  • 11. Data: 2005-04-20 20:17:00
    Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    i przy okazji przepraszam za zmianę czasu o godzinę do przodu.
    Wczoraj trochę mieszałem w PC:-)

    kam napisał(a) :

    > czasem mamy

    Kiedy mamy? Nie nakazuje tego ustawa. Może to być dobra wola
    sprzedawcy. Mówimy cały czas o relacji sprzedawca - konsument.
    Możesz przybliżyć myśl?

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 12. Data: 2005-04-20 20:23:59
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Kiedy mamy? Nie nakazuje tego ustawa. Może to być dobra wola sprzedawcy.
    > Mówimy cały czas o relacji sprzedawca - konsument. Możesz przybliżyć myśl?

    możliwości odstąpienia od umowy wskazane w ust.4
    jeśli istnieją odstąpienie nie musi być poprzedzane innymi żądaniami

    KG

  • 13. Data: 2005-04-20 21:00:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

  • 14. Data: 2005-04-22 12:40:33
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Na poczatek wyslac odpowiednie pismo do Inspekcji Handlowej. Potem
    > jedyne co mozna to sąd ... jednak moze udaloby ci sie skontaktowac z
    > jakas organizacja konsumencką. Moze sam telefon od prawnika przemowi mu
    > do rozumu.

    1) Inspekcja Handlowa mu nie pomoże, choć skarga na łamiącego prawo
    sprzedawcę
    ma sens, jako działalność dodatkowa. I w zasadzie w przypadku odmowy
    przyjęcia reklamacji warto się na to Inspekcji *pisemnie* poskarżyć, ale
    tylko po to, żeby mieć podkładkę.
    2) Jeśli chce uzyskać od jakiegoś urzędu rzeczywistą pomoc, to doradzam
    zgłoszenie się do Rzecznika Konsumentów (działają w Starostwach
    Powiatowych, wtedy są powiatowi i w Urzędach Miejskich, wtedy są
    miejscy). Rzecznicy pomagają konsumentom, udzielają bezpłatnych porad
    prawnych, występują w ich imieniu do przedsiębiorców i pomagają
    konsumentom przed sądem.
    3) I oczywiście przede wszystkim trzeba wysłać pismo z reklamacją listem
    poleconym, ale z zaznaczeniem, że było to konieczne po tym, jak
    sprzedawca odmówił przyjęcia pisma z reklamacją i zażyczyć sobie w nim
    wyjaśnienia, jak ma się mu dostarczyć rzecz, skoro sprzedawca odmawia
    jej przyjęcia.
    4) A rzecz reklamowaną, przed dostarczeniem nieuczciwemu sprzedawcy
    należy przynajmniej obfotografować ze wszystkich stron dla celów
    dowodowych. Jeśli da się ją bez szkód otworzyć i zrobić zdjęcia środka,
    to też warto. Na wypadek, jakby sprzedawca coś w środku kombinował.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 15. Data: 2005-04-22 13:03:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marta Wieszczycka napisał(a):
> [...]
    > ma sens, jako działalność dodatkowa. I w zasadzie w przypadku odmowy
    > przyjęcia reklamacji warto się na to Inspekcji *pisemnie* poskarżyć, ale

    Może pomóc, podobnie jak rzecznik - prowadząc mediację.

    KG

  • 16. Data: 2005-04-22 17:36:02
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

    > Może dobrze by było gdybyś się sam zapoznał bo nigdzie w przepisach nie ma
    > słowa o zwrocie gotówki a jedynie o naprawie lub wymianie na nowy towar
    > wolny od wad :>

    Bezpośrednio nie ma. Ale jeśli w Twoim żądaniu co do sposobu rozpatrzenia
    reklamacji z tyt. niezgodności było żądanie zwrotu gotówki a sprzedawca nie
    odpowiedział Ci w terminie 14 dni kalendarzowych - to uważa się to za odpowiedź
    pozytywną, zgodną z żądaniem.

  • 17. Data: 2005-04-22 18:35:05
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    kicur napisał(a):

> [...]
    > odpowiedział Ci w terminie 14 dni kalendarzowych - to uważa się to za odpowiedź

    Wątpię. Jeśli przepisy nie definiują takiej opcji to odnoszę wrażenie, ze
    takie żądanie jest z mocy prawa nieważne. Mylę się?

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 18. Data: 2005-04-22 18:49:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kicur napisał(a):
> [...]
    > odpowiedział Ci w terminie 14 dni kalendarzowych - to uważa się to za odpowiedź

    niestety nie
    ale jeśli wskażesz podstawę, to dam się przekonać :)

    KG

  • 19. Data: 2005-04-22 19:38:26
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

    > niestety nie
    > ale jeśli wskażesz podstawę, to dam się przekonać :)

    Niestety tak.
    Art. 8 ze szczególnym uwzględnieniem pkt. 3 i 4.
    Już?... - przekonał się?;)

    Bo to oczywiście, że już 2 razy zwrócono mi gotówkę pewnie nie ma znaczenia:
    tutaj są (niektórzy) takie trolle, że usłyszeć można "że to nie ma nic do
    rzeczy" ://
    Hehe:))
    Pozdrawiam:)

  • 20. Data: 2005-04-22 20:19:04
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kicur napisał(a):
    > Niestety tak.
    > Art. 8 ze szczególnym uwzględnieniem pkt. 3 i 4.

    to czytamy ust 3"
    "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie _określone w
    ust. 1_, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione."
    Żądanie określone w ust.1 to żądanie wymiany albo naprawy.
    Nie ma w ustawie przepisu, który stwierdzałby, że brak reakcji na
    odstąpienie od umowy (żądanie zwrotu pieniędzy) w ciągu 14 dni oznacza
    pozytywną odpowiedź. Zresztą byłoby to bez sensu - odstąpienie od umowy
    następuje w chwili złożenia oświadczenia przez uprawnionego jeśli
    obiektywnie istnieją przesłanki do jego złożenia. Stanowisko drugiej
    strony nie ma znaczenia, umowa przestaje obowiązywać z chwilą złożenia
    oświadczenia.

    > Już?... - przekonał się?;)

    jw.
    próbuj dalej

    > Bo to oczywiście, że już 2 razy zwrócono mi gotówkę pewnie nie ma znaczenia:
    > tutaj są (niektórzy) takie trolle, że usłyszeć można "że to nie ma nic do
    > rzeczy" ://

    nie ma

    KG