  • 11. Data: 2005-01-28 16:52:26
    Temat: Re: Co z tą "wpadką" ?
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    W: news:ctdp9f$931$1@opal.futuro.pl
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Było:
    > Jaką ciążą? Ponownie: czego nie rozumiesz w słownie antykoncepcja
    > (dwa człony: ANTY oraz KONCEPCJA).
    Słowo jak słowo, znaczenie znam ;-) Jak rozumiem ma ono jeszcze zastosowanie
    do czasu po stosunku a przed połączeniem się plemnika z jajem.

    Stawiam ponownie pytanie, dlaczego zgwałcone kobiety mają problem z
    uzyskaniem "pozwolenia" na użycie dokładnie tej metody antykoncepcji.
    Audycję sobie już przypomniałem to było na TVN "Pod napięciem".
    Wypowiadali się policjanci, że nie są przeszkoleni w podawaniu tego środka,
    lekarze, że im sumienie nie pozwala. A zgwałcona kobieta musiała urodzić
    dziecko bo nie udało się zastosować ... antykoncepcji a nie wolno aborcji.

    Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
    To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

  • 12. Data: 2005-01-28 17:01:35
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    W: news:ctdq71$8sp$1@news.onet.pl
    Od: Ewa <e...@W...TOplusnet.pl>
    Było:
    > tabletka "po"np. Postinor nie usuwa płodu!To nie jest tabletka
    > poronna!Jest jak najbardziej legalna w Polsce.Z tego co wiem,to
    > kobieta nie powinna mieć problemu z dostaniem recepty na ten
    > lek,trzeba tylko zgłosić się do ginekologa i przedstawić
    > sytuację.Proponuję zajrzeć na tę stronę i przeczytać co jest
    > napisane na ulotce tego leku
    > http://www.antykoncepcja.com.pl/Postinor.htm

    Dziękuję bardzo za podanie tego adresu. Strona prawna już jest całkowicie
    jasna, co innego z ludźmi wykonującymi swój zawód, ale to już temat nie na
    te grupy ...

  • 13. Data: 2005-01-28 17:03:24
    Od: "necro" <k...@v...pl>

    Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ctdqs5$cou$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > urodzić dziecko bo nie udało się zastosować ... antykoncepcji a nie wolno

    Tą metodę można zastosować bez względu na to, czy kobieta była zgwałcona,
    czy nie. Jest jeden warunek- działa w ciągu 72 godzin od stosunku. Aborcja
    jest dopuszczalna w pewnych wyjątkowych sytuacjach, jedną z nich jest gwałt.
    Można jej jednak dokonać tylko do pewnego czasu (nie pamiętam dokładnie
    który tydzień).

  • 14. Data: 2005-01-28 17:06:42
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo Sławek SWP <s...@w...pl> wrote:
    > Coś mi też kołacze, że jak kobieta zostanie zgwałcona to ma straszne
    > problemy z uzyskaniem dokładnie takiej "antykoncepcji po" jak opisana na
    > stronie i w tej reklamie. Chyba był jakiś program TV o takich przypadkach.

    To że ma problem może wynikać tylko ze specyficznego światopoglądu lekarza,
    który miałby jej to przepisać.

    Ciekawe kiedy trafię na aptekarza, który nie będzie chciał mi sprzedać
    panadolu, bo uzna, że cierpienie jest cnotą :)

    > Poza tym rozumiem, że mogę zakupić takie tabletki, trzymać na półce i gdy
    > będą potrzebne to po prostu użyć - no nie ja tylko żona - bez oglądania się
    > na boki ;-)

    No, jeszcze musisz dostać receptę. Skutki medyczne litościwie pomijam.

    P.

  • 15. Data: 2005-01-28 17:13:50
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > Jakie złamanie prawa? Antykoncepcja jest w Polsce jaknajbardziej legalna
    > - to aborcja jest karalna.

    LPRowiec by dyskutował. Postinor zapobiega zagnieżdżeniu się zarodka -
    wg LPRowca to powoduje 'zabicie człowieka', bo do połączenia komórek już
    doszło.

    Jak zwykle wszystko rozbija się o umowną kwestię, do kiedy nie jest, a
    od kiedy jest człowiek.

    Zapraszam na pręgierz, żeby nie robić offtopika :)

    P.

  • 16. Data: 2005-01-28 17:18:31
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Sławek SWP napisał(a):
    > Przed chwilą obejrzałem reklamę o treści http://www.wpadka.pl/
    > Nawet nie ma mrugania okiem jak kiedyś przy piwie ... treść jest
    > wyłożona jak kawa na ławę.

    Giertych, to ty kompa umiesz obsłużyć ?

    Gdzie niby złamano prawo , rzetelnie informując o metodach
    antykoncepcji ?

    Nie uwierzysz, ale wg WHO , środek reklamowany na stronce to
    normalny środek antykoncepcyjny, a nie jak głoszą matoły z LPR ,
    Legiony Rydzykowe i tym podobni - poronny ... Ehhh ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 17. Data: 2005-01-28 17:28:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sławek SWP wrote:

    > Stawiam ponownie pytanie, dlaczego zgwałcone kobiety mają problem z
    > uzyskaniem "pozwolenia" na użycie dokładnie tej metody antykoncepcji.
    > Audycję sobie już przypomniałem to było na TVN "Pod napięciem".

    A 'Super Express' też może czytujesz?

    Podobny poziom...

  • 18. Data: 2005-01-28 18:01:00
    Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ctdn75$1eu$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Nawet nie ma mrugania okiem jak kiedyś przy piwie ... treść jest wyłożona
    > jak kawa na ławę.
    >
    > Interesuje mnie bardzo jak reklamodawca zamierza się bronić przed
    > oskarżeniem o złamanie prawa, które chyba wciąż obowiązuje ? Może zyski
    > całkowicie pokryją koszt rozprawy i ewentualne kary ? No i oczywiście
    > darmowa reklama dzięki sprawozdaniom na żywo i artykułom za i przeciw. Bo
    do
    > więzienia to chyba nie będą mieli kogo wsadzić ... To jest pewne !
    > I druga sprawa, czy jak kupię sobie zapas to później będę do "odstrzału"

    trzeba sobie dokladniej poczytac to co sie "czyta" :-)
    zacytuje:
    Czy preparat stosowany w metodzie antykoncepcji po.. to tabletka poronna?
    Mechanizm działania hormonalnej antykoncepcji po stosunku polega na
    zapobieganiu ciąży. Dlatego absolutnie nie można zaliczyć antykoncepcji po
    stosunku do środków wczesnoporonnych.Tabletki stosowane w antykoncepcji
    po... działają efektywnie do 72 godzin po pierwszym niezabezpieczonym
    współżyciu. Działanie ich uzależnione jest od fazy cyklu miesięcznego w
    jakim jest w tym czasie kobieta. Tabletki przyjęte przed owulacją - hamują
    jej wystąpienie - powodując że nie może dojść do ciąży na podobnej zasadzie
    jak przy "normalnych" pigułkach. Zastosowane w późniejszym czasie, po
    owulacji, wywołuje efekt antykoncepcji na innej drodze. Dochodzi do
    utrudnienia zapłodnienia poprzez wpływ na możliwość przenikania plemników
    przez śluz. Od stosunku do zapłodnienia mija przecież kilka godzin, w
    których plemniki muszą dotrzeć do jajowodu. Poza tym dochodzi do
    spowolnienia transportu zapłodnionej komórki jajowej przez jajowód do macicy
    co trwa zwykle od 6 do 7 dni. Gdy dotrze ona tu zbyt późno to nie dojdzie do
    inplantacji - czyli wszczepienia się komórki jajowej do śluzówki. Nie
    dojdzie również do niej na skutek wywołanych przez hormony zmian w śluzówce
    macicy. Sposoby zapobiegania ciąży działające przed wszczepieniem
    zapłodnionej komórki jajowej do śluzówki macicy są metodami antykoncepcji.
    Znalazło to potwierdzenie w przepisach prawnych wielu krajów. Za metody
    związane z poronieniami uważa się te, który działają po wszczepieniu
    rozwijającego się zarodka - powodując krwawienie i usunięcie go wraz z
    śluzówką. Tak działają preparaty stosowane w terminie następnej miesiączki -
    gdyż wywołują tak zwane mikroporonienia.
    Czy dostępne są w Polsce tabletki wczesnoporonne zwane także aborcyjnymi czy
    poronnymi?
    Zgodnie z polskim prawem nie są dopuszczone w naszym kraju żadne preparaty o
    działaniu wszesnoporonnym!!
    Tabletki takie znane pod nazwą RU-486 zostały zarejestrowane tylko w
    nielicznych krajach na świecie i stosowane są tylko w bardzo wyjątkowych
    sytuacjach.

    wszystkim wiadomo, ze antykoncepcja nie jest zabroniona wiec w czym problem
    ?;-)
    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    -----------

  • 19. Data: 2005-01-28 18:07:16
    Od: Marek Wolski <u...@p...onet.pl>

    necro wrote:

    > Chyba w tym przypadku chodzi o to, że płodu jeszcze nie ma.

    Płodu nie ma ale jest "zarodek".

    --
    Marek

  • 20. Data: 2005-01-28 18:11:00
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    W: news:ctdukp$phm$1@opal.icpnet.pl
    Od: T0SIA <t...@p...onet.pl>
    Było:
    > trzeba sobie dokladniej poczytac to co sie "czyta" :-)
    > zacytuje:

    > wszystkim wiadomo, ze antykoncepcja nie jest zabroniona wiec w
    > czym problem ?;-)

    Już się wszystko wyjaśniło w gałązce powyżej ;-)