach to nie przeszkadza, tak mowia przepisy
    (które zreszta PiS sam zmieniał), jedyny problem niejasności dotyczy
    objęcia stanowiska. I tu podważane są 2 rzeczy
    1) skoro można wystartować w wyborach, bo prawo na to pozwala, to
    powinna być możliwość objęcia stanowiska (w sprzeczności są co najwyżej
    przepisy dotyczące urzędników i tu jest spór czy dotyczą one również
    osób z wyboru, czy tylko zatrudnianych na innych zasadach)

    2) jeśli przepis by dotyczył również prezydenta osób z wyboru
    powszechnego, to czy kwestia sprzeczności z aktem aktualniejszym nie
    daje pierwszeństwa temu drugiemu.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 13. Data: 2018-10-22 12:02:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 22 Oct 2018 02:59:06 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Najbardziej szokujące z tego artykułu jest że "Na narty do Rabki-Zdroju jeździ
    Andrzej Duda."

    Pominąłeś Pannę Wannę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

  • 14. Data: 2018-10-22 13:10:05
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > Widzę że wyznajesz zasadę "rzucaj gównem, coś napewno się przyklei".
    > Który zapis Konstytucji jest tu łamany?

    Artykuł 2. Zasada demokratycznego państwa prawnego:
    Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym (..).

    Artykuł 7. Zasady działania organów państwa:
    Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa.

    oraz

    art. 6 "Ustawy o pracownikach samorządowych":
    "Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie wyboru lub powołania
    może być osoba, która spełnia wymagania określone w ust. 1 oraz nie była
    skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
    publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

    Nie wiedziałeś? :P

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 15. Data: 2018-10-22 13:18:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 22 Oct 2018 13:10:05 +0200, Marek napisał(a):

    > art. 6 "Ustawy o pracownikach samorządowych":

    Ustawa o pracownikach samorządowych jest teraz częścią Konstytucji?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 16. Data: 2018-10-22 13:21:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 13:10, Marek pisze:

> [...]
    > oskarżenia
    > publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

    https://www.facebook.com/jerzy.kwasniewski.129/posts
    /10161034142720118

    Takie przykładowe rozebranie prawa w tej sprawie...
    --
    http://zrzeda.pl

  • 17. Data: 2018-10-22 13:22:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Oct 2018 13:10:05 +0200, Marek napisał(a):

    > Nie wiedziałeś? :P

    Osobliwe myślenie. Na takiej podstawie to dowolne wykroczenie lub
    przestępstwo jest łamaniem Konstytucji.
    A po drugie, przeczytaj sobie co sądzą o sprawie fachowcy:
    https://natemat.pl/252223,kim-jest-ewa-przybylo-burm
    istrz-rabki-zostala-skazana-prawomocnym-wyrokiem
    Mnie myślenie Skotnickiego o sprawie Zdanowskiej o wiele bardziej
    pasuje.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2018-10-22 13:27:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:<pqk755$3s0$1@node1.news.atman.pl>...

    To powinna zostać zmieniona i ta ustawa, ale kto by się tym przejmowal
    w państwie bezprawia
    TKM (Tera K* My)

    > 2) jeśli przepis by dotyczył również prezydenta osób z wyboru
    > powszechnego, to czy kwestia sprzeczności z aktem aktualniejszym nie
    > daje pierwszeństwa temu drugiemu.

    No i to już sad będzie rozstrzygal, ale zapisy na razie sa wyraźne -
    kandydować może, pracować na stanowisku nie może.

    Prezes SN bardzo dobrze zna takie dylematy :-)

    J.

  • 19. Data: 2018-10-22 14:13:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > ktoś wyliczył, że ze względu na różne elementy i możliwości odwołań
    > potrwaja ponad rok, a po roku akurat ta kara zostaje zamazana, więc
    > jakby nie ma to większego znaczenia

    Czyli znaczenie ma co będzie między wyborami a zakończeniem procesu
    odwołań - stan "do wyroku sądu".

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2018-10-22 15:34:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 14:13, A. Filip pisze:

    > Czyli znaczenie ma co będzie między wyborami a zakończeniem procesu
    > odwołań - stan "do wyroku sądu".

    Jeśli ktoś się uprze na mnij zasadną interpretację i pójdzie na wojnę,
    to tak, wtedy jakoś we wrześniu (wtedy była opłacona kara) przewinienie
    ulegnie zatarciu. Więc wtedy interpretacje przestaną mieć znaczenie. A
    teraz są różne interpretacje.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl