  • 31. Data: 2018-11-04 14:37:53
    Temat: Re: Co ze Zdanowską?
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-10-22 o 13:10, Marek pisze:

> [...]
    >   Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym (..).
    >
    > Artykuł 7. Zasady działania organów państwa:
    >   Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa.
    >
    > oraz
    >
    >  art. 6 "Ustawy o pracownikach samorządowych":
    >   "Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie wyboru lub
    > powołania
    > może być osoba, która spełnia wymagania określone w ust. 1 oraz nie była
    > skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z
    > oskarżenia
    > publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

    to stary przepis, teraz działa jednolita ustawa Kodeks Wyborczy i tam są
    JEDYNE przesłanki wygaszenia mandatu. Nie wiedziałeś?

    --
    @foe_pl

  • 32. Data: 2018-11-04 14:39:16
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 12:52, Marek pisze:
    >  Fakt, nie ma ustawy, że np. obywatel nie może zabić innego obywatela,
    >  ale "Ustawa o pracownikach samorządowych" będąca aktem prawnym,
    >  jasno określa, kto może być takim pracownikiem i jeśli kandydat
    >  nie spełnia postawionych warunków, to nie może nim być, inaczej
    >  złamałby prawo.

    To będzie Prezydentem Łodzi nie będą pracownikiem. Nie można jej wygasić
    mandatu bo prawo na to nie zezwala. Patrz Kodeks Wyborczy.

    --
    @foe_pl

  • 33. Data: 2018-11-04 15:14:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 14:37:53 +0100, the_foe napisał(a):

    > to stary przepis, teraz działa jednolita ustawa Kodeks Wyborczy i tam są
    > JEDYNE przesłanki wygaszenia mandatu. Nie wiedziałeś?

    I w tymze kodeksie jest zapis, ze ustawe o pracownikach samorzadowych
    sie uniewaznia ?

    Czy taki typowy polsko-pisowski burdel - kandydowac moze, wygrac moze,
    mandatu wygasic nie mozna, a pracowac tez nie mozna ?

    Bedzie piastowac funkcje spolecznie ?

    J.

  • 34. Data: 2018-11-04 15:31:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2018 o 15:14, J.F. pisze:

    > I w tymze kodeksie jest zapis, ze ustawe o pracownikach samorzadowych
    > sie uniewaznia ?

    Pytanie co jest przepisem szczególnym a co ogólnym.

    Shrek.

  • 35. Data: 2018-11-04 18:58:33
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 15:14, J.F. pisze:
    > I w tymze kodeksie jest zapis, ze ustawe o pracownikach samorzadowych
    > sie uniewaznia ?

    w tej ustawie nie ma nic o utracie mandatu, a w ustawie Kodeks Wyborczy,
    na liście przyczyn wygaszenia mandatu nie ma niemożności zostania
    pracownikiem samorządowym. Zdanowska musiałaby utracić bierne prawo
    wyborcze - tak jest napisane wprost, wiec nie zbytnio z czym polemizować.

    --
    @foe_pl

  • 36. Data: 2018-11-04 19:30:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 18:58:33 +0100, the_foe napisał(a):

> [...]
    > pracownikiem samorządowym. Zdanowska musiałaby utracić bierne prawo
    > wyborcze - tak jest napisane wprost, wiec nie zbytnio z czym polemizować.

    Ale jest
[...]

    Czyli mandat ma, a pracownikiem byc nie moze.

    I jak to rozumiec ? Ale to sie wieksi beda zastanawiac :-)
    A zanim sie zastanowia, to sie kara zatrze :-)

    Ale z wyplacaniem pensji to bym poczekal ...

    Umowe o prace podpisuje przewodniczacy rady miasta (gminy ?) ...
    wojewoda moze zaskarzyc ?

    Jest jeszcze jedno wyjscie - sprawdzic oswiadczenia majatkowe, moze da
    sie skazac poraz drugi :-)
    Tylko moze znow na grzywne :-)

    J.

  • 37. Data: 2018-11-04 20:06:38
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 19:30, J.F. pisze:

> [...]
    > wojewoda moze zaskarzyc ?
    >
    > Jest jeszcze jedno wyjscie - sprawdzic oswiadczenia majatkowe, moze da

    no, ale gdzie jest napisane, ze prezydent miasta nie może pełnić swojej
    funkcji społecznie? ;)

    --
    @foe_pl

  • 38. Data: 2018-11-06 14:15:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup

    >no, ale gdzie jest napisane, ze prezydent miasta nie może pełnić
    >swojej funkcji społecznie? ;)

    Jeszcze jedno widze ... a trzeba z nia podpisywac umowe ?
    Wszak juz ma umowe ... tylko czy nie na czas oznaczony ?

    No i wychodzi na to, ze pisowski wojewoda za miekki byl, jakby ja
    wywalil, to by teraz rada miala klopot.
    Ale czy mogl wywalic ?
    Kodeks Wyborczy juz od pewnego czasu obowiazywal, wiec jakos nie widac
    przepisu, na ktory moglby sie powolac.

    I znow panstwo teoretyczne, tylko tym razem w wydaniu PiS :-)

    J.