  • 1. Data: 2018-10-22 17:28:34
    Temat: Skąd to wiedzą
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Skąd na TVN24 wiedzą jakie wyborcy mają wykształcenie?
    Przed chwila to usłyszałam i zobaczylam nawet wykres jaki prezentowano.

    --
    animka

  • 2. Data: 2018-10-22 18:36:32
    Temat: Re: Skąd to wiedzą
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 17:28, Animka pisze:
    > Skąd na TVN24 wiedzą jakie wyborcy mają wykształcenie?
    > Przed chwila to usłyszałam i zobaczylam nawet wykres jaki prezentowano.

    Pewnikiem wróżą z kurzych flaków.
    A na poważnie, słyszałaś kiedyś na czym polegają badania exit pools?

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2018-10-22 18:50:00
    Od: z <...@...pl>

    Ale są firmy które chwalą się że zbierają tyle danych że takie
    "procenty" są w stanie zebrać przez normalną internetową inwgilację.

    Niby że "ostylowanie" tego jest drogie i w Polsce nikt tego nie robi ale
    narzędzia już są. niedługo się okaże że chińskie rączki zrobią to tanio
    albo zaprzęgnie się sztuczną inteligencję ;-)

    W każdym razie Anomko SZOK

  • 4. Data: 2018-10-22 19:31:37
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 18:36, Sonn pisze:

    > Pewnikiem wróżą z kurzych flaków.
    > A na poważnie, słyszałaś kiedyś na czym polegają badania exit pools?

    Na podstawie ankiet i wywiadów?

    --
    animka

  • 5. Data: 2018-10-22 19:47:45
    Temat: Re: Skąd to wiedzą [Polak ZAWSZE ankieterowi prawdę powie! ;-)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...nieja.wp.pl> pisze:

    > Na podstawie ankiet i wywiadów?

    I jak dotąd ludzie statystycznie mówią (głównie) prawdę ;-)

    Ja jakoś nie wierzę że tak zawsze będzie (i było) albo że sondażownie
    będą się rwać rozgłaszać że tak przestało być.
    AFAIR takie kwestie jak bardzo znacząco korelacja odmowy odpowiedzi
    ankieterowi z poparciem dla konkretnej partii już kiedyś wypływała.

    BTW AFAIR takie pokazowe spierdolenie sprawy jak exit pools schrzanione
    o 7% *bo robione telefonicznie* już był. _Takiego_ błędu sondażownie
    _szybko_ nie powtórzą ale z pewnością zrobią inne.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2018-10-22 20:47:14
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 19:31, Animka pisze:

    > Na podstawie ankiet i wywiadów?

    BRAWO!!!!

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2018-10-22 22:57:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 19:47, A. Filip pisze:

    > BTW AFAIR takie pokazowe spierdolenie sprawy jak exit pools schrzanione
    > o 7% *bo robione telefonicznie* już był. _Takiego_ błędu sondażownie
    > _szybko_ nie powtórzą ale z pewnością zrobią inne.

    A to na pewno był błąd? a nie zamierzona akcja aby niezdecydowani
    uwierzyli że oddając głos na partię X nie "zmarnują" głosu.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-10-22 23:07:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > A to na pewno był błąd? a nie zamierzona akcja aby niezdecydowani
    > uwierzyli że oddając głos na partię X nie "zmarnują" głosu.

    Akurat tamto to nie był sondaż przed wyborami ale w samym dniu wyborów
    na temat tego jak ludzie już zagłosowali [patrz cisza wyborcza].
    Właśnie dlatego blamaż był aż tak straszliwy, kłujący po oczach i trudny
    do zapomnienia.

    A "pomówienia" sondażowni o zaklinanie poparcia wyborców publikowanymi
    wynikami sondaży wracają niezwykle regularnie :-)

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2018-10-23 04:33:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 23:07, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > A "pomówienia" sondażowni o zaklinanie poparcia wyborców publikowanymi
    > wynikami sondaży wracają niezwykle regularnie :-)

    Bo podanie zawyżonego wyniku zawsze wychodzi partii której wynik
    zawyżyli na plus. W dzień wyborów również.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-10-23 07:03:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2018 o 23:07, A. Filip pisze:

    > A "pomówienia" sondażowni o zaklinanie poparcia wyborców publikowanymi
    > wynikami sondaży wracają niezwykle regularnie :-)

    Na przykład sondaż dla TVPis

    14.09 - Jaki 32% Trzaskowski 30%,

    Przed samymi wyborami Trzaskowski 32, Jaki 30%

    Finał - 54% Trzaskowski, Jaki 30% :)

    Shrek