eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo jeśli sprzedawca odmawia reklamacji? › Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
    Date: Wed, 20 Apr 2005 21:35:33 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 46
    Message-ID: <d467dq$bph$1@inews.gazeta.pl>
    References: <3...@n...onet.pl> <d45ivd$me9$1@news.onet.pl>
    <cieug138z8sx$.cwgop3b423o5$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: awp.vnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1114022138 12081 81.219.104.26 (20 Apr 2005 18:35:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 20 Apr 2005 18:35:38 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <cieug138z8sx$.cwgop3b423o5$.dlg@40tude.net>
    X-Accept-Language: pl, en
    X-User: sp2scf
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; rv:1.7) Gecko/20040616
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:292205
    [ ukryj nagłówki ]

    Markus Sprungk napisał(a) :

    > Radek Sydor napisał(a):
    >
    >
    >> Ja bym wysłał pocztą. Oczywiście poleconym. Jeśli po 14 dniach sprzedawca Ci
    >> nie odpowie, to zgodnie z Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    >> konsumenckiej masz prawo do wymiany towaru na nowy, lub zwrotu gotowki.
    >
    > Podaj konkretny przepis, który mówi o zwrocie gotówki

    Art.8 pkt. 4
    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. Nr 141,
    poz. 1176)
    Greo polecam zapozanaie się z całą ustawą, a szczególnie z całym
    art.8.

    Świadkowie nie na wiele się przydadzą, bo potem trzeba ich ciągać
    po sądach, co może nie podobać im się.
    Broń Boże nie należy wysyłać sprzętu! Sprzedawca odbierze,
    wyjmie, położy na podłodze, przydusi butem i odeśle z dopiskiem,
    że przysłano mu uszkodzony mechanicznie sprzęt. Widać już złą
    wolę sprzedawcy, nie należy mu ułatwiać działania.

    Kolejnym krokiem powinien być wyłącznie list polecony za
    potwierdzeniem odbioru. Chociaż wykonane z ukrycia nagranie
    audio-video mogłoby być pomocne:-)

    Przygotuj się na dłuuuuuugi proces. Mam już pewne doświadczenie:-(
    Salon GSM o nazwie "Kontakt GSM" bezczelnego pana J. w Geanie w
    Gdyni dopuścił się perfidnego oszustwa i sprzedał mi uszkodzony
    telefon. Zażądałem wymiany na nowy. Też odmówił mi podpisania, że
    odmawia przyjęcia zgłoszenia żądania:-/ Wysłałem polecony za
    potwierdzeniem odpbioru. Nie dostałem odpowiedzi. Inspekcja
    Handlowa może takiemu panu tylko skoczyć. Może go prosić, a nie
    nakazać. Pan olewał pisma z wezwaniami do IH. Złożyłem więc
    pozew. Obecnie sprawa w sądzie od roku. Trwa nadal.


    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1